دوشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب : 50988
منبع : خبرگزاری فارس
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم خبر داد

برگزاري كنگره ملي شعر كرامت در قم

افتتاح خبرگزاري رضوي در دهه كرامت
قم نيوز : قم نیوز: مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم از از برگزاري اختتاميه كنگره ملي شعر كرامت روز پنجم مرداد امسال خبر داد.
برگزاري كنگره ملي شعر كرامت در قم/افتتاح خبرگزاري رضوي در دهه كرامت
برگزاري كنگره ملي شعر كرامت در قم/افتتاح خبرگزاري رضوي در دهه كرامت
به گزارش قم نیوز، سید موسی حسینی کاشانی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اشاره به اهمیت دهه کرامت اظهار کرد: دهه کرامت فرصتی است تا به فضائل و کرامت حضرت معصومه(س) و جایگاه والای امام رضا(ع) پرداخته شود.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های فرهنگی باید برای بزرگداشت این دهه تلاش کنند؛ بنیاد فرهنگی امام رضا هر ساله جشنواره بین المللی امام رضا را برگزار می‌کند که 31 استان کشور و بیش از 70 کشور دنیا را دربرمی‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه سال‌های گذشته جشنواره حدیث رضوی در قم میزبانی می‌شد گفت:‌ استان قم امسال برای نخستین دوره در زیر مجموعه جشنواره بین‌المللی امام رضا کنگره ملی شعر کرامت را میزبانی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت شعر در استان قم بسیار بالا است و قطب اصلی شعر آیینی کشور محسوب می‌شود و در نظر داریم جایگاه ویژه شعر آیینی قم بیش از میزان کنونی معرفی شود.

حسینی عنوان کرد: کنگره ملی شعر کرامت در دو قالب غزل و مثنوی با موضوع فضائل و کرامات حضرت معصومه(س) اعلام فراخوان شد بیش از 350 اثر به دبیرخانه کنگره رسید که از این تعداد 334 اثر دارای موضوع حضرت معصومه(س) بود.

وی ادامه داد: از آثار پذیرفته شده و دارای موضوع مرتبط با جشنواره 200 اثر غزل، 70 اثر مثنوی و 50 اثر جداگانه در بخش ویژه شرکت کرده بودند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به جوایز تعیین شده برای جشنواره گفت: در هر بخش غزل و مثنوی سه اثر انتخاب می‌شود و به ترتیب به نفر اول 2 میلیون تومان،‌ نفر دوم یک میلیون و 500 هزار تومان و نفر سوم یک میلیون تومان تعلق می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد:‌ اکنون آثار در حال داوری است داوری این جشنواره را استادانی مانند مجاهدی، علوی و قاسمی بر عهده دارند البته ارزیابی آثار با کدگذاری صورت می‌گیرد.

حسینی از برگزاری اختتامیه کنگره ملی شعر کرامت روز پنجم مرداد امسال خبر داد و افزود: این مراسم در سالن شهید آوینی با حضور شاعران مطرح و مسؤولان وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در نظر داریم 100 اثر شناسایی شود و در قالب مجموعه‌ای با عنوان شعر کرامت چاپ شوند و در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به برنامه عصر شهر ملکوت هشتم ویژه دهه کرامت گفت: این برنامه سوم مرداد امسال در شبستان امام خمینی با حضور تعدادی از شاعران مشهد برگزار می‌شود تا شاعران به عرض ارادت به محضر حضرت معصومه(س) بپردازند؛ در این برنامه از زحمات استاد مجاهدی به عنوان ملک الشعرای شعر آیینی استان قم تجلیل می‌شود.

وی از افتتاح خبرگزاری رضوی در دهه کرامت خبر داد و افزود: بنا شد خبرگزاری رضوی در دهه کرامت به قم منتقل شود که زمان افتتاحیه اطلاع‌رسانی می‌شود.

حسینی خاطرنشان کرد: سه اجرای تئاتر با عناوین باطل و سحر، نمایش خیابانی عکاسی در صحن امام زمان(عج) و نان و نمک در ایام دهه کرامت صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد:‌ افتتاح نمایشگاه رضوی در گالری شهید آوینی از دیگر برنامه‌ها است و همچنین چهار گروه نمایشی از استان قم در دهه کرامت برای شرکت در جشنواره تئاتر رضوی به مشهد مشرف می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در دهه کرامت گفت: المپیاد ورزشی در 6 مرداد امسال برگزار می‌شود، برگزاری 10 مراسم جشن در 10 مسجد با عنوان امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س)، مسابقه حفظ 40 حدیث رضوی و نامه‌ای به امام رضا(ع) از جمله برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

وی یادآور شد: افتتاحیه برنامه‌های دهه کرامت روز سوم مرداد امسال در حرم کریمه اهل بیت(س) با حضور مسؤولان کشوری و استانی و سخنرانی ویژه تولیت آستان مقدس امام رضا آغاز می‌شود.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcjohei.uqeyozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما