سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب : 53786
منبع : خبرگزاری مهر
در جلسه شورای اسلامی شهر قم مطرح شد؛

ترافیک قم هوشمند مدیریت شود/ تأکید بر گسترش فرهنگ شهروندی

قم نيوز : قم نیوز: رئیس شورای اسلامی شهر قم خواستار توسعه فعالیت‌های مدیریت هوشمند ترافیک در شهرداری قم شد.
ترافیک قم هوشمند مدیریت شود/ تأکید بر گسترش فرهنگ شهروندی
به گزارش قم نیوز عبدالله جلالی شامگاه دوشنبه در جلسه ششم پنجمین دوره شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اهمیت مدیریت هوشمند ترافیک در شهر قم اظهار کرد: ضرورت دارد در شهر قم نرم‌افزار مسافر به گونه‌ای طراحی شود که تمام ایستگاه‌های اتوبوسرانی و خطوط مشخص بوده و زمان رسیدن اتوبوس‌ها به این ایستگاه‌ها در اختیار مردم قرار بگیرد.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم هم با اشاره به احیای معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: موضوعی که در سال‌های گذشته درگیر بودیم و اتفاق نیفتاد مسئله ادغام سازمان‌های حمل و نقل درون شهری است که از شورای سوم کار آن شروع شد.
حسن بختیاری افزود: این موضوع هنوز به نتیجه نرسیده است و مقداری مشکلات قانونی در مسیر آن وجود دارد و یک مقدار هم اراده و انگیزه لازم در مجموعه‌ها وجود نداشت.
این عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به انتصاب معاون جدید حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم اظهار کرد: یکی از انتظاراتی که از دکتر ذاکریان داریم این است که این موضوع را پیگیری کنند.
وی با اشاره به اهمیت چابک‌ کردن چارت شهرداری قم افزود: باید تا جایی که می‌توانیم بخش‌های موازی و زائد در شهرداری زا حذف کنیم.

لزوم حذف موازی کاری‌ها
وی ادامه داد: موازی کاری‌های بسیاری در سازمان‌های اتوبوسرانی در نظارت و کنترل و بازرسی‌ها داریم که با ادغام این دو سازمان وضعیت هر دو را بهبود می‌بخشد.
روح‌الله امراللهی، رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم هم با اشاره به اهمیت تقویت فرهنگ شهروندی در ساماندهی ترافیک شهر قم گفت: بخش‌های مختلف در زمینه آموزش فرهنگ شهروندی فعالیت می‌کنند که انسجام خوبی نداشته و بازدهی ندارد.
وی افزود: برنامه جامعی باید در این زمینه تدوین شود تا فعالیت‌های پیوسته و مستمری در زمینه فرهنگ شهروندی داشته باشیم.

راه‌اندازی سامانه مسیریاب و کنترل اتوبوسرانی
این عضو شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: بخشی از مشکلاتی که در شهر قم داریم به دلیل بی نظمی‌های ترافیکی است و اگر فرهنگ شهروندی را گسترش دهیم بخشی از مشکلات ترافیکی کاهش پیدا می‌کند.
عباس ذاکریان، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار قم هم در این جلسه از تهیه نرم‌افزار تلفن همراه کنترل ترافیک شهر خبر داد.
با استفاده از این نرم‌افزار می‌توان نسبت به وضعیت ترافیکی معابری که دوربین‌های کنترل ترافیکی دارند، آگاه شد.
معاون شهردار قم همچنین با اشاره به تلاش‌های برای راه‌اندازی سامانه نظارت و کنترل اتوبوسرانی اظهار کرد: این سامانه تا دو ماه آینده راه‌اندازی خواهد شد.
 
انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdciqyaw.t1apv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما