دوشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۴۳
کد مطلب : 50986
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
علمای بحرین:

فتوا دادن پارلمان بحرین توهین آشکار به اسلام است

مردم مسالمت‌آمیز اعتراض کنند
قم نيوز : قم نیوز: علمای بحرین با صدور بیانیه ای تصویب قانون یکپارچه خانواده از سوی رژیم آل خلیفه و دخالت در امور فقهی و احکام شریعت اسلامی را محکوم کردند.
فتوا دادن پارلمان بحرین توهین آشکار به اسلام است/مردم مسالمت‌آمیز اعتراض کنند
فتوا دادن پارلمان بحرین توهین آشکار به اسلام است/مردم مسالمت‌آمیز اعتراض کنند
به گزارش قم نیوز، علمای بحرین با صدور بیانیه ای تصویب قانون یکپارچه خانواده از سوی رژیم آل خلیفه و دخالت در امور فقهی و احکام شریعت اسلامی محکوم کردند.

ترجه متن کامل بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
(وَمَا كَانَ لِمُؤْمِنٍ وَلَا مُؤْمِنَةٍ إِذَا قَضَى اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَمْرًا أَن يَكُونَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ ۗ وَمَن يَعْصِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالًا مُّبِينًا) الأحزاب – ٣٦.

احکام شرعی مرتبط با خانواده و آنچه به اطلاعات فردی شناخته می شود، به صورت کامل در دین اسلام آمده است و  وضعیت آن مثل سایر احکام دینی است و هر کس که خلاف آن را ادعا کند به نص صریح قرآن و خداوند متعال دروغ بسته است؛ چرا که خداوند در قرآن کریم می فرمایند: (الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَرَضِيتُ لَكُمُ الْإِسْلَامَ دِينًا) المائدة – ٣.

و خللی که وجود دارد در دستگاه هایی اجرایی و قضایی بحرین است که زیر تسلط رژیم دیکتاتور و نالایق و نا کارآمد است. سرزنش احکام مذهب چه سنی و چه شیعه، اهانتی است به عظمت اسلام، طوائف و اعتقادات آن و انکار شریعت مقدس است.

* آل خلیفه از اصلاحات حقیقی فرار می کند

عادت این نظام است که از اصلاحات حقیقی و از بین بردن فساد موجود در میان تمامی قوه های قضائیه، اجرایی و پارلمانی فرار کند و شکست های خود را به دلیل های وهمی نسبت می دهد که هیچ مشکلی را حل نمی کند و هیج ارتباطی با واقعیت ندارد و تنها تلاشی نا امیدانه برای بهبود گوشه ای از چهره ظالم خود در مقابل بیگانگان است ؛ اگرچه به حساب دین و اعتقادات باشد.

روزی که مردمی مقداری سر و صدا کردند، این قانون گذاری باطل متوقف شد اما به غایب شدن اراده حقیقی مردمی و افزایش شعله آزار و اذیت طایفه ای، دوباره این مسئله به مرحله اجرا در آمد. این مسئله هیچ خیری برای کشور ندارد و تنها بحران بسیار خطرناکی را بر بحران های موجود می افزاید.

* بازیچه گرفتن احکام دینی و فتوا دادن پارلمان توهین آشکار به اسلام است/ به هیچ عنوان اجازه داده نمی شود که احکام اسلام در خانواده زیر پا قرار گیرد

بازیچه گرفتن احکام دینی و فتوا دادن پارلمان و نمایندگانی که هیچ ارتباطی با استنباط احکام شریعت اسلامی ندارند، توهین و بی احترامی آشکار به اسلام است و مصیبت بزرگ تر این است که این احکام مرتبط با آبروی مردم، اموال، نسب و کانون خانواده است که مایه استواری جامعه است و این از خطرناک ترین مسائل دینی است که به هیچ عنوان اجازه داده نمی شود که حدود آن زیر پا قرار گیرد.

*  مردم باابزارهای مسالمت آمیز این قانون گذاری باطل را محکوم کنند

این جرأت بی احترامی به اسلام، واکنش گسترده ای می طلبد تا دین به جایگاه خود در جامعه برگردد و همگی در برابر خداوند متعال در هرگونه  کوتاهی در کنار زدن این عمل منکر زشت مسئول هستند و از تمامی ملت انتظار می رود که تا با تمام ابزار مسالمت آمیز این قانون گذاری باطل را محکوم کنند.

ما خواهان همان چیزی هستیم که علمای ارشد و در رأس آن آیت الله عیسی قاسم به آن دعوت کردند و با تمام قدرت پشت آنان می ایستیم و ملت هم پشت سر آنان می ایستند و اجازه نمی دهند که به حاشیه بروند.

ما بر آنچه علمای ارشد تاکید کردند و گفتند: دیدگاه علما و مذهب با تصویب قانون خانواده تغییر نمی کند. تاکید می کنیم و تعرض رژیم بحرین را به نظر مذهب، علما و مراجع دینی شیعه و دخالت مقامات بحرینی در امور اختصاصی مذهب و تلاش برای سلطه بر اسلام، مذاهب و احکام آن، محکوم می کنیم.

علمای بحرین
22 شوال 1438هـ
16 جولای 2017م

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdch-wnm.23nv6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما