چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۲
کد مطلب : 53577
منبع : خبرگزاری فارس
سیدمهدی صادقی در آئین تجلیل از حامیان آب برتر استان قم اظهار کرد:

استاندار قم: مصرف بهینه آب را به صورت عملی به کودکان بیاموزیم

پرسش مهر امسال استان درباره آب باشد
قم نيوز : قم نيوز: استاندار قم با تاکید بر اینکه مصرف بهینه آب را به صورت عملی به کودکان بیاموزیم گفت: به جای حرف باید در زمینه اصلاح الگوی مصرف عمل کنیم تا فرهنگ استفاده بهینه آب در جامعه نهادینه شود.
مصرف بهینه آب را به صورت عملی به کودکان بیاموزیم/پرسش مهر امسال استان درباره آب باشد
مصرف بهینه آب را به صورت عملی به کودکان بیاموزیم/پرسش مهر امسال استان درباره آب باشد
به گزارش قم نيوز سیدمهدی صادقی پیش از ظهر امروز در آئین تجلیل از حامیان آب برتر استان قم که با حضور مدیرکل روابط عمومی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و مدیران استان در تالار آب شرکت آب و فاضلاب برگزار شد، بحث آب و حمایت از آن را امری مهم خواند و اظهار کرد: باید از تمام کسانی که در این امر مقدس، فرهنگی و ضروری تلاش کردند و این جریان اثرگذار را برای آموزش دانش‌آموزان ابتدایی را اجرایی کردند تقدیر کنیم.

وی با تاکید بر اهمیت حفاظت از منابع آب تصریح کرد: حمایت از آب مسئله‌ای است که باید همه مدنظر داشته باشند؛ اینکه ما چگونه این نعمت حیات‌بخش را اجر نهیم و در استفاده از آن دقت کنیم وظیفه همه است.

استاندار قم با تاکید بر اینکه اگر بزرگ‌ترها در عمل در حوزه مصرف آب درست حرکت کنند کودکان نیز یاد می‌گیرد افزود: ما بعضاً حرف زیاد می‌زنیم و عمل نمی‌کنیم که تأثیر معکوس دارد در عین اینکه اگر درست عمل کنیم این فرهنگ‌سازی صورت خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه استان قم خشک و کم‌آب است گفت: ما فرونشست زمین به دلیل کمبود بارش‌ها و کاهش آب‌های زیرزمینی را در استان قم شاهد هستیم و برخی زلزله‌ها به دلیل همین امر است.

صادقی با تاکید بر اینکه بیشترین مصرف در حوزه کشاورزی است افزود: با اقدامات خوبی که در تغییر الگوی کشت و مصرف بهینه آب صورت گرفته شاهد مشارکت بیشتر کشاورزان و کاهش مصرف آب هستیم.

وی با تقدیر از شرکت آبفا و آموزش‌وپرورش برای بسترسازی آموزش دانش‌آموزان در حوزه مصرف آب تصریح کرد: آموزش‌وپرورش باید مسابقات ویژه‌ای را در حوزه آب داشته باشد و پیشنهاد می‌کنیم پرسش مهر استان امسال در خصوص مسئله آب باشد تا فهم بهتری از ارزش این نعمت الهی داشته باشیم.

استاندار قم اذعان کرد: صاحب‌نظران پیش‌بینی کرده‌اند که در آینده اگر قرار به شکل‌گیری جنگی باشد می‌تواند مربوط به آب باشد و برخی حرکاتی که امروز در برخی کشورهای همسایه صورت می‌گیرد به همین دلیل است.

وی با بیان اینکه مصرف بهینه آب امروز به همه ما مربوط به همه ما است، تصریح کرد: ما باید در رفتارهای خود دقت کنیم که در آینده فرزندان ما هم یاد گرفته و فرهنگ عمومی در حوزه آب بالا رفته و شاهد حفظ و نگهداری منابع آب برای آیندگان باشیم.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcgun9n.ak9wu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما