يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : 52252
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم :

بیش از 80 گونه پرنده در باغ پرندگان قم رها سازی می شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: هدف گذاري سازمان اين است كه حدود ۸۰ تا ۱۰۰ گونه پرنده در باغ پرندگان رها شود كه البته خريد و نگهداري آن‌ها بایستی با برنامه صورت پذیرد.
بیش از 80 گونه پرنده در باغ پرندگان قم رها سازی می شود
بیش از 80 گونه پرنده در باغ پرندگان قم رها سازی می شود
به گزارش قم نیوز، پیام جوادیان در خصوص روند اجراي كار پروژه باغ پرندگان شهر قم گفت: مناقصه اجرايي پروژه حدود يك ماه آغاز شده  و پيمانكار مشغول فعالیت بوده و تا اواخر سال عمليات عمراني آن به اتمام می‌رسد.

وي بيان كرد: هدف گذاري سازمان اين است كه حدود 80 تا ۱۰۰ گونه پرنده در اين باغ رها شود كه  البته خريد و نگهداري آن‌ها بایستی با برنامه صورت پذیرد.

وي در مورد انواع پرندگان اين باغ نيز گفت: حدود پنچ گونه از پرندگان شكاري از راسته عقاب سانان و جغد سانان و خانواده لاشخور در قفس‌هایی كه شبيه به طبيعت زندگي آنان است به اين محل آورده می‌شود.

 وی افزود: در فضاي باز نيز چندين گونه از انواع مرغ و خروس كه زیبایی‌های خاص خود را دارند و دو گونه شترمرغ رها می‌شوند و جايگاهي نيز براي چندين نوع طاووس در نظر گرفته می‌شود و پرندگان آبچر نيز به اين باغ آورده می‌شوند.

جوادیان در خصوص سابقه احداث باغ پرندگان در ايران، گفت: باغ پرندگان در اصفهان، كيش و تهران احداث شده كه البته شهرهاي مختلف مانند كاشان مکان‌هایی را براي نگهداري پرندگان احداث کرده‌اند اما نمی‌توان عنوان باغ پرندگان را بر آن‌ها گذاشت و قم چهارمين شهر ايران در داشتن باغ پرندگان می‌شود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcf00dt.w6d0tagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما