دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب : 54070
منبع : خبرگزاری فارس

ایت الله مقتدایی: امام حسین(ع) با قیام خود موجب اصلاح جامعه اسلامی شد

قم نيوز : قم نیوز: دبیر شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران گفت: اگر امام حسین(ع) قیام نمی‌کردند به یقین امروز اسلام مورد توجه نبود؛ امام حسین(ع) با قیام خود موجب اصلاح جامعه اسلامی شد.
ایت الله مقتدایی: امام حسین(ع) با قیام خود موجب اصلاح جامعه اسلامی شد

به گزارش قم نیوز آیت‌الله مرتضی مقتدایی صبح امروز در جمع کارکنان مرکز مدیریت ‌حوزه‌‌های علمیه خواهران ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سراسر حزن و اندوه محرم گفت:‌ در این ایام باید تلاش کنیم تا به شخصیت و اهداف امام حسین(ع) معرفت و شناخت پیدا کنیم.
وی افزود: در مراسمات عزاداری که برای امام حسین(ع) برگزار می‌شود باید سعی کنیم که معرفت خود را به امام حسین(ع) افزایش دهیم و با اهداف ایشان آشنا شویم تا بتوانیم اهداف امام حسین(ع) را دنبال کنیم.
دبیر شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران اظهار کرد: آیاتی فراوانی در قران وجود دارد که از مصادیق و شان نزول آن آیات، وجود مبارک امام حسین(ع) است مانند آیه تطهیر که دلالت دارد بر این‌که اهل بیت(ع) عصمت دارند و از هرگونه پلیدی مبرا هستند.
وی با بیان این‌که یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) احیای حق و از بین بردن باطل بود، افزود: در زمانی که خطرات زیادی اسلام را تهدید می‌کرد و فساد زیاد شده بود، امام حسین(ع) هر آنچه داشت را برای اعتلای کلمه‌الله فدا کرد و برای اصلاح امت و جامعه اسلامی قیام کرد.
آیت‌الله مقتدایی بیان کرد: اگر امام حسین(ع) قیام نمی‌کردند به یقین امروز اسلام مورد توجه نبود؛ امام حسین(ع) با قیام خود موجب اصلاح جامعه اسلامی شد.
وی افزود: بعد از کشته شدن معاویه، یزید خلیفه شد و از امام حسین(ع) خواست که با او بیعت کند، امام حسین(ع) با یزید بیعت نکردند زیرا بیعت با یزید به معنای قبول خلافت شخص ننگینی مانند یزید بود.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر زیارت امام حسین(ع) گفت: هر کس که امام حسین(ع) و هدف ایشان را بشناسد مانند این است که خداوند را در عرش زیارت کرده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد:‌ امام حسین(ع) در خطبه‌ای که در مکه خواندند، فرمودند که هرکس که با من به کربلا بیاید باید آماده شهادت باشد.
آیت‌الله مقتدایی گفت: براساس روایتی، زمانی که امام حسین(ع) از مکه به کربلا می‌رفتند، گروه‌های زیادی از ملائکه برای همراهی امام حسین(ع)‌اعلام آمادگی کردند اما امام حسین(ع) کمک آن‌ها را قبول نکرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: دفاع مقدس الگو گرفته از قیام امام حسین(ع) بود و جوانان ایران با حضور در جبهه‌های جنگ ایثار و فداکاری کردند و از جان خود گذشتند.
دبیر شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران گفت: در دفاع مقدس بسیاری از کشور‌های دنیا به عراق کمک کردند اما ایثار و فداکاری جوانان موجب شد که در جنگ پیروز شویم و حتی یک وجب از خاک کشورمان نیز در تصرف دشمنان باقی نماند.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcfxxdt.w6djeagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما