چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۰
کد مطلب : 53879
منبع : خبرگزاری فارس
رئيس اداره آموزش‌ و پرورش استثنايي استان قم خبر داد

مراجعه 22 هزار نفر به پايگاه‌هاي سنجش سلامت نوآموزان

قم نيوز : قم نیوز: رئيس اداره آموزش‌ و پرورش استثنايي استان قم از مراجعه 22 هزار و 182 نفر به پايگاه‌هاي سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان خبر داد.
مراجعه 22 هزار نفر به پايگاه‌هاي سنجش سلامت نوآموزان
مراجعه 22 هزار نفر به پايگاه‌هاي سنجش سلامت نوآموزان
به گزارش قم نیوز سیداحمد آقامیری امروز با بیان اینکه در مجموع 22 هزار و 182 نفر نوآموز در سال تحصیلی 97ـ96 به پایگاه‌های سنجش مراجعه کردند و مورد ارزیابی قرار گرفتند اظهار کرد: از این تعداد 19 هزار و 245 نفر مشکلی نداشتند و به مدرسه عادی مراجعه کردند و ثبت‌نام شدند.

وی خاطرنشان کرد: 2 هزار و 937 نفر دانش‌آموز مشکوک به مشکل تشخیص داده شدند که شامل 900 نفر مشکوک به مشکل بینایی، 500 نفر مشکوک به  مشکل شنوایی، 37 نفر مشکوک به مشکل جسمی و حرکتی و هزار و 500 نفر مشکوک به مشکل آمادگی تحصیلی بودند که به پایگاه تخصصی ارجاع داده شدند.

رئیس اداره آموزش‌ و پرورش استثنایی استان قم با اشاره به آمار کنونی دانش‌آموزان گفت:‌ تاکنون حدود 93 نفر به مدارس استثنایی ارجاع داده شدند و 420 نفر از دانش‌آموزان تأخیر رشدی یا دیرآموز تشخیص داده شدند و به مدارس عادی ارجاع شدند.

وی عنوان کرد: سعی می‌شود تا حد امکان دانش‌آموزان بر اساس سیستم تلفیقی یا یکپارچه‌سازی در مدارس عادی به تحصیل بپردازند و اگر مشکل به اندازه‌ای حاد باشد که دانش‌آموز نتواند با استفاده از تمام فرآیندهای کمکی از فرآیند و نظام آموزش عادی استفاده کند آنها را به مدارس خاص خود ارجاع می‌دهیم.

آقامیری با بیان اینکه ثبت‌نام دانش‌آموزان امسال به شکل الکترونیکی انجام شده است گفت: پس از مراجعه والدین به مدرسه نوبت‌‌گیری در پایگاه انجام می‌شود. پس از مراجعه به پایگاه اگر مشکلی نداشته باشند نامه به شکل سیستمی و اتوماسیونی به همان مدرسه ارسال می‌شود.

وی با اشاره به شرایط اتباع و دانش‌آموزانی که هنوز برای ثبت‌نام در طرح سنجش اقدام نکردند گفت: این افراد می‌توانند پس از مراجعه به مدرسه برای نوبت‌گیری در زمان تعیین شده به پایگاه میلاد واقع در خیابان نواب نرسیده به فلکه شهرداری و پایگاه جابر واقع در کوچه 56 خیابان آذر مراجعه کنند.

رئیس اداره آموزش‌ و پرورش استثنایی استان قم خاطرنشان کرد: دانش آموزانی که در مقطع پیش از دبستان هستند والدین می‌توانند به مرکز پیش از دبستانی برای نوبت‌گیری مراجعه کنند تا در صورت مشکل مداخله به هنگام صورت گیرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb9wbs.rhbfzpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما