پنجشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۱۵
کد مطلب : 50512
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

انتشارات داعش مدارس اندونزی را هدف قرار داده است

قم نيوز : قم نیوز: با کشف ده‌ها دفترچه با محتوای شعارها و تبلیغات داعش در اندونزی، مسلمانان این کشور نگران نفوذ ایدئولوژی افراط‌گرایی و وهابیت در این کشور هستند.
انتشارات داعش مدارس اندونزی را هدف قرار داده است
انتشارات داعش مدارس اندونزی را هدف قرار داده است
انتشارات داعش مدارس اندونزی را هدف قرار داده است
حوزه/با کشف ده‌ها دفترچه با محتوای شعارها و تبلیغات داعش در اندونزی، مسلمانان این کشور نگران نفوذ ایدئولوژی افراط‌گرایی و وهابیت در این کشور هستند.

به گزارش قم نیوز، درحالی که اخیرا صدها دفترچه و کتب درسی با محتوای تبلیغات داعش در حمله پلیس اندونزی به یک مدرسه در جنوب جاکارتا کشف شده، مقامات و مسلمانان اندونزی نگران گسترش ایدئولوژی داعشی و افراطی در این کشور هستند.

روی جلد این دفترچه‌ها تصویری از ابوبکر البغدادی، رهبر گروه تروریستی داعش وجود داشته و بالای تک تک صفحات آن نیز این عنوان دیده می‌شد: «همه شما موظف به رفتن به جنگ هستید» در پایین صفحات نیز تصویر پرچم داعش با شعارها و تبلیغاتی از داعش دیده می‌شد. حمله پلیس به این مرکز که منجر به کشف دفترچه‌های کذایی شده بود، در پاسخ به حمله تروریستی علیه یک ایستگاه پلیس در شمال سوماترا در 25 ژوئن بود که در آن یک افسر پلیس اندونزیایی کشته شده بود.

در این میان آنچه بیش از همه مسلمانان اندونزیایی را نگران ساخته این است که این دفترچه‌ها برای استفاده کودکان در مدارس در نظر گرفته شده بود و در بعضی از آن‌ها نیز دستخط کودکانه در رابطه با موضوعات مختلف درسی نوشته شده بود. هرچند این نخستین باری نیست که داعش از چنین تکنیک‌هایی برای عادی سازی خشونت و ترویج شعارهای تبلیغاتی تکفیری در نواحی تحت کنترل خود به ویژه در میان کودکان استفاده می‌کند. در این میان درحالی که تقریبا 90-100 هزار مدرسه اسلامی در اندونزی وجود دارد و اکثریت آن‌ها نیز اسلام حقیقی و مسالمت آمیز را تبلیغ می‌کنند، فقدان نظارت دولتی بر این مدارس نگرانی هایی را در میان مسلمانان اندونزیایی به وجود آورده است.

تبلیغ وهابیت توسط عربستان سعودی

در این میان تبلیغ وهابیت توسط عربستان سعودی در مدارس اندونزی نیز مشکل را دو چندان ساخته است، چرا که ایدئولوژی دینی وهابیت عربستان به شدت با شعار تکفیری داعش مشابهت دارد. =مقاله تحلیلی استراتژیک «سرمایه گذاری مستقیم خارجی» که اخیرا منتشر شده نیز نشان داد که رشد مدارس با سرمایه گذاری عربستان سعودی از اوایل سال 2000 میلادی افزایش یافته و نفوذ عربستان سعودی در مدارس اسلامی این کشور به وضوح دیده می‌شود.

در سال 2015 آمار طرفداران داعش در اندونزی 4% بود، هر چند شکست‌های اخیر داعش، و تخریب مسجد اعظم النوری در موصل این آمار را به شدت کاهش داده است. به این ترتیب در حالی که تنها 0.05 % مردم در اندونزی به این گروه تکفیری گرایش دارند، با در نظر گرفتن اینکه اندونزی جمعیت بسیار زیادی دارد، این رقم تقریبا 1 میلیون نفر از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند و همین میزان طرفداری نیز می‌تواند عواقب وخیمی در بر داشته باشد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdccipqp.2bqxs8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما