چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۰۰
کد مطلب : 53829
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
آیت الله العظمی سبحانی در همایش حوزه علمیه و کاهش جمعیت:

هشدار رهبر معظم انقلاب در خصوص کاهش جمعیت موثر واقع شده است

غرب به نسخه کاهش جمعیت عمل نکرد
قم نيوز : قم نیوز: حضرت آیت‌ الله سبحانی گفتند: در گذشته اتفاقی در مورد کاهش جمعیت در ایران افتاد، بنده همان زمان مخالفت کردم؛ بعد از مدتی رهبر انقلاب اسلامی، هشدار لازم را اعلام کرده و اکنون هشدار ایشان موثر واقع شده است.
هشدار رهبر معظم انقلاب در خصوص کاهش جمعیت موثر واقع شده است/ غرب به نسخه کاهش جمعیت عمل نکرد
هشدار رهبر معظم انقلاب در خصوص کاهش جمعیت موثر واقع شده است/ غرب به نسخه کاهش جمعیت عمل نکرد
به گزارش قم نیوز حضرت آیت‌ الله سبحانی ظهر امروز در همایش «حوزه علمیه و جمعیت» که در سالن همایش‌های بین المللی رسول اکرم(ص) مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم برگزار شد، ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری این همایش اظهارداشتند: اینکه رادیوها، گوینده‌ها و تلویزیون‌ها فریاد بزنند که اولاد کمتر زندگی بهتر، این یک خطر است، گاهی افرادی هستند که توان ندارد و فرزنددار نمی‌شود، اما اگر اولاد کمتر زندگی بهتر به یک فرهنگ تبدیل شود آینده جامعه در خطر می‌افتد.

معظم له افزودند: اکنون باید فرهنگ درست را ترویج داده و از ظرفیت رادیو، تلویزیون، گویندگان و مسئولان در این راستا استفاده کنیم، چرا که اگر روند کنونی ادامه داشته باشد، 30 سال آینده جمعیت کشور کهنسال می‌شود.

حضرت آیت‌الله سبحانی از تهاجم رژیم بعثی به ایران اسلامی یاد و خاطرنشان کردند: اگر در آن دوران جوانان نبودند کشور نمی‌توانست مقابل دشمن ایستادگی کند، در گذشته اتفاقی در مورد کاهش جمعیت در ایران افتاد اما بنده همان زمان مخالفت کردم؛ بعد از مدتی رهبر انقلاب اسلامی، هشدار لازم را اعلام کرده و اکنون هشدار ایشان موثر واقع شده است.

معظم له بیان داشتند: بر اساس دانشنامه جهان اسلام که زیر نظر رهبری به چاپ می‌رسد، در سال 1990 میلادی، رشد جمعیت اسلامی 19 درصد اما رشد جمعیت غیراسلامی 81 درصد بوده است این نشان می‌دهد که افرادی که نسخه کاهش جمعیت را ارائه کرده‌اند خودشان به این نسخه عمل نکردند؛ در سال 2000 رشد جمعیت اسلامی 21 درصد و رشد جمعیت غیر اسلامی بیش از 70 درصد بوده است.

این مرجع تقلید به وضعیت رشد جمعیت در انگلستان و آمریکا اشاره کرد و گفتند: اکنون جمعیت انگلستان از 50 میلیون نفر و جمعیت آمریکا از 272 میلیون نفر بالاتر رفته است در حالی که در گذشته جمعیت این کشورها به ترتیب 26 میلیون و 232 میلیون بوده است، نسخه کاهش جمعیت در روز نخست علمی بوده، اما طی دهه های اخیر به یک موضوع سیاسی تبدیل شده است.

ایشان با تاکید بر اینکه افزایش جمعیت در ایران نیازمند یک خیزش جمعی است، تصریح کردند: گویندگان و کارشناسان به ویژه طلاب مبلغ و سخنرانان باید موضوع را به صورت علمی مطرح و در این راستا ضررها و فایده‌ها را بازگو کنند، اما در این مسیر باید به تفاوت میان دو رویکرد جمعی و فردی نیز توجه داشته باشند.

حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ فرزندآوری موثر است، عنوان کردند: وزیر بهداشت باید دقت داشته باشد تا با افرادی که به علت های نادرست از جمله افزایش درآمد خود به صدور مجوز سقط جنین اقدام می‌کنند برخورد کند و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید نظارت جامعی داشته باشد.

معظم له با اشاره به اینکه موضوع تکثیر جمعیت باید به صورت واقعی دنبال شود، گفتتند: آمارها نشان می‌دهد که رشد جمعیتی در ایران بالاست در حالی که این آمارها به حاشیه کشور اختصاص دارد و وضعیت متن کشور مطلوب نیست.

ایشان با بیان اینکه افزایش جمعیت نیازمند یک خیزش جمعی است ، اظهارداشتند: گویندگان و کارشناسان به ویژه طلاب مبلغ و سخنرانان باید موضوع را به صورت علمی مطرح و در این راستا ضررها و فایده‌ها را بازگو کنند.

معظم له با بیان اینکه دیدگاه‌های اشتباهی در مورد توازن نامطلوب میان رشد جمعیت و رشد غذای مورد نیاز انسان‌ها مطرح شده است، افزودند: در این دیدگاه‌ها به بلاهای آسمانی، جنگ‌ها و برخی از کشتارهای گسترده توجه نشده است به همین علت میزان رشد، غذاها را با میزان رشد جمعیت نابرابر می‌دانستند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: هر چند گاهی خداوند متعال کاهش جمعیت را به علت یک گناه بر بشر تحمیل می‌کند، اما موضوع لزوم کاهش جمعیت که توسط غربی‌ها مطرح شده، ابزاری برای کاهش جمعیت مسلمانان است تا آنها بتوانند به شیوه مطلوب‌تری به استعمار خود برسند.

معظم له با اشاره به اینکه آیات قرآن کریم بر افزایش جمعیت تاکید دارد، تصریح کردند: در آموزه‌های الهی هیچ تهدیدی در مورد افزایش نسل مطرح نیست.

حضرت آیت‌الله سبحانی از وجود رابطه میان تقوا و تکثیر جمعیت یاد کرد و گفتند: در تاریخ عرب خداوند متعال بر افزایش جمعیت تاکید کرده است، اگر سنت را نیز مطالعه کنیم در فرمایشات پیامبر اسلام(ص) در مورد فرزندآوری می‌رسیم، در حرکت جامعه قرآنی تکثیر جمعیت مطلوب است چرا که از اولاد به عنوان نور چشم نام برده شده است.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه اکنون در آفریقا غذای مورد نیاز برخی از افراد تامین نمی‌شود، عنوان کردند: افرادی که در مقابل افزایش جمعیت موضوع گرسنگی در آفریقا را مطرح می‌کنند نمی‌دانند که این گرسنگی‌ها سیاسی است و حقیقی نیست، چرا که اگر بشر مواهب الهی را عادلانه تقسیم کند با این مشکل روبرو نمی شود. آمریکا گندم‌ها را به دریا می‌ریزد در حالی که مردم در آفریقا برای تهیه یک غذا با مشکل روبه رو هستند؛ این گرسنگی‌هایی که گاهی در یک منطقه است در مقابل آن در منطقه دیگری غذاهای بسیاری وجود دارد.

رئیس موسسه امام صادق (ع) ادامه دادند: قوانین اسلام را باید به صورت مجموعه‌ای و جامع مطالعه کنیم، چرا که اگر گرسنگی‌ها طبیعی باشد مولود گناه است، اما اگر سیاسی باشد مولود بشریت است.

ایشان با بیان اینکه اسلام برای نطفه و انسان بالغ کفاره‌های مشخصی تعیین کرده است، خاطرنشان کردند: نظر اسلام در مورد سقط جنین برای همگان مشخص است، همانطور که اگر انسانی را که اکنون به توانایی راه رفتن رسیده بکشیم انسان‌کشی کرده‌ایم، اگر جنین را به عنوان یک انسان بکشیم قتل کرده‌ایم، این اقدام بر خلاف اسلام عقل و خرد است.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgy79n.ak9wx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما