چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب : 53566
منبع : خبرگزاری فارس
آیت الله حسینی بوشهری:

باید موانع پیشرفت حوزه شناسایی و رفع شود

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله حسینی بوشهری گفت: فریاد حوزه علمیه باید به همه جهان برسد چرا که رسالت حوزه یک رسالت جهانی است و باید موانع پیشرفت حوزه علمیه را شناسایی و برای برطرف کردن آن‌ها اهتمام کافی را داشته باشیم.
باید موانع پیشرفت حوزه شناسایی و رفع شود
باید موانع پیشرفت حوزه شناسایی و رفع شود
به گزارش قم نیوز آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در مراسم افتتاحیه پنجمین سال تحصیلی مرکز فقه ائمه اطهار(ع) که ظهر امروز برگزار شد، ضمن تبریک مناسبت‌ها و اعیاد ماه ذی‌الحجه، اظهار کرد: حوزه‌های علمیه در هر زمان متناسب با نیازهای جامعه و دین گام برداشته‌اند زیرا روحانیت و حوزه‌های علمیه با یک رسالت جهانی در جایگاه امامت و پیشوایان دین قرار دارند.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه باید برای کشورهای دور افتاده در قاره‌های دیگر نیز برنامه داشته باشد، عنوان کرد: حوزه‌های علمیه خاستگاه انقلاب هستند و حقیقتا حوزه و انقلاب بر گردن یکدیگر حق دارند و حوزه وظیفه دارد در راستای پیشرفت انقلاب گام بردارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در ارتباط با حوزه‌های علمیه، مطرح کرد: در حوزه‌های علمیه عده‌ای مشغول درس و تبلیغ هستند ولی باید در حوزه‌های علمیه یک حوزه کوچک‌تری مانند مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) وجود داشته باشد تا رسالت اصلی و بزرگ حوزه را گردن بگیرد.

وی با بیان اینکه از زمان افتتاح مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) نشست‌های علمی متعددی در این مرکز برگزار شده است، خاطرنشان کرد: اگر به این نشست‌ها دقت کنیم در می یابیم که در راستای اهداف نظام و انقلاب برگزار شده‌اند و امیدواریم روزی مطالب مطرح شده در این نشست‌ها به کتاب تبدیل شوند.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: مسؤولیت حوزه‌های علمیه تربیت عالمان متخلق است و امروزه حوزه‌ها باید در عرصه‌های علمی و اخلاقی کارکرد روشنی داشته باشند.

وی از تبلیغ دین و تبیین شریعت به عنوان دغدغه حوزه‌های علمیه یاد کرد و گفت: طلاب باید بدانند که برای همیشه در حوزه‌های علمیه نمی‌مانند و باید در راستای تبلیغ دین اهتمام کافی را داشته باشند همان‌طور که بزرگان دینی ما با افتخار روی کرسی منبر می‌نشستند و دین اسلام را تبلیغ می‌کردند.

امام جمعه قم یادآور شد: حوزویان وظیفه دارند تا در مقابل شبهات و بدعت‌های دین به صورت همه جانبه مقابله کنند و از دین اسلام دفاع کنند، همچنین باید با نشست‌های علمی و بحث‌های علمی برای پاسخ به شبهات دینی فعال باشند.

وی با بیان اینکه رسالت امروز طلاب پاسخ به شبهات دین است و هر شبهه می‌تواند درخشش حوزه‌های علمیه را بیشتر کند، اظهار کرد: افرادی عقیده دارند حوزه علمیه راکد و بدون پیشرفت است ولی حوزه علمیه با حفظ سنت‌های قدیمی به آینده نیز نگاه دارد و وجود حوزویان باید برای حوزه‌های علمیه مفید باشد زیرا خداوند دوست دارد اثر نعمتش را در بنده‌اش مشاهده کند.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: با توجه به اینکه حوزه علمیه نیازمند استقلال است ولی باید حامی انقلاب باشد و در راستای اهداف انقلاب و امام راحل گام بر دارد.

وی در پایان با بیان اینکه کسانی که در دنیا فرصت کسب علم داشته باشند ولی از این فرصت استفاده نکنند در روز قیامت پشیمان هستند، عنوان کرد: فریاد حوزه علمیه باید به همه جهان برسد چرا که رسالت حوزه یک رسالت جهانی است و باید موانع پیشرفت حوزه علمیه را شناسایی و برای برطرف کردن آن‌ها اهتمام کافی داشته باشیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcepn8n.jh8xpi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما