يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب : 49769
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم عنوان کرد

کاهش مصرف برق با تغییر ساعات اداری/محاسبه بهای مصرف برق قم با تعرفه مناطق گرمسیری

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم گفت: برای کاهش اوج مصرق برق در قم طرح‌هایی مانند تغییر ساعات اداری و طرح تشویق کشاورزان اجرا می‌شود.
کاهش مصرف برق با تغییر ساعات اداری/محاسبه بهای مصرف برق قم با تعرفه مناطق گرمسیری
به گزارش قم نیوز، مهدی آهنین پنجه، با اشاره به قرار گرفتن در فصل گرما و پیک بار تابستانی برق، اظهار کرد: برای عبور موفقیت‌آمیز از این مرحله و خدمت‌رسانی به مردم برنامه‌های گوناگونی برای کاهش مصرف برق در مصارف اداری، خانگی، باغ‌ها و مزارع اجرا می‌شود.

 وی با اشاره به تمهیداتی که این شرکت برای کاهش مصرف برق در ادارات دولتی با تایید استانداری در فصل تابستان اندیشیده است، گفت: تغییر ساعت کاری در ادارات از نخستین روز تیرماه تا نیمه نخست شهریور ماه از ساعت 6 و 45 دقیقه صبح تا 13و 45 دقیقه بعد از ظهر از جمله اقدامات صورت گرفته برای کاهش مصرف برق در استان قم است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان قم با تاکید بر اینکه هیچ‌گونه برنامه‌ای برای اعمال خاموشی برنامه‌ریزی شده تابستانی در دستور کار نداریم، عنوان کرد: پیشنهاد تغییر ساعات اداری به منظور کاهش مصرف در ساعات اوج بار روزانه و پیشگیری از خاموشی‌های اضطراری صورت گرفته است.

آهنین پنجه با بیان اینکه استفاده صحیح و در زمان مناسب از لوازم برقی می‌تواند در کاهش مصرف برق بسیار موثر باشد، تصریح کرد: در این راستا لازم است که تمام لوازم برقی به ویژه سیستم‌های سرمایشی، روشنایی و تجهیزات برقی اداری پس از اتمام ساعت اداری خاموش و از مدار خارج شود.

وی برنامه‌هایی که برای بخش کشاورزی در نظر گرفته شده است را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: طرح تشویق کشاورزانی که در ساعت پیک بار مصرف برق چاه‌های آب مزارع و باغ‌های خود را خاموش کنند، از جمله اقدامات برای کاهش مصرف برق است.

آهنین پنجه با اشاره به ساعت‌های پیک مصرف برق برای کشاورزان عنوان کرد: ساعت‌های 12 تا 16 و 19 تا 23 پیک مصرف برق است و اگر کشاورزان در یکی از این محدوده‌های زمانی نسبت به خاموش کردن موتور چاه آب خود اقدام کنند مصرف برق آنها در 20 ساعت دیگر شبانه‌روز به صورت رایگان محاسبه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم با تبیین شرایط این طرح تشویقی گفت: برای اجرای این طرح تفاهم نامه‌ای در نظر گرفته شده است که کشاورزان باید با مراجعه به شرکت برق نسبت به امضای آن اقدام کنند.

وی زمان اجرای این طرح را از 15 خرداد تا 15 شهریور ماه ذکر و تصریح کرد: در صورتی که کشاورزان این تفاهم‌نامه را قبول کرده و این همکاری تا سه ماه ادامه‌دار باشد، طرح تشویقی به مدت 20 روز تا یک ماه اضافه‌تر نیز به آنها تعلق می‌گیرد.

آهنین پنجه از استقبال کشاورزان از این طرح خبر داد و بیان کرد: امسال استقبال کشاورزان از این طرح نسبت به سال‌های پیشین افزایش یافته و تاکنون 100 کشاورز برای عقد تفاهم‌نامه به شرکت توزیع برق قم مراجعه کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم با اشاره به نحوه محاسبه بهای مصرفی برق در قم تصریح کرد: تعرفه برق مصرفی مشترکان استان قم از خرداد تا شهریور مانند برق مناطق گرمسیری محاسبه می‌شود.

وی با اشاره به شمار مشترکان برق در استان قم گفت: 530 هزار مشترک برق در استان قم وجود دارد که 81.8 درصد از مشترکان در بخش خانگی، 13.4 درصد در بخش تجاری، 3.3 در بخش عمومی، 1.1 درصد در بخش صنعتی و 0.7 درصد دربخش کشاورزی هستند و مابقی مربوط به بخش روشنایی معابر است.

آهنین پنجه با اشاره به اینکه 36درصد مصرف برق در استان قم به بخش خانگی اختصاص دارد، گفت:27درصد بخش صنعت، 15 درصد کشاورزی، 11درصد عمومی، 9 درصد سایر مصارف و 2 درصد نیز در بخش روشنایی معابر مصرف می‌شود.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdceof8e.jh8opi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما