شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۰
کد مطلب : 54810
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل اوقاف قم:

موکب امامزاده علی بن جعفر(ع) قم در مرز مهران برپا می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: موکب امامزاده علی بن جعفر(ع) از سوی اوقاف قم و به مدت ۱۳ روز در نزدیکی مرز مهران برپا خواهد شد.
موکب امامزاده علی بن جعفر(ع) قم در مرز مهران برپا می‌شود
موکب امامزاده علی بن جعفر(ع) قم در مرز مهران برپا می‌شود
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم با اشاره به برپایی موکب اربعین حسینی اوقاف قم در نزدیک مرز مهران اظهار کرد: این موکب همانند سال گذشته به نام مقدس حضرت علی بن جعفر(ع) متبرک خواهد بود.

وی افزود: موکب علی بن جعفر(ع) اوقاف استان قم به نمایندگی از سازمان اوقاف و امور خیریه، از هشت تا 21 آبان‌ماه به مدت 13 روز حوالی یک کیلومتری مرز مهران برپا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه تمام افرادی که در این موکب مشغول فعالیت می‌شوند از قم اعزام خواهند شد گفت: 40 نفر مبلغ روحانی ملبس به لباس سربازی امام صادق(ع) تمام امور پذیرایی، فرهنگی و خدمات به زائران را انجام می‌دهند البته از بین کارکنان اوقاف، خدام بقاع متبرکه و سایر افراد مشتاق هم در ارائه خدمات استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: اقامه سه وعده نماز جماعت که گاه در بعضی وعده‌ها و به خاطر مراجعه بی شمار زائران، تعداد آن به 10 مورد هم می‌رسد، سخنرانی مذهبی و مراسم سوگواری در نوبت‌های ظهر و مغرب، تهیه صبحانه، ناهار گرم و شام ساده برای زائران پیاده اباعبدالله الحسین(ع)، پذیرایی 24 ساعته و شبانه‌روزی از تمام مراجعه‌کنندگان و دیگر خدمات فرهنگی و رفاهی از جمله فعالیت‌های موکب حضرت علی بن جعفر(ع) در طول 13 روز برپایی هستند.

حسینی مقدم با بیان اینکه همه امکانات و وسایل از قم به این موکب منتقل خواهد شد خاطرنشان کرد: موکب علی بن جعفر(ع) به نام سازمان اوقاف و اداره کل اوقاف قم در کنار چهار استان دیگر برپا می‌شود و برنامه‌ریزی برای پذیرایی از زائران و هماهنگی‌های دیگر بین استان‌های حاضر هم بر عهده اوقاف قم خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به فعالیت سه استان ایلام، خراسان شمالی و گلستان در طول ایام اربعین حسینی و ارائه خدمات به زوار عنوان کرد: هماهنگی برای خریدها و ارائه خدمات به صورت سازمان‌دهی شده، بر عهده اوقاف قم گذاشته شده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchv6nm.23nkzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما