چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۰۰
کد مطلب : 55001
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

هزاران نفر از مردم تورنتو علیه نژادپرستی و اسلام‌هراسی به خیابان‌ها ریختند

قم نيوز : قم نیوز: بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ نفر از مردم تورنتو برای شرکت در راهپیمایی «تظاهرات اتحاد برای پایان دادن به برتری سفید» به خیابان ها ریخته و نژادپرستی، اسلام‌هراسی در این کشور را محکوم ساختند.
هزاران نفر از مردم تورنتو علیه نژادپرستی و اسلام‌هراسی به خیابان‌ها ریختند
هزاران نفر از مردم تورنتو علیه نژادپرستی و اسلام‌هراسی به خیابان‌ها ریختند
به گزارش قم نیوز هزاران نفر از ساکنان تورنتوی کانادا روز گذشته به منظور محکوم سازی نژادپرستی، اسلام‌هراسی  و ظهور گروه‌های طرفدار نازیسم و نژادسفید، به خیابان‌ها ریختند.

درحالی که قرار بود نزدیک به 6 هزار و 600 نفر در این راهپیمایی با عنوان «تظاهرات اتحاد برای پایان دادن به برتری سفید» در تورنتو حضور داشته باشند، تقریبا 12 هزار نفر دیگر گفته بودند که به شرکت در این تجمع علاقه‌مند هستند، این تظاهرات کمی پس از 12 ظهر آغاز شد و تجمع در پارک کویینز انجام گرفت. تعداد قابل توجهی از ماموران پلیس در میان راهپیمانان به چشم می خوردند.

شانون مکدیز، نویسنده و متخصص ارتباطات و یکی از نخستین کسانی که در این راهپیمایی سخنرانی کرد گفت: ما می‌خواهیم گفتمان ملی درباره برتری سفید آغاز کنیم. آنچه ما می‌گوییم مسئله نژادپرستی برتری سفید، نهادینه سازی آن، رادیکالیزه شدن آن و این واقعیت است که توسط انحراف سیاسی در ایالات متحده به کانادا رسیده.

ساندرا هادسون یکی از بنیانگذاران گروه «جان سیاه‌پوستان مهم است» در تورنتو گفت: در زمانه‌ای که نژادپرستان برتری سفید خودشان را سازماندهی می‌کنند، قدرتمندان و سیاستمداران به محکوم کردن و سرکوب سیاه‌پوستان تمرکز کرده‌اند و اف بی‌ آی نیز به این مسئله اذعان کرده است.

وی افزود: حملات اسلام‌هراسی در آمریکا توسط ترامپ رئیس جمهور این کشور تقویت شده و ترودو نخست وزیر کانادا نیز با بی‌توجهی و عدم اقدام علیه  اسلام‌هراسی، شانه به شانه ترامپ در ظهور این پدیده نقش دارد.

در پایان سخنرانی‌ها، راهپیمایان به سمت خیابان کالج و خیابان یانگ و در پایان خیابان بلور حرکت کرده و در نهایت به پارک کویینز بازگشتند. بسیاری از راهپیمایان پوسترهایی علیه نژادپرستی و اسلام‌‌هراسی در دست داشتند.

جیوان چانیکا از بنیانگذاران گروه « ائتلاف علیه برتری بر سفید و اسلام هراسی» گفت: شرکت در این راهپیمایی برای من از اهمیت بالایی برخوردار بود. دولت درباره رادیکالیسم در شکلی محدود و با تمرکز روی جمعیت خاصی از مردم صحبت می‌کند و آن‌ها توجهی به آنچه درست پیش چشمشان در حال وقوع است ندارند.
انتهای پیام / 137

 
https://qomnews.ir/vdca6wnm.49nmw15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما