يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۰
کد مطلب : 54580
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

نمایشگاه «تجربیات مسلمانان مینه سوتا» در آمریکا برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: نمایشگاهی با عنوان «ردپاها در برف‌ها» که قرار است به زودی در دانشکده اجتماعی فوندولک تریبال در ایالت مینه سوتای آمریکا برگزار شود مجموعه‌ای از تصاویر، روایت‌ها و تجربیات زندگی مسلمانان آمریکا می‌باشد.
نمایشگاه «تجربیات مسلمانان مینه سوتا» در آمریکا برگزار می‌شود
نمایشگاه «تجربیات مسلمانان مینه سوتا» در آمریکا برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز نمایشگاهی از تجربیات مسلمانان مینه سوتا با عنوان «ردپاها در برف‌ها» به زودی در دانشکده اجتماعی فوندو لک تریبال در ایالت مینه‌سوتای آمریکا برگزار می‌شود.

این نمایشگاه  قرار است پنج شنبه هفته آینده 12 اکتبر 2017 آغاز به فعالیت کند و تا 26 اکتبر ادامه داشته باشد. تجربیات و طرز زندگی مسلمانان آمریکا در ایالت مینه‌سوتا را از سال 1880 میلادی تاکنون به صورت تصاویر، عکس و اجراهای کلامی به نمایش می‌گذارد.

هدف از برگزاری این نمایگشاه در قالب عکس و اجرا، برای مسلمانان و مردم تمامی ادیان، به نمایش گذاشتن مجموعه‌ای از روایات و داستان‌های زندگی اعضای جامعه اسلامی آمریکا، ترویج گفتمان میان ادیانی و میان فرهنگی عنوان شده است. مراسم افتتاحیه این نمایشگاه پنج شنبه ساعت 6:30 عصر آغاز شده و یکی از اساتید سخنران از گروه منابع اسلامی در دانشگاه به صحبت می‌پردازد. حضور در این نمایشگاه برای تمامی اعضای جامعه آزاد و رایگان اعلام شده است.

گفتنی است نمایشگاه «رد پاها در برف‌ها» سومین فاز پروژه تجربیات مسلمانان مینه‌سوتا می‌باشد که توسط گروه منابع اسلامی آغاز به فعالیت کرده‌اند.

در وب‌سایت پروژه آمده است: جامعه اسلامی مینه‌سوتا همانند دیگر مسلمانان آمریکا متشکل از یک جامعه متنوع با پیشینه‌های فرهنگی و قومیت‌های گسترده می‌باشد. نمایشگاه چشم انداز منحصر به فردی در مورد جامعه‌ای فراهم خواهد کرد که به طور گسترده درباره آن سوءبرداشت و تصورات غلط وجود دارد.

در فاز نخست این فعالیت‌ها، برای تقویت روابط میان ادیانی با 40 تن از مسلمانان مینه سوتا در سال‌های 2010-11 مصاحبه انجام شده و تصاویر و روایت‌های زندگی آن‌ها در نمایشگاه قرار داده شد. در فاز دوم پروژه یک کتاب و دی وی دی‌هایی از مصاحبه‌ها منتشر شدند و فاز سوم قرار است یک نمایشگاه سیار از فعالیت‌های جامعه اسلامی باشد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcbgsbs.rhbawpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما