چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب : 53827
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
آیت الله العظمی سبحانی در مراسم افتتاح کتابخانه تخصصی زبان های خارجی:

آیت الله العظمی سبحانی: ندای اسلام و تشیع به زبان منطقه ای و علمی به جهان رسانده شود

نیازمند کتابخانه ای با قفسه باز هستیم
قم نيوز : قم نیوز: برای رساندن پیام اسلام علاوه بر زبان های محلی و عربی، باید با زبان های دیگر نیز آشنا شویم علاوه بر این برای انجام تحقیق به زبان خارجی نیازمند به کتابخانه ای با قفسه باز هستیم.
ندای اسلام و تشیع به زبان منطقه ای و علمی به جهان رسانده شود/ نیازمند کتابخانه ای با قفسه باز هستیم
ندای اسلام و تشیع به زبان منطقه ای و علمی به جهان رسانده شود/ نیازمند کتابخانه ای با قفسه باز هستیم
به گزارش قم نیوز حضرت آیت الله سبحانی، امروز در مراسم افتتاحیه کتابخانه تخصصی زبان های خارجی و منابع اسلامی از مجموعه کتابخانه های وابسته به دفتر آیت الله العظمی سیستانی گفتند: زمانی که در سال 1352 به قم آمدم تنها یک کتابخانه در مدرسه علمیه فیضیه بود که ۹ هزار جلد کتاب داشت و بعد از نماز به سرعت به طبقه بالای کتابخانه می رفتیم تا نوبت به ما برسد که کتاب ها را مطالعه کنیم و گاهی کتاب ها به دست ما نمی رسید.

این مرجع تقلید به خاطره علامه امینی در زمینه مطالعه کتاب در کتابخانه شوشتریه اشاره کرد و  اظهار داشتند: در احوالات علامه امینی آمده است که «من در مکتب شوشتریه مطالعه می کردم و آنجا خادمی داشت که خیلی علاقه نداشت که من در آنجا زیاد بمانم به او می گفتم شما در را ببند و برو من داخل می مانم گاهی هم ۲۴ ساعته در آن کتابخانه بودم».

ایشان با بیان اینکه مسلما یک کتابخانه عمومی نمی تواند پاسخگوی حوزه علمیه قم باشد گفتند: ایجاد کتابخانه های تخصصی در حوزه لطف خداوند متعال به مسلمانان و روحانیتاست.

این مرجع تقلید بیان کردند: برای رساندن پیام اسلام، علاوه بر زبان های محلی و عربی، باید با زبان های دیگر نیز آشنا شد و برای انجام تحقیق به زبان خارجی، نیازمند به قفسه باز هستیم که محقق کتابی را برداشته و مطالعه کند و حتی بتواند مطلبی را یادداشت برداری نماید.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که  امیدورام با ایجاد این کتابخانه های تخصصی بتوانیم ندای اسلام و تشیع را به زبان منطقه ای و علمی به جهان برسانیم خاطرنشان کردند:  در اوایل انقلاب فردی دانشجو از فرانسه که اصالتا لبنانی بود نزد من آمد و گفت؛ مرا برای تحقیق مسأله ولایت فقیه به ایران فرستادند، به او گفتم کار شما دارای دو مرحله است و کتاب هایی را به او معرفی کردم، این جوان پرسید؛ کتاب ها را کجا باید پیدا کنم؟ به دلیل اینکه کتابخانه ای نبود در مقابل او شرمنده شدم.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcefv8n.jh8xwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما