چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : 53559
منبع : خبرگزاری فارس
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد

اعزام 7 هزار بانوی مبلغ در تعطیلات تابستان به نقاط مختلف کشور

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه 7 هزار مبلغه در تعطیلات تابستان به نقاط مختلف کشور اعزام شدند، گفت: پیشرفت فناوری و توسعه ارتباطات به ویژه فضای مجازی یک فرصت مغتنم برای حوزه‌های علمیه است که باید به شیوه مطلوبی از این فرصت استفاده کنیم.
اعزام 7 هزار بانوی مبلغ در تعطیلات تابستان به نقاط مختلف کشور
اعزام 7 هزار بانوی مبلغ در تعطیلات تابستان به نقاط مختلف کشور
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی ظهر امروز در آیین آغاز سال تحصیلی جامعه‌الزهرا(س) و حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور که در تالار بیداری اسلامی برگزار شد، با تاکید بر اینکه بانوان طلبه باید به رشد معنوی خود اهتمام جدی داشته باشند، عنوان کرد: داشتن اخلاص و معنویت است که می‌تواند سبب رسیدن به موفقیت در کارها شود.

وی با اشاره به جایگاه بانوان در دین مبین اسلام تصریح کرد: همانطور که اسلام برای بانوان حقوق ویژه‌ای در نظر گرفته است بانوان نیز باید نسبت به وظایفی که اسلام برای آنها در نظر گرفته نگاه متفاوتی داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه خواهران از فعالیت بیش از 500 مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور یاد کرد و گفت: بسیاری از  مجامع علمی توسط تربیت‌شدگان این مکان مقدس مدیریت می‌شوند؛ اکنون بیش از 80 هزار طلبه شاغل به تحصیل و 100 هزار طلبه فارغ‌التحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران داریم.

وی با بیان اینکه علم‌آموزی، عمل، تعلیم و نشر علوم باید در مسیر رضای خداوند متعال دنبال شود، تصریح کرد: تهذیب نفس و مجاهدت علمی و عملی برای زنده نگه‌داشتن باب اجتهاد از وظایف دائمی همه دانش‌پژوهان حوزه‌های علمیه است.

جمشیدی خاطرنشان کرد: به همت بلند همه دست‌اندرکاران در سال‌های اخیر شاهد رشد کمی و کیفی در حوزه‌های خواهران در عرصه‌های مختلف پژوهش، آموزش و فرهنگی تبلیغی هستیم اما دستاوردهای کنونی، مقدمه‌ای برای حرکتی بزرگ است.

وی با تاکید بر اینکه رسیدن به جایگاه‌های مطلوب در عرصه تولید علم با نهضت و مجاهدت علمی دست‌یافتنی است، مطرح کرد: حوزه‌های علمیه برای اینکه بتوانند در عرصه علمی جایگاه والاتری داشته باشند باید فعالیت‌های علمی و پژوهشی خود را گسترش دهند.

جمشیدی با اشاره به اینکه ضرورت فعالیت حوزه‌های علمیه در شرایط کنونی به خوبی قابل احساس است، اضافه کرد: امروزه خواهران طلبه در برخی از جشنواره‌ها و مجامع علمی جایگاه‌های برتر را به خود اختصاص داده‌اند که این نشان از فعالیت‌های گسترده انجام شده در مدارس علمیه خواهران است.

این استاد برجسته حوزه توسعه تحصیلات تکمیلی را یکی از نیازهای حوزه‌های علمیه خواند و گفت: هر چند سطح سه در 60 مرکز آموزشی در 13 رشته مختلف تدریس می‌شود اما در بیش از 10 نقطه کشور شاهد توسعه سطح سه و چهار خواهیم بود .

وی با بیان اینکه در توسعه بسترها و زیرساخت‌های لازم در حوزه فناوری اطلاعات و ساختارهای مهارتی و توسعه زیرساخت‌های پژوهشی نیازمند تلاش‌های گسترده‌تری هستیم، عنوان کرد: ‌هویت حوزه‌های علمیه، پیشتازی در دفاع از ارزش‌های اسلامی است و همانطور که علما وارثان انبیای الهی و انبیا نیز پرچمداران مبارزه با ظلم هستند جدا کردن حوزه‌های علمیه از مفهوم انقلاب  به معنای تهی کردن حوزه‌های علمیه از درون است .

جمشیدی با تاکید بر اینکه برای استمرار پیشرفت انقلاب و اسلام همواره حوزه‌های علمیه انقلابی خواهند بود، گفت: حوزه نمی‌تواند نسبت به محرومیت و مظلومیت انسان‌های بی‌گناه در سراسر عالم به ویژه کشتار مسلمانان میانمار بی‌تفاوت باشد.

وی خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم تلاش برای محو ارزش‌ها از درون جوامع اسلامی را مشاهده کنیم اما برای مبارزه با آن اقدامی انجام ندهیم چرا که حوزه نمی‌تواند نسبت به آینده خود و لزوم احیای ارزش‌ها بی‌تفاوت باشد.

جمشیدی ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه را بسیار عمیق خواند و افزود: بر همگان لازم است که این ظرفیت‌ها را بشناسند و با باز کردن مسیرهای اثرگذرای، فرصت خدمت و استفاده از این ظرفیت‌ها را فراهم  سازند.

وی از برگزاری 9 دوره جشنواره مشترک در حوزه‌های علمیه یاد کرد و گفت: در بیشتر استان‌های کشور جمعیت خواهران طلبه بیشتر از برادران بوده است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با تاکید بر اینکه حضور در عرصه پژوهش به صورت ویژه مورد توجه طلاب خواهر قرار گرفته است، اظهار کرد: فعالیت هزار و 200 هسته پژوهشی که 400 هسته آن توسط اساتید دنبال می‌شود، فعالیت تبلیغ بیش از 37 هزار مبلغه در سراسر کشور، برگزاری بیش از 50 هزار نشست قرآنی در ماه مبارک رمضان، ایجاد کانون‌های قرآنی و تامین سرگروه‌های مورد نیاز حلقه های صالحین از جمله دستاوردهای حوزه‌های علمیه خواهران است.

وی به حضور بانوان طلبه در بیش از یک سوم مدارس کشور به منظور ارائه خدمات مشاوره‌ای و برپایی نماز جماعت اشاره کرد و ادامه داد: چندین هزار مشاور طلبه خواهران ساماندهی کرده‌ایم که در طرح‌های رحمت و رضوان فعالیت می‌کنند.

جمشیدی از تشکیل قرارگاه‌های فرهنگی با محوریت عفاف و حجاب یاد کرد و افزود: امروزه تاثیرگذاری حوزه‌های علمیه در حوزه عفاف و حجاب افزایش داشته است.

وی بر افزایش توان مهارتی در میان دانش‌آموزان تاکید و عنوان کرد: یک هزار استاد در دوره‌های بصیرت‌افزایی در عرصه عفاف و حجاب و زنان و خانواده شرکت کردند و در طول یک ماه گذشته بیش از 300 نشست علمی و فرهنگی توسط مدارس علمیه برگزار شده که آمار قابل توجهی است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه 7 هزار مبلغه در تعطیلات تابستان به نقاط مختلف کشور اعزام شدند، گفت: پیشرفت فناوری و توسعه جهان ارتباطات به ویژه فضای مجازی یک فرصت مغتنم برای حوزه‌های علمیه است که باید به شیوه مطلوبی از این فرصت استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه حوزه‌های علمیه از پیشتازترین مجموعه‌های حوزوی در عرصه فناوری اطلاعات است، تصریح کرد: شبکه کوثربلاگ حوزه علمیه خواهران با فعالیت 10 هزار بانوی طلبه وبلاگ‌نویس و شبکه کوثرنت با حضور 100هزار بانوی طلبه فعالیت خود را دنبال می‌کنند که به برکت این شبکه‌ها بزرگترین شبکه علمی پژوهشی در عرصه تولید محتوای دینی به بانوان طلبه اختصاص دارد.

جمشیدی به برخی از آسیب‌های فضای مجازی اشاره کرد و گفت: باید مراقب باشیم تا با ترویج آموزه‌های دینی از تبلیغ و گسترش آموزه‌های نادرست در فضای مجازی جلوگیری کنیم.

وی از اهتمام حوزه‌های علمیه خواهران نسبت به دغدغه‌ها و فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی یاد کرد و ادامه داد: امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های موجود بتوانیم به صورت مورد نظر در راستای تحقق اهداف انقلاب و اسلام گام برداریم.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcgyn9n.ak9wn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما