يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 49767
منبع : خبرگزاری فارس
استاد حوزه علميه قم مطرح كرد

لغو سند 2030 گامي براي جبران غفلت‌ها

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علميه قم گفت: اينكه سند 2030 در اسرع وقت لغو شد و جايگزين آن چشم‌انداز آموزشي جديدي مطابق با فرهنگ و دين قرار دادند جبراني براي غفلت است.
لغو سند 2030 گامي براي جبران غفلت‌ها
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام علی الماسی، با اشاره به لغو سند ننگین 2030 با فرمان رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: این سند باید از نظر اصل و محتوا بررسی شود؛ از نظر محتوا سند 2030 به کار کارشناسی عمیق نیاز دارد.

وی با اشاره به نکات چالش برانگیز سند 2030 گفت: برخی از بخش‌های این سند با فرهنگ ما همخوانی ندارد. می‌توان بیان کرد از نظر تکنولوژی آموزشی مطابق با استانداردهای مبانی کشورهای غربی است و با مبانی فرهنگی و دینی ما همخوانی ندارد.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم به این مسئله خوش‌بینانه نگاه کنیم از نظر محتوایی این سند باید بومی‌سازی شود البته ظاهرا دولتمردان نسبت به این مسئله توجه داشتند بنابراین بندی به آن اضافه کردند که بر اساس محدودیت‌های بومی و فرهنگی سند را اجرا می‌کنیم.

وی با بیان اینکه علاوه بر محتوا، اصل سند مسئله مهمی بود که رهبری روی آن تأکید داشتند گفت: رهبری با اصل سند مخالف بودند زیرا این سند با استقلال آموزشی تطابق نداشت. کشوری که بر اساس آموزه‌های دینی عمل می‌کند می‌تواند سند چشم‌اندازی را تعریف کند و نیازی به این سند ندارد و سخن رهبری بر این اساس است.

الماسی عنوان کرد:‌ با فرمایش رهبری و پیگیری ایشان شورای عالی انقلاب فرهنگی سند را لغو کرد و مجلس شورای اسلامی نیز حمایت کرد که اقدامی مطلوب است زیرا جلوی ضرر هر زمان گرفته شود منفعت به همراه دارد. این اشتباه و غفلتی بوده که رخ داده و رهبری نیز گلایه داشتند.

وی یادآور شد:‌ اگرچه اشتباه و غفلتی روی داده ولی با این اقدام می‌توان آن را جبران کرد باید درسی باشد تا فرصت کم سبب نشود در این مسائل غفلت کنند.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد:‌ مغرضانه این امر صورت نگرفته بلکه از روی غفلت بوده است این امر از مسائل کلان و مهم مملکتی است و نمی‌توان درباره آن کوتاهی کرد.

وی با اشاره به اقدام شایسته در زمینه لغو سند 2030 گفت: اینکه سند در اسرع وقت لغو شد و جایگزین آن چشم‌انداز آموزشی جدیدی مطابق با فرهنگ و دین قرار دادند جای تقدیر دارد و جبرانی برای غفلت است.

الماسی ابراز امیدواری کرد: باید اینگونه مسائل درسی باشد که دیگر چنین اقداماتی تکرار نشود و شاهد غفلت‌هایی از این قبیل نباشیم.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdccmmq0.2bqoe8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما