سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 54985
منبع : خبرگزاری فارس
فرماندار قم خبر داد

شناسايي 11 منطقه فرابحراني در شهر قم

قم نيوز : قم نیوز: فرماندار قم گفت:‌ بهزيستي 11 منطقه فرابحراني را شناسايي كرده و پايگاه‌هايي را با هدف كنترل و كاهش آسيب‌هايي مستقر كرده البته بسيج نيز ورود پيدا كرده است.
شناسايي 11 منطقه فرابحراني در شهر قم
شناسايي 11 منطقه فرابحراني در شهر قم
به گزارش قم نیوز رضا سیار ظهر امروز در جلسه مشاوران امور بانوان ادارات استان که در تالار امام رضا فرمانداری قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت نقش بانوان در حوزه آسیب‌ها اظهار کرد: زمانی که بانوان دچار آسیب می‌شوند این آسیب‌ها به اعضای خانواده نیز سرایت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: همه خانواده‌ها ممکن است از هر نظر دچار آسیب روحی، روانی، رفتاری، اقتصادی و... شوند، بر همین اساس مشاوران باید مدیران را کمک کنند تا این اتفاق روی ندهد.

فرماندار قم با بیان اینکه بانوان از نظر کمک به آسیب‌دیدگان موثرترین افراد هستند گفت:‌ بانوان در کنترل و جبران آسیب مؤثر هستند و درصد بازگشت به آسیب‌ها به وسیله آنها کاهش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه شهری گفت: بهزیستی 11 منطقه فرابحرانی را شناسایی کرده و پایگاه‌هایی را با هدف کنترل و کاهش آسیب‌هایی مستقر کرده البته بسیج نیز در این بخش ورود پیدا کرده است.

سیار عنوان کرد: برنامه‌های آموزشی همسران، خواهران و مادران ویژه افراد بهبود پیدا کرده در قالب کارگاه‌های مشاوره‌ای برگزار می‌شود بر همین اساس به بخشداران مأموریت داده شده در شهرهای اقماری و روستاها نیز این اقدام را داشته باشد.

وی با بیان اینکه اعتیاد دروازه همه بدبختی‌ها است گفت:‌ سرقت و بیکاری ناشی از اعتیاد است و می‌توان بیان کرد عامل بیکاری اعتیاد است. به عنوان مثال 23 درصد کارگران کارخانجات معتاد هستند که به همین دلیل از کارخانجات اخراج می‌شوند.

فرماندار قم یادآور شد: اعتیاد عامل اصلی طلاق است بنابراین نقش مشاوران در آگاهی‌بخشی به مخاطبان، مدیران و کنترل این موضوع حائز اهمیت است.

وی با اشاره به توسعه اشتغال در شهرهای اقماری و روستاها گفت:‌ دولت اعتباری با صفر، چهار، 6، هشت و حداکثر 9 درصد سود بدون سقف مبلغ اختصاص داده که فرصت بی‌نظیر و استثنایی محسوب می‌شود که مبلغ بیش از 20 هزار میلیارد تومان را از صندوق ذخیره ملی شامل می‌شود.

سیار خاطرنشان کرد:‌ باید در نظر داشت استفاده از فضای خانه برای تولید بهترین اقدام در زمینه اقتصاد مقاومتی است که از این ظرفیت باید بهره‌برداری لازم صورت گیرد.

وی عنوان کرد: طرح‌های مشمول این تسهیلات باید مجوز کسب و کار خانگی، صنعت، معدن و تجارت و گردشگری داشته باشد و توجیه اقتصادی در آن مشاهده شود. نقش مشاوران ادارات در این زمینه تسهیل‌گری به زنان روستایی برای شناسایی مشاغل دارای درآمد و توجیه اقتصادی است.

فرماندار قم با اشاره به اهمیت عرضه تولیدات صنایع دستی و آثار هنری در بازار گفت:‌ نقطه آسیب پس از تولید بازار فروش است. سازمان‌ها نمی‌توانند بازاریابی و فروش را داشته باشند.

وی با اشاره به نقش شهرداری در این بخش گفت: ایجاد بازارچه‌های فصلی و دائمی در این بخش می‌تواند کمک کند البته اتفاقاتی روی داده و نمایشگاه‌های موقت از تولیدات روستایی، کمیته امداد و بهزیستی در مناسبت‌های فصلی و خاص برپا شده است.

سیار به طرح امانی فروشی محصول تولیدی اشاره کرد و افزود:‌ این طرح در مرحله تعریف ساختار قرار دارد و نرم‌افزار کامپیوتری آن آماده است و روش جمع‌آوری تولیدات در آن تعریف شده و روش آن بر اساس امانی‌فروشی است و فروشنده درصدی دریافت می‌کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcamonm.49nya15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما