دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۱
کد مطلب : 54951
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

مسجدی در ویرجینیای مرکزی روز درهای باز برگزار کرد

قم نيوز : قم نیوز: درحالی که تعداد نئونازی‌ها و نژادپرستان در آمریکا به ویژه شهر شارلوتزویل رو به افزایش گذاشته اند. اعضای جامعه اسلامی در ویرجینیای مرکزی با برگزاری روز درهای باز در یک مراسم میان ادیانی قصد داشتند میان مردم ادیان مختلف اتحاد ایجاد کنند.
مسجدی در ویرجینیای مرکزی روز درهای باز برگزار کرد
مسجدی در ویرجینیای مرکزی روز درهای باز برگزار کرد
به گزارش قم نیوز جامعه اسلامی شارلوتزویل در ایالت ویرجینیای مرکزی در آمریکا روز گذشته میزبان یک نشست میان ادیانی و روز درهای باز به هدف ایجاد اتحاد میان مردم با پیشینه‌های دینی و اعتقادی مختلف بود. بیش از 100 نفر در این نشست حضور پیدا کردند.

درحالی که تعداد نئونازی‌ها و کو کلوکس کلان‌های نژادپرست در شهر شارلوتزویل، در ویرجینیا رو به افزایش گذاشته‌اند، اعضای این مسجد تلاش دارند همدلی و اتحاد را بار دیگر به میان مردم بازگردانند. پس از خشونت‌های تابستانی درشارلوتزویل که منجر به کشته شدن یک زن در راهپیمایی نژادپرستان شد، جامعه اسلامی لازم دیدند به سوءبرداشت‌ها درباره اسلام پاسخ داده و ارتباط محکم‌تری با مردم ادیان دیگر بسازند.

سعد حسین، از معتمدین این مسجد می‌گوید: ما امیدواریم همگان دریابند که ما در اینجا هستیم و بخشی از جامعه محسوب می‌شویم. این گردهمایی به مردم کمک خواهد کرد که درک بهتری از دین اسلام داشته باشند، سوءتفاهم‌ها در خصوص دین اسلام در ذهن آن‌ها از بین برود و دانشی را که تا پیش از این درباره اسلام نداشته‌اند به دست بیاورند.

حسین افزود: مسلمانان بخشی از این جامعه محسوب می‌شوند. آن‌ها اینجا پزشکان، وکیلان بوده یا به دیگر فعالیت‌ها اشتغال دارند.

مایک سیگنر شهردار با شرکت در این نشست می‌گوید: چنین رویداد‌هایی پل ارتباطی برقرار می‌کنند و همه از همدیگر اطلاعات دینی یاد می‌گیریم.

سیگنر افزود: صدها تن از کشورهای دیگر همراه با خانواده‌هایشان به اینجا آمده‌اند و بخشی از جامعه ما شده‌اند و آزادی حق آن‌ها است.

در پایان اعضای مسجد خاطرنشان کردند که مردم و غیرمسلمانان می‌توانند هر زمان که می‌خواهند از مسجد بازدید به عمل آورده و دین آن‌ها را بهتر بشناسند.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdfn0k.yt0ok6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما