سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۰
کد مطلب : 53823
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
در پی اعتراض اسلام‌گرایان:

جشنواره سالانه آبجو در مالزی لغو شد

قم نيوز : قم نیوز: شهرداری شهر کوالالامپور در پی اعتراضات گسترده اسلام‌گرایان، مالزی اعلام کرد که مجوز برگزاری جشنواره سالانه آبجو که قرار بود در ۶-۷ اکتبر برگزار شود را لغو کرده است.
جشنواره سالانه آبجو در مالزی لغو شد
جشنواره سالانه آبجو در مالزی لغو شد
به گزارش قم نیوز جشنواره آبجو در مالزی به سبب اعتراضات گسترده از جانب جامعه اسلامی توسط دولت این کشور لغو شد.

مقامات مالزی پس از اعتراضات اسلامگرایان در این کشور که اکثریت جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند، یک جشنواره سالانه آبجو را لغو کردند. در بیانیه‌ای که روز دوشنبه منتشر شد، شهرداری کوالالامپور، پایتخت مالزی اعلام کرد که مجوز برای جشنواره آبجو که قرار بود 6-7 اکتبر برپا شود را لغو کرده است.

این جشنواره آبجو که برای ششمین سال متوالی قرار بود در این کشور مسلمان‌نشین برگزار شود، بزرگترین جشنواره آبجو در میان کشورهای آسیایی محسوب می‌شد، با این حال امسال اسلام‌گرایان مالزی بالاخره در مقابل چنین رویدادی ایستادگی کردند و حزب اسلامی پان مالزی به شدت مخالفت خود را با برگزاری این جشنواره نشان داد.

دکتر رضوان محمد نور از شخصیت‌های برجسته این حزب گفت: جشنواره آبجو شهر را به بزرگترین مکان فسق و فجور در آسیا تبدیل می‌کند.

محمد خیرالدین امان رزالی سخنگوی این حزب نیز گفت: شهرداری کوالالامپور نماینده تمامی مردم مالزی است که برگزاری چنین جشنواره غیراخلاقی را مخالف مبانی اخلاقی می‌دانند. امیدوارم این یادآوری برای تمام کسانی باشد که قصد دارند مالزی را به مرکزی برای فعالیت‌های غیراخلاقی تبدیل سازند.

نزدیک به 20 میلیون نفر از ساکنان مالزی را مسلمانان تشکیل می‌دهند که اکثریت جمعیت این کشور بوده و آزادی مشروبات الکلی از طریق دولت یکی از معضلات پیش روی جامعه اسلامی محسوب می‌شود. اسلام‌گرایان در مالزی علیه دیگر رویدادهای غیراسلامی نیز مانند جشنواره‌ها و کنسرت‌هایی که در آن‌ها مشروبات الکلی استفاده شده و تهاجم فرهنگی از سوی غرب محسوب می‌شوند نیز اعتراض دارند.
انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcaeanm.49neu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما