دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 49792
منبع : خبرگزاری فارس
با حضور در تركيب تيم منتخب جهان صورت گرفت

درخشش ستاره قم در روز جهاني كاراته / تدريس مهدي‌زاده در آلمان

قم نيوز : قم نیوز: ستاره مطرح و سرشناس كاراته استان قم در روز جهاني اين رشته موفق به كسب پيروزي مقابل حريف آلماني خود براي تيم ستارگان كاراته دنيا شد.
درخشش ستاره قم در روز جهاني كاراته / تدريس مهدي‌زاده در آلمان
به گزارش قم نیوز، امیر مهدی‌زاده به عنوان پرافتخارترین کاراته‌کای استان قم در ادوار مختلف مسابقات جهانی این رشته، تنها نماینده ایران بود که از سوی فدراسیون جهانی این رشته برای حضور در ترکیب تیم منتخب جهان به کشور آلمان دعوت شد.

این کاراته‌کای وزن منهای 60 کیلوگرم که در سا‌ل‌های 2012 و 2016 موفق به کسب دو طلای مسابقات جهانی و در سال 2014 برنز پیکارهای قهرمانی جهان شده است و قهرمانی آسیا در سال 2015 را نیز در کارنامه دارد، نماینده تیم ملی ایران در تیم منتخب کاراته جهان بود.

مهدی‌زاده برای این منظور راهی قاره سبز و کشور آلمان شد و ابتدا در دیداری تدارکاتی به عنوان عضو تیم منتخب ستارگان دنیا برابر رقیب خود در تیم ملی آلمان به میدان رفت و توانست دیوید کوهن ملی‌پوش وزن منهای 67 کیلوگرم تیم ملی آلمان را با نتیجه پنج بر سه مغلوب کند.

در این رقابت تدارکاتی که سه کاراته‌کا در بخش مردان و دو نفر در قسمت بانوان حضور داشتند، یک کاراته‌کای دیگر آسیایی به نام ریتارو آراگای از کشور ژاپن نیز حضور داشت که با نتیجه هفت بر صفر حریف آلمانی خود را شکست داد اما عبدالرحمان مصری مقابل ملی‌پوش آلمان مغلوب شد و با توجه به حضور دو کاراته‌کا در قسمت بانوان و پیروزی آنها برابر نمایندگان آلمان، این رقابت تدارکاتی با نتیجه چهار بر یک به نفع تیم کاراته ستارگان جهان تمام شد.

این در حالی است که بعد از ورود کاراته به بازی‌های المپیک، از سوی  فدراسیون جهانی نخستین جشن روز جهانی کاراته برنامه‌ریزی شد و به یمن این مناسبت، رقابتی تدارکاتی بین منتخب ستارگان جهان و تیم ملی آلمان به مناسبت همین روز برگزار شد که مهدی‌زاده نخستین ایرانی است که در جشن روز ملی کاراته حضور یافت.

همچنین دارنده دو طلا و یک برنز رقابت‌های جهانی کاراته در یک سمینار آموزشی در حاشیه برگزاری این مسابقات حضور یافت و به عنوان مدرس سمینار فنی با موضوع تاکتیک و تکنیک مسوولیت تدریس و آموزش شرکت کنندگان در این سمینار را بر عهده گرفت و مهدی‌زاده در دیدار با رئیس فدراسیون جهانی کاراته به سفر خود در کشور آلمان پایان داد.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcau0ny.49noo15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما