سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۰
کد مطلب : 54997
منبع : خبرگزاری مهر
معاون وزیر ارتباطات خبر داد؛

نحوه رسیدگی به شکایات پیامکهای مزاحم

چه پیامکهایی مسدود می شوند
قم نيوز : قم نیوز: معاون وزیر ارتباطات جزئیات نحوه رسیدگی به شکایات پیامک های مزاحم و تبلیغاتی از سیم کارت های شخصی را تشریح کرد.
نحوه رسیدگی به شکایات پیامکهای مزاحم/ چه پیامکهایی مسدود می شوند
نحوه رسیدگی به شکایات پیامکهای مزاحم/ چه پیامکهایی مسدود می شوند
به گزارش قم نیوز حسین فلاح جوشقانی در خصوص راه اندازی سامانه دریافت شکایت از پیامک های تبلیغاتی که روز گذشته از سوی وزیر ارتباطات اعلام شد، توضیح داد.

وی اظهار داشت: این سامانه با هدف دریافت شکایات مردم از پیامک های تبلیغاتی که از سرشماره های شخصی ارسال می شود راه اندازی شده است. بر این اساس مشترکانی که پیامک های تبلیغاتی و مزاحم دریافت می کنند می توانند با ارسال شماره ای که این پیامک به آنها ارسال شده است به سامانه ۱۹۵ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شکایت خود را گزارش کنند.

معاون وزیر ارتباطات افزود: سامانه رسیدگی به شکایات پیامک های تبلیغاتی شخصی (سامانه پیامکی ۱۹۵) به صورت آزمایشی از روز گذشته و با اعلام وزیر ارتباطات آغاز به کار کرده اما از ابتدای آبان ماه به صورت رسمی فعالیت خود را شروع می کند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ادامه داد: مشترکان از طریق سیم کارت های شخصی باید شماره سیم کارت مورد نظر را به صورت کامل و با فرمت شماره ۱۱ رقمی به سامانه ۱۹۵ اطلاع دهند. در این روش، بررسی این پیامک در یک بازه زمانی مشخص و با توجه به تعداد پیامک هایی که از سمت این شماره سیم کارت به سامانه ۱۹۵ گزارش شده باشد، صورت می گیرد.

فلاح با بیان اینکه در این مرحله آزمایشی تعداد شکایات از سیم کارت مدنظر هنوز نهایی نشده است تصریح کرد: تا زمان راه اندازی رسمی این سامانه، فرآیند  تعداد شکایات، سیم کارت مشخص خواهد شد در صورتی که سیم کارت مزاحم تشخیص داده شود سرویس پیامکی روی این سیم کارت مسدود خواهد شد.

معاون وزیر ارتباطات گفت: برای مثال اگر تعداد شکایات از سیم کارتی که از طریق آن پیامک تبلیغاتی ارسال شده بود بیش از ۵۰ شماره باشد، این شماره مزاحم تشخیص داده شده و سیستم پیامکی آن را مسدود می کنیم.

وی تأکید کرد: بررسی شکایات از سیم کارتهایی که پیامک تبلیغاتی ارسال می کنند محتوایی نبوده و ما به محتوای پیامک ها ورود نمی کنیم بلکه بر مبنای دریافت گزارش های مردمی و تعداد پیامک هایی که طی چند روز از این سیم کارت ارسال می شود، آن را مزاحم تشخیص داده و با آن برخورد می کنیم.

فلاح افزود: مبنای بررسی پیامک های تبلیغاتی، گزارش های مردمی است و به صرف دریافت یک یا چند شکایت، سیم کارت مزاحم تشخیص داده نمی شود بلکه باید تعداد شکایات از یک شماره ارسال کننده پیامک به یک حد نصاب منطقی برسد.

معاون وزیر ارتباطات اظهار داشت: مشترکان باید، شکایت خود را از طریق پیامک به سامانه ۱۹۵ ارسال کنند که این ارسال پیامک هزینه ای برای آنها نخواهد داشت.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcd5n0k.yt0on6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما