يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۷
کد مطلب : 50933
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه:

صرفه جویی در مصرف، نشانه بارز سبک زندگی اسلامی است

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، صرفه جویی در مصرف را یکی از نشانه های بارز رعایت سبک زندگی اسلامی برشمرد.
صرفه جویی در مصرف، نشانه بارز سبک زندگی اسلامی است
صرفه جویی در مصرف، نشانه بارز سبک زندگی اسلامی است


به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام و المسلمین مسعود آذربایجانی با اشاره به هشدارهای اخیر مسئولان در رابطه با صرفه جویی در زمینه آب و برق به دلیل افزایش کم سابقه گرمای هوا و رشد مصرف مردم ابراز داشت: اگر ما می خواهیم که از سرمایه های طبیعی و خدادادی کشور حراست کنیم و آن را برای نسل های آینده نگاه داریم باید در شیوه مصرف خود تجدید نظر کنیم.

وی با تاکید بر لزوم اعتدال در مصرف انرژی اعم از گاز و برق و نیز مصرف آب به عنوان مایه حیات بشری گفت: حد مطلوب مصرف از منظر آموزه های دینی آن است كه افراد جامعه در زندگي شخصي و اجتماعي خود به حد كفاف و به مقدار نیاز بسنده کرده و از اسراف و تبذیر به شدت بپرهیزند.

رییس مرکز تخصصی اخلاق حوزه علمیه قم با تاکید بر این که با صرفه جویی و مصرف بهینه می توان به اقتصاد ملی و تحقق اقتصاد مقاومتی نیز کمک کرد، افزود: از جمله مباني عمليِ الگوي صحيح مصرف از نظر آموزه های اسلام، همین است که یک فرد مسلمان، فقط در زندگی خود به فكر رفع نيازهاي شخصی و خانواده‌ و بستگانش نباشد، بلكه با پرهیز از روحیه خودخواهی، در هر شرایطی منافع و مصالح جامعه را ارجح بداند.

وی بیان داشت: در این میان البته در مسیر فرهنگ سازی ، رسانه ها نقش بسیار مهمی دارند و باید بکوشند که به درستی مخاطبان خود را برای مصرف درست و بهینه توجیه و اقناع کنند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjthei.uqeytzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما