يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : 49752
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله سعیدی:

شب قدر با ولایت گره خورده است

قم نيوز : قم نیوز: تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: شب قدر با ولایت گره خورده و این شب، شب امام زمان(عج) است.
شب قدر با ولایت گره خورده است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید محمد سعیدی بامداد امروز در مراسم احیای شب قدر حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به تعیین مقدرات انسان در شب قدر اظهار کرد: برای اینکه مقدرات خوبی در این شب داشته باشیم، نخستین گام توبه است.

وی ادامه داد: کسانی که توبه می‌کنند، دستور خداوند را اطاعت کردند و انسان در پی توبه، محبوب خداوند می‌شود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: دعا کردن ارتباط قلبی میان انسان و خداوند است و انسان به برکت نماز خواندن عروج پیدا می‌کند.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به ضرورت انس با قرآن اظهار کرد: انسان باید ارتباط خودش را با قرآن به خصوص در شب قدر بیشتر کند، همچنین انسان باید در این شب، احیا داشته باشد و نفس احیای شب قدر، محبوب خداوند است.

وی ادامه داد: انسان باید خودش را بشناسد و این معرفت را پیدا کند و انسانی که خودش را درست بشناسد، فاصله ای با معرفت خدا نخواهد داشت و معرفت پروردگار از معارف بزرگ است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: جستجو و تحقیق درباره سرمایه‌ها و امکاناتی که در درون انسان نهفته است، نخستین گام برای خودشناسی است و خداوند امکاناتی را در درون انسان قرار داده است تا او بتواند خلیفه خدا باشد.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به وظیفه انسان در دنیا اظهار کرد: خداوند انسان را خلق کرد تا او خدا را عبادت کند، انسان دشمنانی در دنیا از جمله نفس خودش دارد. شیطان در ماه مبارک رمضان در بند است، اما نفس انسان آزاد است و انسان را وسوسه می‌کند و شیطان هم گفته است که دشمن انسان است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: خداوند با انسان عهد بست که شیطان را عبادت نکند و تنها خدا را عبادت کند، اما اکثر مردم بر این عهد نایستادند.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به نگرانی انسان‌ها نسبت به آینده اظهار کرد: انسان‌هایی که نسبت به آینده خودشان نگران هستند، باید در شب قدر توبه کنند، شب 23 رمضان شب قدر و شب تعیین سرنوشت است و در این شب، سرنوشت یک سال انسان رقم می‌خورد.

وی ادامه داد: شب قدر با ولایت گره خورده و این شب، شب امام زمان(عج) است، یکی از اعمال شب قدر، غسل است که انسان خودش را شستشو کند. غسل و وضو، بدن و روح انسان را طاهر می‌کند، یکی از راه‌های غسل روحی، ریختن اشک چشم است و اشک پنجره ای به سوی رحمت الهی است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در پایان خاطرنشان کرد: خداوند در شب قدر گروه گروه گناهکاران را می‌بخشد، انسان باید در این شب به گناهان خود در نزد خدا اعتراف کند و به اهل‌بیت(ع) متوسل شود و باب رحمت الهی را بر روی خود باز کند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcgxu9t.ak9yn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما