چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۴
کد مطلب : 50783
منبع : خبرگزاری فارس
در همایش عفاف و حجاب مطرح شد

نقش حجاب در تحکیم خانواده در جامعه

قم نيوز : قم نیوز: در همایش عفاف و حجاب؛ نشاط اجتماعی و امنیت اخلاقی بر نقش مهم حجاب در تحکیم خانواده تاکید شد.
نقش حجاب در تحکیم خانواده در جامعه
نقش حجاب در تحکیم خانواده در جامعه
به گزارش قم نیوز، همایش عفاف و حجاب؛ نشاط اجتماعی و امنیت اخلاقی ظهر امروز در تالار معصومیه ساختمان فرمانداری برگزار شد.

احد جمالی معاون سیاسی امنیتی استاندار قم، عطاء الدین قاسمی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و معصومه ظهیری مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم در این همایش حضور داشتند.

معصومه ظهیری در ابتدای همایش با اشاره به هفته عفاف و حجاب اظهار کرد: این هفته اختصاص به بانوان ندارد، اما معمولا بانوان حضور پررنگی در برنامه‌های هفته عفاف و حجاب دارند.

مدیرکل دفترامور بانوان و خانواده استانداری قم ادامه داد: عفاف و حیا اختصاص به ماه، هفته و روز خاصی ندارد، بخشی از حقوق شهروندی اهتمام شهروندان به تعامل با یکدیگر است.

وی افزود: خانواده در ایران حال خوبی ندارد، آمار طلاق به دلیل عوامل مختلفی در کشور بالا رفته است و درصدی از طلاق‌ها به دلیل تغییرات در جامعه است.

حجت‌الاسلام و المسلمین کریمی استاد حوزه علمیه قم در ادامه همایش با اشاره به ضرورت رعایت حجاب و عفاف در جامعه اظهار کرد: بحث در این خصوص بارها در کشور مطرح شده است، اما پرداختن به بحث عفاف و حجاب ضرورت دارد.

وی ادامه داد: حرکت جامعه باید به سمتی برود که به عفاف و حجاب ارزش بیشتری داده شود، حجاب در تحکیم خانواده تاثیر دارد و این مساله براساس تحقیقات میدانی ثابت شده است.

استاد حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: پرداختن به حجاب بانوان براساس یک نگاه مرد سالارانه نیست، بلکه این بحث براساس نگاه واقع گرایانه است، پرداختن به بحث حجاب و عفاف برای تحکیم جایگاه خانواده اهمیت زیادی دارد.

در بخش پایانی همایش عفاف و حجاب با اهدای هدایایی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم استان قم تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcc1mqp.2bqx48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما