چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۱
کد مطلب : 54730
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل کمیته امداد استان قم مطرح کرد

انتقاد از عدم همکاری بانک‌های قم در پرداخت تسهیلات به مددجویان کمیته امداد

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل کمیته امداد استان قم گفت: استان در زمینه استعداد سنجی و معرفی مددجویان کمیته امداد به بانک‌ها رتبه نخست را در کشور دارد، اما در پرداخت تسهیلات بانکی به مددجویان کمیته امدادرتبه استان قم 27 است.
انتقاد از عدم همکاری بانک‌های قم در پرداخت تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
انتقاد از عدم همکاری بانک‌های قم در پرداخت تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
به گزارش قم نیوز اکبر میرشکار ظهر امروز در کارگروه اشتغال استان قم که در سالن جلسات امام جواد(ع) ساختمان استانداری قم برگزار شد، با اشاره به تعداد خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد استان قم اظهار کرد: بیش از 17 هزار خانوار در استان قم زیرپوشش این کمیته است و از منابع دولتی مستمری دریافت می‌کنند، به هر اندازه که شغل برای مددجویان کمیته امداد ایجاد شود، در منابع دولتی صرفه جویی می‌شود.

وی ادامه داد: امسال 930 نفر از مددجویان کمیته امداد استان قم را به بانک‌ها معرفی کردیم که تنها 85 نفر تسهیلات گرفتند، استان قم در زمینه استعداد سنجی و معرفی مددجویان کمیته امداد به بانک‌ها رتبه نخست را در کشور دارد، اما در پرداخت تسهیلات بانکی به مددجویان رتبه استان قم 27 است.

مدیرکل کمیته امداد استان قم افزود: تسهیلات مددجویان این کمیته به 12 بانک استان قم از تیرماه ابلاغ شده است، کل تسهیلات پرداختی به مددجویان امسال تاکنون حدود یک میلیارد و 300 میلیون تومان بوده است.

رضا سلیقه مدیرکل بهزیستی استان قم در ادامه با اشاره به معرفی مددجویان این سازمان به سیستم بانکی برای دریافت تسهیلات اظهار کرد: به 15 بانک در استان قم مددجویان بهزیستی را معرفی کردیم تا تسهیلات تا سقف 20 میلیون تومان را بگیرند، روند پرداخت تسهیلات به مددجویان بهزیستی زمان بر است.

وی ادامه داد: روند پرداخت تسهیلات بانکی به مددجویان بهزیستی یک روند واحد نیست و مشکلات زیادی را در پرداخت تسهیلات به مددجویان بهزیستی شاهد هستیم.

مجید آوری فرد  مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استان قم در بخش پایانی جلسه با اشاره به پرداخت وام ازدواج در استان قم اظهار کرد: بانک‌های استان تلاش زیادی برای به صفر رساندن پرونده‌های وام ازدواج در قم کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر مشکلی را در زمینه پرداخت تسهیلات خرد در استان قم نداشتیم، همچنین تصمیم گرفتیم که افرادی به عنوان رابط بین نهادهایی همچون کمیته امداد و سازمان بهزیستی با بانک‌ها قرار بگیرند تا در پرداخت تسهیلات به مددجویان این نهادها مشکلی نداشته باشیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciuyaw.t1a5p2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما