پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۲۷
کد مطلب : 52469
منبع : خبرگزاری مهر
آیت الله سعیدی:

شهید «کمال کورسل» در مسیر حق و حقیقت قرار داشت

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم در دیدار پدر شهید کمال کورسل، تنها شهید اروپایی دفاع مقدس گفت: فرزند شما در مسیر حق و حقیقت قرار گرفت و به مقام والای شهادت نائل آمد.
شهید «کمال کورسل» در مسیر حق و حقیقت قرار داشت
شهید «کمال کورسل» در مسیر حق و حقیقت قرار داشت
به گزارش قم نیوز، پدر شهید کمال کورسل بعد از ۳۰ سال از شهادت فرزندش به منظور زیارت مزار این شهید والامقام به ایران سفر کرد و وارد قم شد و با تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) دیدار کرد.

آیت الله سید محمد سعیدی در این دیدار که با حضور مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم برگزار شد، ضمن خیر مقدم به این پدر بزرگوار گفت: فرزند شما در مسیر حق و حقیقت قرار گرفت و به مقام والای شهادت نایل آمد.

وی تأکید کرد: حضور امثال شهید کمال کورسل نشانه ظرفیت عمیق جمهوری اسلامی است که امید حقیقت جویان و ظرفیتی عظیم برای حضور انسان‌های وارسته است.

امام جمعه قم اضافه کرد: شما توانستید با تربیت صحیح و اسلامی فرزند خویش را به ثمر رسانید و ایشان با انتخاب مسیر درست در پی تعالی بود و سرانجام نیز به مقام والای شهادت دست یافت.

وی بیان داشت: برخی از انسان‌ها در مسیر انحراف و کجروی هستند و برخی در مسیر تعالی روح و این نشان از قابلیت انسان‌ها است، می‌توانیم با تربیت روح و جسم در مسیر رشد و کمال حرکت کنیم، حرکتی که کمال کورسل انجام داد.

آیت الله سعیدی تأکید کرد: شهدا ناظر بر اعمال ما هستند و امروز انتظار شهید این است که به عنوان پدر بزرگوار این شهید در مسیر ایشان در راستای انتقال پیام ایشان و هدایت انسانها و تبلیغ دین مبین اسلام و مکتب اهل بیت(ع)   تلاش نمایید.

آرزوی ما پیروزی نظام جمهوری اسلامی در تمام عرصه‌ها است

پدر این شهید والامقام نیز در این مراسم گفت: پیروزی نظام جمهوری اسلامی در تمام عرصه‌ها آرزوی ما است، من هم اعتقاد دارم که حضور امروز ما در اینجا از عنایات و خواسته شهید بوده است.

وی تأکید کرد: علاوه بر ایشان پسر دیگرم نیز در مسیر برادر قرار گرفته و با سفر به جمهوری اسلامی به مذهب تشیع درآمده است و اکنون نیز علاقمند به ادامه تحصیل در حوزه علمیه است.

پدر شهید کمال کورسل به دعوت آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ظهر امروز را میهمان کریمه اهل بیت(س) شد.

کمال کورسل تنها شهید اروپایی دفاع مقدس از مادری فرانسوی و پدری تونسی است که در نوجوانی به دین اسلام گروید و در جوانی به ایران سفر کرد و در جبهه حق علیه باطل به شهادت رسید.

این شهید والامقام هم اکنون در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) مدفون است و پدرش امروز در ادامه سفر به دیدار پسر می‌رود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcf1jdt.w6d0vagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما