دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب : 53759
منبع : خبرگزاری مهر

ایستگاه راه آهن و چهار اثر تاریخی قم ثبت ملی شد

قم نيوز : قم نيوز: معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: ایستگاه راه آهن و چهار اثر تاریخی استان قم در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.
ایستگاه راه آهن و چهار اثر تاریخی قم ثبت ملی شد
ایستگاه راه آهن و چهار اثر تاریخی قم ثبت ملی شد
به گزارش قم نيوز عمار کاوسی گفت: با حضور معاون میراث فرهنگی کشور سه خانه تاریخی، یک مسجد و ایستگاه راه آهن قم در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

وی گفت: ایستگاه راه‌آهن قم نمادی از میراث‌فرهنگی استان به شمار می‌رود و بخاطر معماری ارزشمند این ایستگاه قدیمی، می‌توان از آن بهره‌برداری اقتصادی و به جذب گردشگر کمک کرد.

این باستان شناس ادامه داد: ایستگاه راه آهن قم و شبکه حمل و نقل آن به عنوان نمادی از توسعه استان به حساب می‌آید و هرگونه سهل انگاری در مورد آن منجر به تخریب بخشی از تاریخ قم ختم شود.

وی افزود: باید از هرگونه دخل و تصرف و مرمت آثار تاریخی، بدون مشاوره با سازمان میراث فرهنگی جلوگیری کرد چرا که اعمال ساخت و ساز غیرکارشناسانه و سلیقه‌ای آثار تاریخی را در معرض نابودی قرار می‌دهد.

کاوسی ادامه داد: آثاری که تحت حفاظت و نظارت سازمان میراث فرهنگی قرار می‌گیرد، هرگونه دخل و تصرف یا اقدام عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود، برابر مواد ۵۵۸ لغایت ۵۶۹ از کتاب پنجم قانون مجازات‌های اسلامی، «تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده»، جرم محسوب می‌شود و مرتکب مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد و مرمت و بازسازی اثر صرفاً با تأیید و نظارت این سازمان ممکن خواهد بود.
انتهاي پيام/ 137
 
https://qomnews.ir/vdci3yaw.t1apw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما