دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب : 52591
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
حجت الاسلام و المسلمین ملکی:

سند تحول، قانون اساسی آموزش و پرورش است

قم نيوز : قم نيوز: دبیر ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سند تحول، قانون اساسی آموزش و پرورش است، گفت: این سند، فصل مشترک مردم و حاکمیت است و اگر حوزه های علمیه و بسیج و دیگر دستگاها و نهادها بخواهند با آموزش و پرورش تعامل کنند، باید سند تحول و ظرفیت های آن را به خوبی بشناسند.
سند تحول، قانون اساسی آموزش و پرورش است
سند تحول، قانون اساسی آموزش و پرورش است
به گزارش قم نيوز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمجتبی ملکی در دومین جلسه کارگروه پیگیری مطالبات و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی از آموزش و پرورش که به همت بسیج فرهنگیان قم برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: اولین سخنرانی اختصاصی مقام معظم رهبری پیرامون آموزش  و پرورش در سال 84 بوده و سال های بعد نیز موضوعاتی مثل آموزش زبان انگلیسی در مدارس و خطر تبلیغ فرهنگ غربی در بین دانش آموزان، از سوی معظم له تکرار شده اما برای آن اقدامی نشده است.

وی با تاکید بر اینکه برای دنبال کردن و اجرایی کردن منویات رهبر عزیز انقلاب باید بدور از تعلقات، تلاش وافر کرد، افزود: اگر اخلاص در کار باشد قطعا به نتیجه می رسیم زیرا خداوند کریم در آخرین آیه سوره عنکبوت «والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا» آن را وعده داده است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تشکیل کمیته پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری از آموزش و پرورش در وزارت، خاطرنشان ساخت: کار فرهنگی کُند اما فراگیر و تصاعدی است و لذا باید مطالبات و رهنمودها را به برنامه و فرهنگ تبدیل نماییم.

دبیر ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سند تحول، قانون اساسی آموزش و پرورش است، افزود: این سند، فصل مشترک مردم و حاکمیت است و اگر حوزه های علمیه و بسیج و دیگر دستگاها و نهادها بخواهند با آموزش و پرورش تعامل کنند، باید سند تحول و ظرفیت های آن را به خوبی بشناسند.

وی  با تاکید بر اینکه نقشه راه آموزش و پرورش باید از مسیر سند تحول باشد، عنوان کرد: سیاست های کلی سند، ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری و شاه بیت آن، تربیت اسلامی است و برای تحقق آن، فرصت های خوبی را برای سازمان ها و نهادها فراهم می نماید.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هجمه دشمنان علیه اعتقادات و ارزش های الهی، ابراز داشت: دشمن با تمام توان خود برای تغییر ذائقه جوان های ما دست به کار شد اما از دل ناهنجاری ها و ستم ها و تبلیغات ضد ارزش دشمن و خودباختگی برخی افراد در مواجهه با مسئولان خارجی، جوانی مثل شهید «محسن حججی» پیدا شد که با شهادت مظلومانه خویش، جامعه را تحت تاثیر خود قرار داد و نقشه های دشمنان را خنثی و بی اثر کرد.

وی با بیان اینکه باید برای احیای ارزش ها تلاش کنیم و در این راه از قرآن و اهل بیت(ع) و ارواح مطهر شهدا استعانت بطلبیم، گفت: ان شاءالله قدردان شهدای عزیز باشیم و رضایت را در چهره مبارک امام زمان(عج) ببینیم که نشانه آن، عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و رضایت ایشان است.
انتهاي پيام / 137
https://qomnews.ir/vdcb8sbs.rhb59piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما