چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب : 53864
منبع : خبرگزاری فارس
دبیر شورای عالی هماهنگی بسیج طلاب حوزه‌های علمیه خواهران مطرح کرد

تبیین نقش و جایگاه ولایت‌فقیه در هدایت و مدیریت کشور از سوی مبلغان

قم نيوز : قم نیوز: دبیر شورای عالی هماهنگی بسیج طلاب حوزه‌های علمیه خواهران گفت: مبلغانی که در این دوره‌ها شرکت کردند، باید جایگاه ولایت فقیه در هدایت و مدیریت کشور و تاثیری که ولایت‌فقیه در گسترش اهداف انقلاب در سطح جهان اسلام و بین الملل دارد را برای تمامی اقشار جامعه تبیین کنند
تبیین نقش و جایگاه ولایت‌فقیه در هدایت و مدیریت کشور از سوی مبلغان
تبیین نقش و جایگاه ولایت‌فقیه در هدایت و مدیریت کشور از سوی مبلغان
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین رضا اسکندری دبیر شورای عالی هماهنگی بسیج طلاب حوزه‌های علمیه خواهران در نشست خبری دوره تربیت مربی و مبلغ بسیج که پیش از ظهر امروز در مجتع یاوران مهدی برگزار شد، گفت: با تفاهم‌نا‌مه‌ای که در سال گذشته میان حوزه‌های علمیه خواهران و بسیج طلاب تدوین شد، بستر‌های خوبی برای خواهران طلبه در سراسر کشور فراهم شد تا با شرکت در دوره‌هایی، با تعامل با بسیج به فعالیت فرهنگی بپردازند.

وی افزود: از سال گذشته، برنامه‌ها و دوره‌های زیای برای استادان و مبلغان خواهر برنامه‌ریزی شده است و تاکنون قریب به ۴۰۰ نفر از استادان و طلاب در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند.

معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه دوره عفاف و حجاب از جمله دوره‌هایی بود که برای بانوان طلبه برگزار شد اظهار کرد: این دوره‌ها در سه روز به صورت حضوری و در ادامه به صورت آنلاین و آفلاین برگزار می‌شود و در مجموع هر دوره دو سال به طول می‌انجامد.

وی ادامه داد: در دوره‌های آفلاین فیلم‌ها و مقالات مورد نظر برای طلاب تهیه شده و در سامانه کوثرنت در دسترس طلاب قرار می‌گیرد.

اسکندری افزود: در سال گذشته، دوره بصیرت سیاسی با حضور بیش از 150 نفر استادان حوزه‌های علمیه خواهران در مشهد مقدس برگزار شد و امسال نیز همین دوره برای طلاب خواهر با حضور قریب به ۴۲۰ مبلغ خواهر برگزار شد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این دوره گفت: تبیین جایگاه ولایت فقیه در هدایت و مدیریت کشور، دشمن‌شناسی و تبیین نقش روحانیت در مقابله با دشمنان از اهداف برگزاری این همایش است.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران بیان کرد: مبلغانی که در این دوره‌ها شرکت کردند، باید جایگاه ولایت فقیه در هدایت و مدیریت کشور و تاثیری که ولایت‌فقیه در گسترش اهداف انقلاب در سطح جهان اسلام و بین الملل دارد را برای تمام اقشار جامعه تبیین کنند و این از موضوعات بسیار مورد اهمیت است.
وی با بیان این‌که هادیان سیاسی حوزه‌های علمیه خواهرا ن باید در همه عرصه‌های فرهنگی، ‌سیاسی، اجتماعی و... فعال باشند افزود: بحث دشمن‌شناسی و اقدامات دشمنان در ارتباط با انقلاب اسلامی و جهان اسلام و همچنین جریان شناسی استکبار و استعمار از مسائل دیگری است که توسط هادیان سیاسی حوزه‌های علمیه خواهران باید در جامعه تبیین شود.

اسکندری افزود: در حال حاضر قریب به ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور فعال هستند و تقریبا از هر مدرسه یک نفر در این دوره حضور دارد و هدف این است که این طلاب، توانمندی لازم برای فعالیت تبلیغی در مدارس،‌ دانشگاه، مساجد و ... را کسب کنند و در میان بانوان به بیان مباحث انقلاب و بصیرت افزایی‌سیاسی و فرهنگی بپردازند.

دبیر شورای عالی هماهنگی بسیج طلاب حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به فعالیت‌های بانوان طلبه در فضای مجازی تصریح کرد: طلاب حوزه‌های علمیه خواهران در فضای مجازی نیز حضور فعال دارند و در حال حاضر قریب به ۱۰هزار خواهر طلبه در فضای مجازی به فعالیت‌های فرهنگی مشغول هستند.

وی افزود: از میان طلاب حاضر در این دوره، برترین‌ها انتخاب می‌شوند و در کلاس‌های آموزشی شرکت می‌کنند تا در آینده به عنوان استادان این‌ رشته‌ در استان‌ خود کلا‌س‌های آموزشی برگزار کرده و نیاز‌های جامعه را در زمینه‌ بصیرت سیاسی و فرهنگی تامین کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfjcdt.w6dmvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما