يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : 52255
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
شهردار منطقه 3:

افزایش سرانه فضای سبز منطقه 3 در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد

قم نيوز : قم نیوز: شهردار منطقه سه قم گفت: 62 بوستان شهری در سطح این منطقه می باشد که با توجه به جدیت در توسعه فضای سبز ، این سرانه به ازاي هر نفر 21.70 متر مربع است.
افزایش سرانه فضای سبز منطقه 3 در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد
افزایش سرانه فضای سبز منطقه 3 در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد

به گزارش قم نیوز، رضا پوریافر با اشاره به وضعیت و محدوده منطقه سه شهرداری قم، اظهار کرد: این منطقه با وسعت فضاي فيزيکي به مساحت 2 هزار و 306  هکتار 19 درصد وسعت شهر قم و جمعيت 187 هزار و 946 نفر معادل 16 درصد جمعيت شهر قم را به خود اختصاص می‌دهد.

وی با بیان اینکه 43 هزار و 985 واحد مسکوني در منطقه سه وجود دارد، خاطرنشان کرد: منطقه سه از لحاظ سرانه جمعيتي بين مناطق هشتگانه رتبه سوم و از لحاظ وسعت رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

پوریافر وجود خيابان امام خميني(ره) به عنوان شاخص‌ترين و تنها خيابان حرم نماي قم را یکی از ویژگی‌های شاخص این منطقه عنوان کرد و افزود: قرارگيري بلوار شهيد خداکرم به عنوان مسير اصلي ترانزيت کالاي کشور، برخورداري از بوستان‌هاي شهري بزرگ و فرامنطقه‌اي مانند بوستان فدک و ولايت، سهولت دسترسي به هسته مرکزي شهر، حرم مطهر و همچنين ادارات بزرگ مانند شهرداري و استانداري قم و در نهايت شکل‌گيري اغلب معابر اصلي با عرض 30 متر به بالا از ويژگي‌هاي منحصر به فرد منطقه سه محسوب مي‌شود.

وی ويژگي‌هاي اقتصادي، فرهنگي منحصر به فرد و وجود شهرک هاي صنعتي و کارخانجات در منطقه سه را مورد توجه قرار داد و گفت: تمرکز صنوف مختلف از جمله کالاي برق، پوشاک، تعميرکاران خودرو، سوهاني‌ها و استقرار ادارات بزرگ، شهرک خودرويي، شهرک صنوف، بازار اصلي ميوه و تره بار و... از ديگر ويژگي‌هاي محدوده شهرداري منطقه سه است.

شهردار منطقه سه قم با اشاره به ميزان سرانه فضاي سبز منطقه سه، بیان کرد: مساحت کل فضاي سبز منطقه، چهار ميليون و 78 هزار و 686 متر مربع است.

پوریافر اذعان کرد: 62 بوستان در منطقه سه واقع شده و سرانه کل فضاي سبز به ازاي هر نفر 21.70 متر مربع است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdciwraw.t1arw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما