سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب : 54986
منبع : خبرگزاری فارس
با حضور مدير كل ورزش و جوانان استان قم صورت گرفت

تجليل از فوتباليست معلول قم به پاس نايب‌قهرماني مسابقات جهاني 2017

قم نيوز : قم نیوز: فوتباليست‌ ملي‌پوش ورزش جانبازان و معلولين استان قم به پاس كسب مقام نايب‌قهرماني و نشان نقره بازي‌هاي جهاني 2017 در مراسمي ويژه مورد تجليل قرار گرفت.
تجليل از فوتباليست معلول قم به پاس نايب‌قهرماني مسابقات جهاني 2017
تجليل از فوتباليست معلول قم به پاس نايب‌قهرماني مسابقات جهاني 2017
به گزارش قم نیوز مهدی جمالی تنها ملی‌پوش هیأت‌‌ ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قم در ترکیب تیم ملی فوتبال معلولین هفت نفره ایران بود که همراه با این تیم اوایل مهر ماه در مسابقات جهانی 2017 به میدان رفت و عنوان نایب‌قهرمانی دنیا را کسب کرد.

جمالی که یکی از مهره‌های تاثیرگذار تیم ملی کشورمان در این بازی‌ها بود با بازی‌های درخشان خود در کنار دیگر ملی‌پوشان ایران را به فینال رقابت‌های فوتبال هفت نفره معلولین دنیا رساندند و با شکست در دیدار نهایی برابر تیم ملی اوکراین عنوان نایب‌قهرمانی جهان را به ارمغان آوردند.

به همین منظور امروز به مناسبت گرامیداشت روز جهانی پارالمپیک مراسمی در سالن ورزشی شهید رضائیان قم برگزار شد و به صورت ویژه از مهدی جمالی به پاس کسب مقام نایب‌قهرمانی و نشان نقره بازی‌های فوتبال هفت نفره معلولین جهان تجلیل و قدردانی شد.

این در حالی است که تیم ملی فوتبال معلولین هفت نفره ایران در گروه دوم مرحله مقدماتی مسابقات جهانی 2017 با تیم‌های ملی روسیه، آرژانتین و پرتغال هم‌گروه بود و ابتدا مقابل روسیه مغلوب شد، ولی در دو مسابقه آتی خود تیم‌های ملی آرژانتین و پرتغال را برد تا دومین سهمیه صعود از این گروه را کسب کرد.

ملی‌پوش فوتبال هفت نفره قم در کنار دیگر اعضای تیم ملی در مرحله پلی‌آف این بازی‌ها نیز قدرتمند ظاهر شدند و تیم سرشناس برزیل را با یک گل مغلوب کردند تا در جمع چهار تیم برتر دنیا به مصاف انگلیس رفته و با شکست سه بر یک این تیم به فینال مسابقات صعود کنند اما باخت یک بر صفر در این بازی با نایب‌قهرمانی ایران همراه بود تا یکی از دستاوردهای ورزش قم از میادین برون‌مرزی سال 1396 با درخشش جمالی در این رقابت‌ها به ثبت برسد.

مهدی جمالی ملی‌پوش فوتبال معلولین هفت نفره استان قم امروز به همین منظور در مراسم گرامیداشت روز ملی‌ پارالمپیک با حضور حسن عابدی مدیر کل ورزش و جوانان استان قم و محمد پیروزمنش رئیس هیأت‌‌ ورزش‌های جانبازان و معلولین قم تجلیل شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb09bs.rhbawpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما