يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب : 52219
منبع : خبرگزاری فارس
مدیر حج و زیارت استان قم:

زائران اربعین برای اخذ گذرنامه هر چه زودتر اقدام کنند

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حج و زیارت استان قم گفت: باید اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام شود تا زائران اربعین حسینی برای اخذ گذرنامه‌ها هر چه زودتر اقدام کنند و کار را به ایام اربعین محدود نکنند.
زائران اربعین برای اخذ گذرنامه هر چه زودتر اقدام کنند
به گزارش قم نیوز، اکبر رضایی در قم، با اشاره به اینکه امسال هیچ فردی حق ورود به ساختمان دفتر خدمات کنسولی را نخواهد داشت، اظهار کرد: این تصمیم در راستای این است که از نظر امنیتی با مشکل خاصی مواجه نباشیم.گ

وی اضافه کرد: امیدواریم امسال نشستی با مسؤولان برخی مجموعه‌ها از جمله حوزه علمیه و جامعه‌المصطفی داشته باشیم چرا که برای پیگیری ویزاهای مورد نیاز اعضای این مجموعه‌ها دفاتر اختصاصی درنظر گرفته خواهد شد، این مجموعه‌ها باید نمایندگان خود را مشخص کنند تا برای آنها کارت‌های شناسایی صادر شود.

مدیر حج و زیارت استان قم با تاکید بر اینکه سال گذشته در مورد دفاتر غیر مجاز مشکلات بسیاری داشتیم، تصریح کرد: امیدواریم امسال نشستی با دستگاه‌های مرتبط داشته باشیم تا دفاتر فاقد مجوز زیارتی و برخی دفاتر که با سامانه سماح ارتباط ندارند شناسایی شوند و مشکل آنها رفع شود.

وی با بیان اینکه امسال بسته امنیتی مشخصی برای اربعین درنظر گرفته شده است، عنوان کرد: جلسات لازم با موکب‌ها برگزار می‌شود تا آنها در مباحث مورد نیاز از جمله سرقت و فعالیت فرقه‌های انحرافی آگاهی لازم را داشته باشند.

رضایی از حضور میلیونی زائران در کشور عراق یاد کرد و گفت: امیدواریم شیعه در راهپیمایی اربعین حسینی به عنوان نماد نظم و امنیت به جهانیان معرفی شود.

وی با اشاره به اینکه هر ساله به علت دریافت نکردن ویزا توسط برخی از افراد در مرزها با مشکلات مختلفی روبه رو هستیم، مطرح کرد: باید اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام شود تا افراد برای صدور گذرنامه‌ها هر چه زودتر اقدام کنند و کار را به ایام اربعین محدود نکنند؛ هر چند در روزهای نزدیک به اربعین نیروهای صدور گذرنامه در نیروی انتظامی کار خود را شبانه روزی دنبال می‌کنند اما حجم صدور ویزا و گذرنامه بسیار بالاست.

مدیر حج و زیارت استان قم یادآور شد: در ایام اربعین باید در داخل استان قم نیز برای استقبال از زائران آمادگی مطلوبی داشته باشیم.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdci3raw.t1arz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما