شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۱
کد مطلب : 53989
منبع : خبرگزاری فارس
مهدی مرادی

دفاع از نظام و ولایت بیت الغزل وصایای شهدا

قم نيوز : قم نیوز: در زمانه ای که به دلیل غوغای رسانه و فضای مجازی، شاهد تولید و پمپاژ انواع شبهات علیه اصل انقلاب و نظام و دفاع مقدس و رهبری هستیم، بی گمان بازخوانی وصیت نامه‌های شهدا نه امری تفننی و حتی تبرکی بلکه به سان یک امر واجب و ضروری است.
دفاع از نظام و ولایت بیت الغزل وصایای شهدا
دفاع از نظام و ولایت بیت الغزل وصایای شهدا
به گزارش قم نیوز هنوز هم مزار و بارگاه مطهر شهیدان، مأمن ، ملجأ و پناهگاهی است برای آنانی که به دور از هیاهوی بی پایان دنیا، عشق شهادت به سر دارند و در دل ارادتی به ساحت قدسی سید و سالار شهیدان و به راستی که چه زیبا و پرنغز گفت سید شهیدان اهل قلم که شهر دام عادت و تعلقات است و مردمان اهل عادتند و این شهدا هستند که از شهر عادت‌ها کوچیده و رحل اقامت جاودانه در شهر عشق افکنده‌اند.

آری حقیقتاً که شهدا مبدأ و منشاء حیاتند، گرچه زمینی بودند، اما هیچگاه زمین گیر نبوده و نشدند تا جلوه و آینه ای باشند همیشه تابان فراروی ما که راه را گم نکنیم و اگر هم گم شدیم سریع به راه اصلی بازگردیم و کماکان در طریقت سعادت باشیم.

در این میان، یکی از علامت‌ها و نشانه‌هایی که به سان قبله نما، یاری گر ما در مسیر بندگی و طاعت حضرت ربوبیت است، همانا وصیت نامه شهیدان است که سیری در آنها به ما کلیدواژه هایی می‌دهد که نه فقط در ایام الله دفاع مقدس بلکه در همه سال باید به آن رجوع کرده و بیش از پیش در معانی و مفهوم آن‌ها تعمق و بینشی ژرف آمیز داشته باشیم.

چندی پیش پژوهشی جالب توجه از سوی بنیاد شهید و امور ایثاگران صورت گرفت که بنابر نتایج آن در بیش از 90 درصد وصیت‌نامه‌های شهدا به این مساله تصریح شده که هدف آنها از جبهه رفتن، بعد از اطاعت خدا و تقویت اسلام، تبعیت از ولی فقیه و دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

شاید از نگاه برخی تاکیدی دیگربار بر این مسایل آن هم در هفته دفاع مقدس، کلیشه‌ای و تکراری به نظر برسد اما در زمانه ای که به دلیل غوغای رسانه و فضای مجازی، شاهد تولید و پمپاژ انواع شبهات علیه اصل انقلاب و نظام و دفاع مقدس و رهبری هستیم، بی گمان بازخوانی وصیت نامه‌های شهدا نه امری تفننی و حتی تبرکی بلکه به سان یک امر واجب و ضروری است.

از این حیث به اعتقاد نگارنده، تلاش در راستای زدودن غبار از اندیشه‌های بعضاً فراموش شده شهدا مقدم بر حتی غبارروبی از سنگ قبر و مزار مطهر آنهاست هر چند که دومی نیز لازم و بایسته است لیکن مهم‌تر آن است که ما به مرام و مسلک شهدا درآییم و بر عهد و پیمان خویش با آن عاشقانِ بی قرار، باقی بمانیم و گرنه ادعای رهروی از راه شهدا و تبعیت از مکتب امام شهدا، چندان صادقانه نیست!

متاسفانه در فضای مجازی و عرصه رسانه‌ای، آن طور که حق مطلب است به وصیت نامه‌های شهدا و اصل سخن و خواست آنان توجهی صورت نمی‌گیرد و به راستی مگر قرار باشد حججی‌ها به مسلخ عشق رفته و به سردار بی سر کربلا اقتدا کنند تا به معنای واقعی کلمه، یادی کنیم از آنها و بدانیم که امنیت و نعمت‌های امروزمان را بعد از لطف خدا و عنایات اهل بیت(ع) از رشادت و ایثار شهدا داریم و نه لاف زنی‌های برخی سیاسیون و مدعیان هزار رنگ بازار پرفریب دنیا.

بی تردید، فایده و حُسن مطالعه زندگی نامه و وصیت نامه شهدا این است که تا حدی به عمق کلام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) پی ببریم که فرمود: "شهدا بعد از انبیا و علما در زمره سه گروهی هستند که روز قیامت نزد خدا شفاعت می کنند"

مخور به مرگ شهیدان کوی عشق افسوس/ که دوستان حقیقی به دوست پیوستند

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdnn0k.yt0sj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما