دوشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۹
کد مطلب : 50973
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم مطرح کرد

ضرورت برگزاری دوره‌های مدیریت کسب و کار برای دانشجویان قمی

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم گفت: دوره‌های مدیریت کسب و کار باید برای دانشجویان استان برگزار شود تا دانشجویان پس از فارغ التحصیلی بتوانند به راحتی وارد بازار کار شوند.
ضرورت برگزاری دوره‌های مدیریت کسب و کار برای دانشجویان قمی
ضرورت برگزاری دوره‌های مدیریت کسب و کار برای دانشجویان قمی
به گزارش قم نیوز، سید حسن هانی ظهر امروز در کارگروه تخصصی آموزش و پژوهش استان قم که در سالن جلسات معاونت سیاسی استانداری برگزار شد، با اشاره به فرهنگ سازی در قم برای تقویت رابطه بین دانشگاه و صنعت اظهار کرد: در دانشگاه‌های استان قم اساتید نیازی به درگیر شدن خودشان در پروژه‌ها نمی‌بینند و باید فرهنگ را در این زمینه تصحیح کنیم.

وی ادامه داد: دانشجویان اکنون پس از فارغ التحصیلی آماده ورود به بازار کسب و کار نیستند، چون اساتیدی نداریم که خودشان در این زمینه به دانشجویان آموزش بدهند، دانشجویان پس از فارغ التحصیلی سردرگم هستند و اکنون هزاران نفر با مدرک دکترا در کشور بیکار هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم افزود: دانشگاه‌های استان باید دست اساتید را برای گرفتن پروژه از بخش‌های مختلف باز بگذارند و این مساله جزو شرح وظایف اساتید دانشگاه‌های استان قم قرار بگیرد.

هانی با اشاره به ضرورت برگزاری دوره‌های مدیریت کسب و کار برای دانشجویان در استان قم اظهار کرد: این دوره‌ها باید برای دانشجویان استان برگزار شود تا دانشجویان پس از فارغ التحصیلی بتوانند به راحتی وارد بازار کار شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تاسیس دفتر خاص ارتباط بین صنعت و دانشگاه در استان قم مشکلی را حل نمی‌کند، این دفاتر به صورت مجزا در دانشگاه‌های مختلف استان وجود دارد و فعالیت مثبت چشمگیری نداشته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم در پایان خاطرنشان کرد: صنایع نرم در استان دارای ظرفیت خوبی است و پتانسیل‌های خوبی در زمینه علوم انسانی و فناوری اطلاعات در استان قم داریم.

معصومه ظهیری مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قم در ادامه این جلسه با اشاره به مشکلات بخش پژوهش استان قم اظهار کرد: رابطه بین این بخش با صنعت قطع است و باید پژوهشگران به دنبال حل مشکلات صنعت استان قم در پژوهش‌های خودشان باشند.

وی افزود: دانشجویان فارغ التحصیل برای دوره سربازی به دنبال امریه هستند و می‌توانیم که از سربازان امریه تحصیل کرده در واحدهای صنعتی استان قم استفاده کنیم تا آن‌ها برای استان مفید باشند.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcdsn0k.yt0z56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما