جمعه ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب : 52139
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

برگزاری دوره آموزشی «سیستم بانکداری بدون بهره» در گامبیا

قم نيوز : قم نیوز: در همایشی ۵ روزه در کشور گامبیا سلسله جلسات آموزشی در خصوص « سیستم بانکی بدون بهره» به منظور درک بهتر از مفاهیم بانکداری اسلامی و شفاف سازی الزامات اجتناب از ربا در حال برگزاری است.
برگزاری دوره آموزشی «سیستم بانکداری بدون بهره» در گامبیا
برگزاری دوره آموزشی «سیستم بانکداری بدون بهره» در گامبیا
به گزارش قم نیوز، موسسه مدیریت امور مالی و اقتصادی غرب آفریقا هم اکنون در حال برگزاری یک سلسله جلسات آموزشی 5 روزه منطقه‌ای در خصوص «بانکداری اسلامی و سیستم بانکی بدون بهره در کشور گامبیا در غرب آفریقا می‌باشد.

هدف از برگزاری این کلاس‌های آموزشی که در یک هتل محلی در سنگ‌گامبیا برگزار می‌شوند، درک بهتر از مفاهیم بانکداری اسلامی برای شرکت کنندگان و همچنین شفاف سازی اهمیت الزامات شریعت و اجتناب از ربا در کسب و کار بانکی مدرن عنوان شده است.

به گفته مقامات، این دوره‌های آموزشی موضوعات گسترده‌ای را پوشش داده‌اند که عبارتند از: اصول اسلام و مقدمه ای بر امور اسلامی در رابطه با سیستم بانکداری و توسعه اقتصادی و چالش‌های اقتصاد اسلامی، چارچوب قانونی و نهادی اقتصاد اسلامی، عملیات بانکداری اسلامی و چارچوب حاکمیت شریعت در میان سایر چارچوب‌ها.

در این همایش سایکو جابی، معاون مدیر بانک مرکزی گامبیا به نمایندگی از این رئیس بانک مرکزی به اهمیت این انجمن تاکید کرده و گفت: سیستم بانکی بدون بهره (اقتصاد اسلامی) بر خلاف نامش یک سیستم محصولات-خدمات مخصوص مسلمانان نیست.

وی در ادامه گفت: شریعت اسلامی گرفتن و پرداخت سود و بهره بانکی را حرام می‌داند. در ساده‌‌ترین شکل ایجاد بانکداری اسلامی مستلزم آن است که محصولات اقتصادی از وام‌های مسکن گرفته تا حساب‌های پس انداز مطابق با قوانین شریعت اسلامی و منفعت مالی از طریق خرید و فروش قرارداد‌هایی بر اساس دارایی‌های اصلی به دست آید.

معاون بانک مرکزی گامبیا افزود: رشد و توسعه اقتصاد اسلامی به وضوح در سال‌های اخیر دیده می‌شود و مشخصا این توسعه با سرعت بالا ادامه پیدا می‌کند. با توجه به جمعیت بالای مسلمانان در گامبیا و پتانسیل بانکداری اسلامی در این کشور، دولت قصد دارد زیرساخت‌های لازم برای توسعه این شیوه بانکداری را ایجاد کند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjhvei.uqe8tzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما