پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب : 52115
منبع : روابط عمومی اداره کل بهزیستی قم
رئیس کمیته فرهنگی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر:

اجرایی شدن اصل پیشگیری باعث مصون ماندن جوانان در برابر انواع آسیب ها می شود .

قم نيوز : قم نیوز: نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با اعضاء استانی در محل سالن اجتماعات بهزیستی استان قم برگزار شد.
اجرایی شدن اصل پیشگیری باعث مصون ماندن جوانان در برابر انواع آسیب ها می شود .
به گزارش قم نیوز ، دکتر رضا سلیقه رئیس کمیته فرهنگی و پیشگیری مبارزه با مواد مخدر  با بیان اهمیت کمیته پیشگیری از مصرف مواد مخدر نهادینه کردن  اصل پیشگیری در جامعه را زمینه ساز تامین سلامت خانواده ها دانست و افزود : اجرایی شدن اصل پیشگیری باعث  مصون ماندن جوانان در برابر انواع آسیب ها می شود .

وی اظهار داشت : مدیریت و  داشتن برنامه های علمی و آموزش جوانان ، نوجوانان و خانواده ها  از ضرورت های اساسی برای پیشگیری از آسیب های ناشی از سوء مصرف مواد مخدر و تهدیدات اجتماعی با هدف ایمن سازی است.

رئیس کمیته فرهنگی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم گفت : برای مهد های کودک ،پیش دبستانی ها  و به ویژه  مقطع های متوسطه  که قشرهای پر خطر جامعه  محسوب می شوند ، بروشورها ی آموزشی متناسب با فرهنگ و مطابق نیازهای استان با محتوای بومی مهارتهای زندگی و پیشگیرانه طراحی و در همین راستا ،تفاهم نامه ای بین آموزش و پرورش و بهزیستی استان در بحث مهم و موثر پیشگیری با هدف مصون ماندن جوانان از آسیب های مصرف مواد مخدر منعقد شده است .

مدیر کل بهزیستی قم با اشاره به تاثیر مهم اصحاب رسانه در پیشگیری از اعتیاد افزود : نقشی که رسانه ها در آگاه سازی و ارتقاء دانش عمومی جامعه مبنی بر دریافت آموزش ها  ایفا می کند ستودنی و این همکاری قابل تقدیر می باشد .

سلیقه تغییر الگوی مصرف مواد از سنتی به صنعتی را یکی از تهدیدات بزرگ دانست و گفت : این تغییر الگو دغدغه تمام کشورهای دنیا است که خانواده بعنوان اصلی ترین نهاد اجتماعی می تواند در امر پیشگیری و همچنین کاهش آسیب های اجتماعی نقش اساسی داشته باشد .

وی  با اظهار تاسف از رشد تقاضا و نرخ شیوع مواد مخدر، مشارکت تمام سازمان های دولتی مرتبط در مبارزه با مواد مخدر را ضروری دانست و افزود: تهاجم فرهنگی – عوامل سیاسی – عوامل روانشناختی – عوامل محیطی و خانوادگی می تواند باعث رشد شیوع مصرف مواد مخدر در بین جوانان و نوجوانان شود.

رئیس کمیته فرهنگی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر افزود بنابراین ستاد مبارزه با مواد مخدر با اجرای  شیوه نامه هایی در چهار حوزه پاکسازی محیط ،کاهش دسترسی به مواد ، برخورد با خرده  فروشی و آگاه سازی برای بهتر بیان کردن رویکرد مبارزه با مواد مخدر ، اقدامات موثری انجام داده است .

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcdkf0k.yt0xf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما