سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 54962
منبع : خبرگزاری فارس
عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه:

تحول در علوم انسانی نیازمند برنامه ریزی عمیق و راهبردی است

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: بی شک تحول در علوم انسانی و دستیابی به اهداف مدنظر در این باره، نیازمند برنامه ریزی عمیق و راهبردی است.
تحول در علوم انسانی نیازمند برنامه ریزی عمیق و راهبردی است

به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حکیمیان با اشاره به اینکه از جمله مقدمات و بایسته‌های تحول در علوم انسانی، برخورداری از نیروی انسانی و کادر علمی فرهیخته و متخصص در این باره است، اظهار کرد: به لطف الهی ما در راستای ایجاد تحول در علوم انسانی به عنوان یکی از اساسی ترین کار‌های علمی کشور، چه در حوزه و چه در دانشگاه افراد بسیار توانمندی داریم که با یک برنامه هوشمند و نقشه راه می‌توانیم به تدریج به اهداف از پیش تعیین شده در این خصوص نائل شویم.
وی افزود: به اعتقاد بنده عدم وجود چنین نقشه‌ای موجب می‌شود که حتی حرکت‌های جدی و اصیل نیز تاثیر لازم را به همراه نداشته باشد و البته این نقشه باید در نخستین گام به تغییر سرفصل‌های علوم انسانی معطوف باشد و پس از آن نیز به روند علمی مشخصی باید پرداخت که به تدریج علوم انسانی را ضمن پیوند هرچه بیشتر با باورهای دینی و فرهنگ بومی، به جایگاه واقعی خود رهنمون سازد.
این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین با بیان اینکه ما در بحث تحول در علوم انسانی باید یک برنامه بلند مدت داشته و از شتابزدگی بی جهت در این باره پرهیز جدی داشته باشیم، گفت: داشتن نگاه بلند مدت موجب می‌شود که ما ضمن توجه به فاکتور آینده نگری به فکر آسیب شناسی نیز باشیم و با شناخت دقیق نقاط ضعف در مسیر رفع آن‌ها و همچنین تقویت نقاط قوت گام برداریم.
وی افزود: آنچه مسلم است اینکه ما در بحث تحول در علوم انسانی باید یک نگاه عمیق و راهبردی به قضیه داشته و از کمی نگری محض و شعارگرایی برحذر باشیم و تجربه نشان داده با شعار دادن صرف و ارایه آمار و بیلان کاری بدون هدف گذاری درست، به نقطه مطلوب نمی‌رسیم.

انتهای پیام / 136
 
https://qomnews.ir/vdcf01dt.w6djvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما