جمعه ۲۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 54770
منبع : سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان
حجت‌الاسلام قاضی عسگر:

جنایات میانمار قابل اغماض نیست/شناسایی 30 آسیب برای حج آینده

قم نيوز : قم نیوز: نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه در حوزه دیپلماسی حج ارتباط گسترده‌ای با کشورهای مختلف از جمله ترکیه، افغانستان، عراق و جنبش فلسطین داشته‌ایم، گفت: برخی از اهالی میانمار نیز به تشریح وضعیت مسلمانان کشور خود پرداختند، جنایات میانمار قابل اغماض نیست.
جنایات میانمار قابل اغماض نیست/شناسایی 30 آسیب برای حج آینده

به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسگر  در دیدار مسؤولان ارشد حج و زیارت با آیت‌الله جعفر سبحانی که در مدرسه علمیه امام صادق(ع) انجام شد، اظهار کرد: با وجود برخی از مباحث که در کشورهای ایران و عربستان وجود داشته است حج امسال با عنایت ویژه رهبر انقلاب اسلامی انجام شد و موفق شدیم در بخش‌های مختلف به اهداف مورد نظر برسیم.
وی اضافه کرد: به گفته بیشتر افرادی که در حج امسال حضور داشتند عزت و کرامت حجاج ایرانی در حج امسال محقق شد و همانطور که بزرگان دینی نیز بر عزت و کرامت تاکید داشتند، هیچ برخورد نامناسبی با حجاج ایرانی انجام نشده است.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه معنویت ویژه‌ای در میان حجاج ایرانی حج تمتع سال 96 مشاهده شده است، تصریح کرد: این افراد بیشترین وقت خود را به امور معنوی اختصاص می‌دادند چرا که درک و شعور مردم در حوزه مباحث دینی افزایش داشته است.
وی با تاکید بر اینکه امسال حجاج ایرانی از دعاهای کمیل، جلسات معرفتی و دیگر برنامه‌های دینی استقبال چشمگیری داشتند، عنوان کرد: افراد تحصیل کرده کاروان‌ها نیز به صورت ویژه از این برنامه‌ها استقبال داشتند؛ 15 هزار نفر از اهل سنت نیز در مراسم حج امسال به شیوه مطلوبی با نظام اسلامی همراهی کردند.
قاضی عسگر یادآور شد: دعای عرفه بسیار با شکوه برگزار شد و مردم حال و هوای غیر قابل توصیفی داشتند؛ یکی از ویژگی‌های امسال این بود که در عرفات خیمه‌های جدید با سقف بلند و کولرهای گازی برپا شده بود به همین علت زائران شرایط راحت‌تری نسبت به سال گذشته داشتند.
وی با اشاره به اینکه در حوزه دیپلماسی حج ارتباط گسترده‌ای با کشورهای مختلف از جمله ترکیه، افغانستان، عراق و جنبش فلسطین داشته‌ایم، گفت: برخی از اهالی میانمار نیز به تشریح وضعیت مسلمانان کشور خود پرداختند، جنایات میانمار قابل اغماض نیست.
قاضی عسگر از دیدار خود با وزیر حج عربستان یاد کرد و افزود: دریافت دیه شهدای مسجدالحرام و منا در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت؛ برخی از خانواده‌های شهدا نیز در حج امسال آمدند و در مقبره‌الشهدا حضور یافتند و برای اموات خود فاتحه خواندند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از برگزاری همایش‌های ویژه برای نخبگان کاروان‌ها یاد کرد و ادامه داد: بیش از 300 نفر از کاروان‌ها مدرک دکتری به بالا داشتند که توانستیم گردهمایی مطلوبی را با حضور آنها برگزار کنیم تا در راستای رفع مشکلات حج با استفاده از نظرات و راهکارهای پیشنهادی آنها گام برداریم.
وی با بیان اینکه بیش از 10 هزار نفر در نظرسنجی‌های حج تمتع سال 96 شرکت کرده‌اند، تصریح کرد: امسال عناصر افراطی و تندرو در مسجدالحرام نبودند که به عقاید شیعه اهانت کنند؛ در خطبه‌های نماز جمعه نیز موردی که اتهام به شیعه زده شود و در راستای تضعیف تشیع باشد مطرح نشد؛ هر چند در رسانه‌ها نیز مطالبی مطرح می‌کردند اما به آنها تذکر می‌دادیم.
قاضی عسگر ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران حج مطرح کرد: به لطف خداوند متعال امسال حج بسیار مطلوبی را داشتیم که شهادت مردم نیز به خوبی گواه این موضوع است؛ همانطور که به وزیر حج عربستان نیز گفته‌ایم امیدواریم بتوانیم در حوزه حج و عمره به یک توافق پایدار برسیم تا طرف مقابل نیز شرایط ما را پذیرفته و بتوانیم عمره را برقرار کنیم، تا زمان که روابط برقرار نیست نمی‌توانیم افراد را به عمره بفرستیم.
وی یادآور شد: با برگزاری جلسات مختلف برای حج آینده نزدیک به 30 آسیب را شناسایی و 25 کمیته تخصصی را در راستای رفع این آسیب‌ها تشکیل داده‌ایم تا این کمیته‌ها راهکارهای بهبود شرایط حج را ارائه دهند.
انتهای پیام / 136
 
https://qomnews.ir/vdccxmqp.2bq0m8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما