سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : 54965
منبع : خبرگزاری فارس

صبای قم بعد از 168 روز برد

قم نيوز : قم نیوز: تيم فوتبال صباي قم به دنبال جبران ناكامي‌هاي خود 168 روز پس از آخرین پیروزی خود در فوتبال باشگاه‌هاي كشور طعم شيرين پيروزي را چشيد.
صبای قم بعد از 168 روز برد

به گزارش قم نیوز برای تیمی که از سال 1383 به مدت 13 فصل متوالی در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی فوتبال ایران یعنی لیگ برتر جام خلیج‌فارس حضور داشت و در کنار این سابقه با ارزش یک قهرمانی جام حذفی فوتبال ایران و سه تجربه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را در کارنامه دارد، بازی کردن در سطح دوم فوتبال ایران یعنی لیگ دسته اول جام آزادگان و پیروز نشدن در هشت هفته این رقابت‌ها سخت و غیر قابل تصور است.
 
* آخرین پیروزی صبا در لیگ برتر
آخرین پیروزی تیم فوتبال صبای قم در چارچوب رقابت‌های شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور روز یازدهم اردیبهشت ماه در مسابقه هفته بیست و نهم جام خلیج فارس برابر تیم نفت تهران به دست آمده بود و صبا پنج ماه و دو هفته بعد از این برد بار دیگر در سطح اول فوتبال باشگاهی ایران پیروز شد.
البته صبای قم بعد از بازی با نفت تهران در هفته سی‌ام دوره شانزدهم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران مقابل تیم استقلال‌ خوزستان شکست خورده و از لیگ برتر به دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور جام آزادگان سقوط کرد تا از فصل 97 – 1396 در لیگ دسته اول به میدان برود.
از آن زمان تا کنون تیم فوتبال صبای قم در هیچ یک از بازی‌های بعدی خود موفق به شکست حریفان نشده و در واقع هشت هفته متوالی از مصاف با رقبا بدون پیروزی خارج شد و در این تعداد مسابقه سه بار شکست خورده و پنج بار نیز با رقبای خود مساوی کرد.
 
* 5 تساوی و 3 باخت صبا در 8 هفته لیگ آزادگان
صبای قم که بعد از سقوط از لیگ برتر با سرمربیگری عبدالصمد مرفاوی، در لیگ دسته اول فوتبال ایران با هدایت سرمربی سابق تیم ملی امید یعنی هومن افاضلی مقابل رقبا به میدان می‌رود، برای رسیدن به نخستین پیروزی خود در لیگ آزادگان هشت هفته انتظار کشید.
صبای قم تا قبل از مسابقه نهم خود در فصل 97 – 1396 لیگ دسته اول فوتبال ایران مقابل تیم‌های آلومینیوم سازی اراک، ملوان بندر انزلی، ایرانجوان بوشهر، گل‌گهر سیرجان و شهرداری ماهشهر به تساوی رسیده و به تیم‌های نفت مسجد سلیمان، خونه به خونه بابل و برق جدید شیراز باخت.
 
* نخستین برد صبای قم در هفته نهم لیگ آزادگان
صبای قم در هفته نهم از نیم‌فصل نخست رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور در میهمانی تیم راه‌آهن تهران به میدان رفت و در شرایطی که آخرین برد خود را مقابل تیم تهرانی نفت در لیگ برتر به دست آورده بود، 168 روز بعد از این پیروزی، یک تیم تهرانی به نام راه‌آهن را قربانی کرد.
شاگردان هومن افاضلی با غلبه بر تیم راه‌آهن تهران در هفته نهم رقابت‌ مدعیان صعود به لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور، ضمن کسب نخستین پیروزی این  فصل، از جمع سه تیم انتهای جدول رده‌بندی به صورت موقت فرار کرد و از رتبه شانزدهم جدول جدا شد.
 
* راه‌آهن و صبا در جمع 3 تیم پائین جدول
این در شرایطی است که تیم‌های ته جدولی راه‌آهن تهران و صبای قم هر دو تا پایان هفته هشتم در حسرت پیروزی بودند و در رده‌های هجدهم و شانزدهم جدول لیگ دسته اول فوتبال ایران بودند و در در ورزشگاه اکباتان تهران نهمین بازی فصل را مقابل یکدیگر به عنوان فینال پائین‌ جدولی‌ها برگزار کردند.
صبایی‌ها که بعد از حضور هومن افاضلی چهار تساوی و یک باخت کسب کرده بودند، به دنبال کسب پیروزی برابر راه‌آهن قعرنشین با انگیزه وارد میدان شدند اما اخراج جهانگیر عسگری بهترین گلزن این فصل صبا در دقیقه ۳۰ کار را بر صبا سخت کرد و زمینه حملات متعدد راه‌آهن را فراهم کرد.
اما شاگردان افاضلی با ایستادگی مقابل حملات راه‌آهن در لحظات پایانی نیمه نخست موقعیت بسیار خوبی به دست آوردند  و این فرصت را توسط سعید حلافی بازیکن سابق پرسپولیس تهران به گل تبدیل کردند تا در پایان نیمه نخست این دیدار برنده به رختکن بروند و امیدوار به کسب نخستین برد سه امتیازی فصل باشند.
 
* 3 امتیاز شیرین قمی‌ها با اخراج بهترین گلزن
در نیمه دوم این دیدار تیم صبای قم با وجود اینکه با یک بازیکن کمتر به کار خود ادامه می‌داد، از تک گل خود به خوبی محافظت کرد تا به پیروزی یک بر صفر خارج از خانه مقابل تیم قعرنشین راه‌آهن دست یابد و بدین‌ترتیب با کسب نخستین برد فصل هشت امتیازی شود و با یک پله صعود در رده پانزدهم جدول جای بگیرد.
راه‌آهن تهران نیز با اخراج فرشاد قاسمی در لحظات پایانی مسابقه ۱۰ نفره بازی کرد، در حالی که برای صبای قم در این دیدار محمدحسین نائیجی، حسن کریمی، ابراهیم لطفی، علی امیری، محمد رحمتی، کمیل محمدی، سعید حلافی، کیوان وحدانی، داوود بهادری، جهانگیر عسگری و امید ابوالحسنی بازی کردند.
 
* صعود یک پله‌ای صبا در رده‌بندی لیگ
صبا که بعد از 13 سال حضور در لیگ برتر با کسب نتایج ضعیف در دوره شانزدهم جام خلیج‌فارس به لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور سقوط کرده، هنوز آنچنان که باید و شاید چهره یک تیم مدعی برای بازگشت به لیگ برتر را ندارد و در جمع چهار تیم انتهای جدول جای گرفته است.
صبای قم که سه بار سابقه حضور در مسابقات لیگ قهرمانان فوتبال باشگاه‌های آسیا را دارد، اکنون جزو چهار تیم پائین جدول و در جمع فانوس به دست‌های لیگ دسته اول فوتبال ایران است و تا قبل از نخستین پیروزی خود به وضعیت نامطلوبی دچار بود و این تیم را گزینه سقوط از لیگ شانزدهم قلمداد می‌کردند.
با توجه به اینکه صبای قم توانست در هفته نهم نیم‌فصل نخست رقابت مدعیان صعود به لیگ برتر، تیم راه‌آهن تهران را مغلوب کند، با هشت امتیاز از رده شانزدهم به مکان پانزدهم جدول رده‌بندی آمد تا امیدوار به جبران ناکامی‌های خود در هفته‌های آتی لیگ باشد.
 
* جدال نزدیک مدعیان صعود به لیگ برتر در بالای جدول
در جدول رده‌بندی رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور تا پایان هفته هشتم تیم نفت مسجد سلیمان با کسب 20 امتیاز صدرنشین است، نساجی مازندران و برق جدید شیراز با کسب 19 امتیاز در مکان‌های دوم و سوم هستند و بادران تهران با 16 امتیاز سه تیم بالای جدول را تعقیب می‌کند.
تیم مس کرمان با کسب 15 امتیاز در مکان پنجم جای دارد، اکسین البرز با 14 امتیاز ششم است و سه تیم 13 امتیازی خونه به خونه بابل، شهرداری ماهشهر و گل‌گهر سیرجان در رده‌های هفتم تا نهم ایستاده‌اند، ضمن اینکه ملوان بندر انزلی و مس رفسنجان با یک بازی کمتر به ترتیب 12 و 11 امتیاز دارند.
فجر شهید سپاسی شیراز با 11 امتیاز در مکان دوازدهم است، ماشین‌سازی تبریز با 9 امتیاز رتبه سیزدهم را در اختیار دارد و تیم‌های هشت امتیازی آلومینیوم  سای اراک و صبای قم در رده‌های چهاردهم و پانزدهم است و ایرانجوان بوشهر با 6 امتیاز، شهرداری تبریز با پنج امتیاز و راه‌آهن تهران با یک امتیاز در رده‌های شانزدهم تا هجدهم هستند.

انتهای پیام / 136
 
https://qomnews.ir/vdciw3aw.t1a5q2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما