دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : 49801
منبع : خبرگزاری فارس

صيد نخستين طلاي كشتي آسيا در سال 96 / ميكائيلي و رضايي قهرمانان سرافراز كشتي قم

قم نيوز : قم نیوز: 2 نماينده كشتي استان قم با درخشش در مسابقات سال 2017 كشتي فرنگي رده سني جوانان آسيا عنوان قهرماني قاره كهن و نخستين مدال طلاي سال 96 را براي كشتي قم به ارمغان آوردند.
صيد نخستين طلاي كشتي آسيا در سال 96 / ميكائيلي و رضايي قهرمانان سرافراز كشتي قم
به گزارش قم نیوز، کشتی یکی از شاخص‌ترین رشته‌های ورزشی استان قم در زمینه مدال‌آوری است که همواره مدال‌های متنوعی به رنگ‌های طلا، نقره و برنز از میادین مختلف کشوری و رویدادهای گوناگون برون‌مرزی برای ورزش قم استان قم به ارمغان می‌آورد و از شانس‌های اصلی ورزش قم برای کسب نخستین سهمیه تاریخ ورزش قم برای حضور در المپیک است.

در سال‌های اخیر حضور درخشان کشتی‌گیران مستعد قم در مسابقات قهرمانی کشور، درخشش آنها در کسب مدال و سهمیه تیم‌های ملی موجب شده تا قم در رده‌های سنی مختلف هر ساله یک پای ثابت اعزام‌های برون‌مرزی به مقصد میادین بین‌المللی، آسیایی، جهانی و جام جهانی کشتی باشد و مدال‌های متنوعی را به دست بیاورد.

 

* تداوم پیشرفت قم در کشتی فرنگی

در سال‌های اخیر کشتی قم از تمام رده‌های سنی شامل نوجوانان، جوانان و بزرگسالان کشتی فرنگی قهرمانی آسیا مدال کسب کرده و طعم شیرین کسب مدال از مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی را نیز چشیده، تا این رشته در مقایسه با کشتی آزاد، موفق‌تر عمل کرده و افتخارات زیادی را نیز برای ورزش قم به ارمغان بیاورد.

البته در کشتی آزاد نیز به واسطه تلاش‌هایی که مربیان با دانش این رشته انجام می‌دهند، در چند سال اخیر اتفاقات خوبی رخ داده و با تک موفقیت‌هایی که آزادکاران مستعد قم خلق می‌کنند می‌توان به آینده این رشته امیدوار بود، ضمن اینکه کشتی آلیش نیز آرام آرام در قم جایگاه ویژه‌ای برای خود دست و پا کرده و در سال قبل از مسابقات کشتی آلیش قهرمانی جهان برای نخستین بار برای ورزش قم مدالی به رنگ برنز گرفت.

 

* وزیری: نخستین مدال آسیایی سال 96 نصیب کشتی قم شد

در سال 1396 نیز گویا موفقیت‌های هر ساله کشتی قم در حال تداوم است و این رشته ورزشی که به واسطه سرمایه‌گذاری در رده‌های سنی پایه و استعدادیابی از بین نخبه‌های این رشته، رشد و توسعه بسیار خوبی دارد، بار دیگر از مسابقات قهرمانی آسیا برای ورزش ایران و استان قم افتخار کسب کرد.

رئیس هیأت‌ کشتی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: دو نماینده قم با کسب عنوان قهرمانی قاره کهن به کار خود در پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی جوانان آسیا به پایان دادند و نخستین مدال آسیایی سال 1396 را نیز برای ورزش قم به ارمغان آوردند.

محسن وزیری اضافه کرد: رقابت‌های کشتی فرنگی 2017 قهرمانی رده سنی جوانان آسیا در حالی به انجام رسید که یک فرنگی‌کار قم به نام محمدجواد رضایی و یک مربی از کشتی قم به نام روح‌الله میکائیلی در این دوره از پیکارها عضو تیم ملی جوانان کشورمان بودند و با این تیم قهرمان قاره کهن شدند.

 

* رضایی ملی‌پوش طلایی کشتی قم در مسابقات آسیایی 2017

فرنگی‌کار ملی‌پوش استان قم در پیکارهای این دوره قهرمانی آسیا برابر حریفانی از کشورهای ازبکستان، کره‌جنوبی، چین و قرقیزستان به برتری رسید و در نهایت با شایستگی بر سکوی نخست پیکارهای این دوره ایستاد تا یکی از طلایی‌های تیم ایران در اوزان مختلف باشد.

این در حالی است که  مسابقات کشتی فرنگی جوانان قهرمانی آسیا در سال 2017 در شرق قاره کهن و در کشور چین‌تایپه به انجام رسید و در روز نخست که 6 نماینده کشورمان بعد از شناخت حریفان برابر رقبا به میدان رفتند، محمدجواد رضایی نماینده قم نیز با حریفان رقابت کرد و با مدال طلا به کار خود پایان داد.

در وزن 55 کیلوگرم این دوره از رقابت‌ها محمدجواد رضایی ملی‌پوش کشتی فرنگی قم در دور نخست با نتیجه هشت بر صفر الهام بهرام‌اف از ازبکستان را شکست داد و در مرحله بعد حریف هی‌دانگ سون از کشور کره جنوبی شد و با شکست 11 بر صفر این کشتی‌گیر یک مرحله دیگر بالا رفت.

 

* برتری فرنگی‌کار قم برابر حریف قرقیزستانی و کسب طلای آسیا

عبور از سد کشتی‌گیر اهل کشور کره‌جنوبی موجب راه‌یابی محمدجواد رضایی به مرحله نیمه‌نهایی این وزن شد و رضایی در این مرحله مقابل کائو لی‌گائو از چین نیز اقتدار خود را حفظ کرد و با نتیجه 9 بر صفر به پیروزی رسید تا مجوز حضور در دیدار فینال را نیز به دست بیاورد.

رضایی که در سال 2015 نیز با عملکردی بسیار خوب خود را به دیدار نهایی رقابت‌های وزن 46 کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی نوجوانان آسیا رسانده و البته نقره گرفته بود، در دیدار نهایی وزن 55 کیلوگرم کشتی فرنگی 2017 جوانان آسیا برابر ژولامان شارشنبکوف از قرقیزستان به برتری رسید و قهرمان آسیا شد و نشان طلای زرین این رقابت‌ها را برای تیم کشورمان به ارمغان آورد.

 

* رضایی: ایران با 5 طلا و 2 نقره قهرمان قاره کهن شد

نایب‌رئیس هیأت‌ کشتی استان قم افزود: بعد از کسب این موفقیت و نشان ارزشمند طلا برای کشتی قم که نخستین مدال آسیایی ما در سال 1396 نیز محسوب می‌شد، با درخشش دیگر فرنگی‌کاران کشورمان در این مسابقات، عنوان قهرمانی بخش تیمی آسیا نیز نصیب تیم ملی کشورمان شد.

احمد رضایی اضافه کرد: تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران با کسب پنج مدال طلا، دو نشان نقره و کسب 71 امتیاز مقتدرانه بالاتر از دیگر کشورهای آسیایی عنوان نخست و قهرمانی رقابت‌های 2017 جوانان آسیا را در شهر تایچونگ کشور چین‌تایپه به خود اختصاص داد.

وی بیان کرد: برای تیم کشورمان پویا دادمرز، محمدجواد رضایی، امین کاویانی‌نژاد، مهدی بالی و امیرمحمد حاجی‌پور در اوزان 50، 55، 66، 84 و 120 کیلوگرم موفق به کسب مقام قهرمانی قاره و نشان ارزشمند طلا شدند، ضمن اینکه کرامت عبدولی و امیرمحمد نوروزی نیز در اوزان 60 و 96 کیلوگرم به مدال نقره دست یافتند.

وی اظهار کرد: عنوان قهرمانی رقابت‌های قاره آسیا در سال 2017 در حالی با 71 امتیاز به تیم ایران اختصاص یافت که تیم‌های ملی کشتی فرنگی کشورهای قزاقستان، هند، ازبکستان، چین و قرقیزستان نیز به ترتیب با 58، 55، 54، 49 و 48 امتیاز به ترتیب دوم تا ششم شدند.

 

* دومین مدال آسیایی فرنگی‌کار جوان قم

ملی‌پوش کشتی فرنگی قم در حالی موفق به کسب مدال طلای پیکارهای سال 2017 قهرمانی جوانان آسیا شد که دو سال قبل در مسابقات 2015 کشتی فرنگی نوجوانان آسیا به میزبانی کشور هند نیز نشان نقره را دریافت کرده بود و بدین‌ترتیب دومین مدال آسیایی خود را کسب کرد.

نگاهی به کشتی‌های رضایی در میدان آسیایی دو سال قبل نیز جالب توجه است، رضایی در دور نخست به دلیل برخورد با قرعه استراحت به میدان نرفت اما در دور دوم مسابقات وزن ۴۶ کیلوگرم سال 2015 کشتی‌گیر اهل قزاقستان را شکست داد و به مرحله سوم رسید.

ملی‌پوش کشتی فرنگی قم در دور دوم کشتی‌گیری از کشور ازبکستان را مغلوب کرد تا بدین شکل خود را به دیدار فینال قهرمانی نوجوانان آسیا برساند ولی در جدال برای به دست آوردن مقام قهرمانی و نشان زرین طلا مقابل فرنگی‌کار قرقیزستانی پنج بر یک باخت و نقره آسیا را بر گردن آویخت.

 

* حلوایی: رضایی تا مدال المپیک به روند موفقیت‌های خود ادامه می‌دهد

رئیس سابق هیأت‌ کشتی استان قم راجع به موفقیت‌ رضایی و میکائیلی دو نماینده قم در کشتی فرنگی 2017 قهرمانی جوانان اسیا به خبرنگار فارس گفت: میکائیلی در نقش مربی و رضایی به عنوان یک کشتی‌گیر آینده‌دار، نماینده مربیان و استعدادهای ناب کشتی قم بودند و خوشحالم که این رشته بار دیگر به موفقیت‌های خود ادامه داد.

محسن حلوایی با بیان اینکه رضایی یک کشتی‌گیر جسور است که مطمئنا به روند موفقیت‌های خود تا رسیدن به مدال المپیک نیز ادامه می‌دهد، اظهار کرد: حضور مربیان بسیار خوب، کاردان، دلسوز و با دانشی همچون روح‌الله میکائیلی در کشتی قم یک نعمت بزرگ برای ورزش قم و رشته کشتی است.

وی در پایان تاکید کرد: باید قدر این سرمایه‌ را دانست، میکائیلی قبلا هم با تیم ملی درخشش در آسیا را تجربه کرده بود و این بار نیز به عنوان مربی تیم ملی به همراه یک کشتی‌گیر دیگر از قم قهرمانی مسابقات آسیایی را جشن گرفت تا میکائیلی و رضایی قهرمانان سرافراز کشتی قم در این دوره باشند.



انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcb8wba.rhb9gpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما