پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 55074
منبع : خبرگزاری فارس
محسن رضایی در قم:

آمریکا از گسترش نفوذ ایران در منطقه عصبانی است

قم نيوز : قم نیوز: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آمریکایی‌ها امروز به دلیل نفوذ ایران در منطقه عصبانی هستند و می‌گویند که ایران و متحدانش حلقه محاصره عربستان و صهیونیست‌ها را تنگ تر کرده‌اند.
آمریکا از گسترش نفوذ ایران در منطقه عصبانی است

به گزارش قم نیوز محسن رضایی در یادواره شهدای اطلاعات عملیات قرارگاه منطقه‌ای صاحب‌الزمان(عج) که پیش از ظهر در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد اظهار کرد: جانبازان و شهدای اطلاعات از موثرترین افرادی هستند که در دفاع مقدس حضور داشتند و بیان کردن سختی‌هایی که این افراد در دفاع مقدس کشیدند برای نیرو‌های مسلح و نسل جوان آینده ضروری است.
وی با تاکید بر تداوم برگزاری یادواره شهدای اطلاعات گفت: جنگ و دفاع مقدس به اندازه یک کشور و دولت بزرگ و به عظمت یک انقلاب جریان‌ داشت و در جنگ نیز تمام عناصری که الان در کشور هستند، وجود داشت البته با این تفاوت که الان همه چی آماده و سازمان‌دهی شده است در حالی که در جنگ هیچ‌ امکاناتی نبود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: در زمان جنگ نیروی زمینی سپاه سابقه چندانی نداشته و هیچ امکانات اطلاعاتی وجود نداشت و همه مسائل از صفر شروع و پایه‌گذاری شده شود.
وی با بیان اینکه هیچ کشوری وجود ندارد که نیروی اطلاعاتی نداشته باشد خاطرنشان کرد: در حال حاضر همه کشور‌های دنیا با استفاده از نیرو‌های اطلاعاتی، امنیت ملی خود را حفظ می‌کنند درحالی‌ که در دفاع مقدس هیچ زیرساخت و امکانات اطلاعاتی وجود نداشت.
رضایی با بیان اینکه بسیاری از امکانات در دفاع مقدس توسط جوانان و نوجوانان کم سن و سال ایجاد شده بود اظهار کرد: یک‌ سال بعد از انقلاب اسلامی، هسته‌ اطلاعاتی در کشور تشکیل شد و بعد شروع جنگ نیز همان افرادی که هسته اطلاعاتی را تشکیل داده بودند، هسته زمینی را نیز از صفر تشکیل دادند.
وی با اشاره به اهمیت اطلاعات نیروی زمینی در جنگ اظهار کرد: اطلاعات نیروی زمینی در جنگ نقش بسیار ویژه‌ای دارند و در عملیات‌هایی که حتی بسیاری از مسؤولان کشوری از آن اطلاع نداشتند، نیروی‌های اطلاعاتی قبل از آغاز عملیات‌ها فعال می‌شدند و فعالیت‌های خود را آغاز می کردند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه شهدای اطلاعات در جنگ پیشگام هستند اظهار کرد: جانبازان و شهدای اطلاعات هم پیشگام هستند و هم پیشکسوت؛ چراکه قبل از هر علمیات، نیروهای اطلاعاتی باید وارد عمل می‌شدند و اطلاعات دشمن را به دست‌ می‌آورند.
وی ادامه داد: نیروی‌های اطلاعاتی قبل از شروع عملیات، باید با عبور از مسیر‌های سخت و طاقت‌فرسا وارد خط مقدم دشمن می‌شدند و اطلاعات لازم را برای اجرای علمیات کسب می‌کردند و حتی در برخی از عملیات‌ها مانند رمضان که دشمن سه خط تشکیل داده بود، ‌نیرو‌های اطلاعاتی باید از هر سه خط عبور می کردند تا اطلاعات را کسب کنند.
رضایی با بیان اینکه بازکردن راه و راهگشایی از اقدامات مهم نیرو‌های اطلاعاتی بود تصریح کرد: برآورد و بررسی تعداد لشکر‌ها و نیرو‌های‌های دشمنان از دیگر وظایف نیرو‌های اطلاعات بود و نیرو‌های اطلاعاتی برخی از مواقع برای کسب اطلاعات، مجبور به اسیر کردن نیرو‌های عراقی می‌شدند تا از بازجویی به اطلاعات مهم دست‌ پیدا کنند.
وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس امکانات ماهواره ای در اختیار ایران نبود اظهار کرد: با وجود اینکه نیرو‌های اطلاعاتی هیچ امکاناتی نداشتند ولی با شجاعت و جسارت اطلاعات دقیق، جزئی و راهبردی از دشمنان کسب می‌کردند و همین اطلاعات موجب پیروز‌ی‌ در عملیات‌ها می‌شد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه باید قدر و منزلت شهدا و جانبازان اطلاعات بیش از پیش شناخته شود گفت: برگزاری مراسم یادواره برای شهدای اطلاعاتی بسیار ارزشمند است و موجب آشنا شدن مردم به ویژه نسل جوان با فداکاری‌های نیرو‌های اطلاعاتی می‌شود و امیدواریم که برگزاری این یادواره‌ها تداوم داشته باشد.
وی افزود: شکست دشمن بعثی درجنگ بسیار مهم و ارزشمند بود اما آنچه که مهم‌تر از پیروزی در جنگ و آزادسازی خرمشهر بود و آثار آن نیز همچنان وجود دارد، پیشرفت‌ها و پیروزی‌های زیاد در زمینه نرم افزاری و همچنین احیا اقتدار از دست رفته ایران در جنگ بود.
رضایی با بیان اینکه‌ حزب‌الله و حشد الشعبی محصول فناوری‌های انقلابی دفاع مقدس هستند افزود: ما در جنگ اقتدار از دست رفته خود را احیا کردیم و در حال حاضر نیز اقتدار تولید می‌کنیم و این بسیار بزرگتر از پیروزی در جنگ و آزادی خرمشهر است و متاسفانه هنوز هم عده‌ای می‌‌خواهند که این قسمت مهم به کار گرفته نشود.
وی با اشاره به سخنرانی‌های اخیر ترامپ گفت: اگر سخنرانی‌های ابلهانه و سندی که همزمان با این سخنرانی توسط کاخ سفید منتشر شد را بررسی کنیم متوجه عصبانیت و ناامیدی آمریکا می‌شویم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: شهید بهشتی به آمریکا خطاب کرد که از ما عصبانی باش و در این عصبانیت بمیر؛ براساس سندی که کاخ سفید منتشر کرده، عصبانیت آمریکا، به دلیل نفود ایران در منطقه و همچنین محاصره عربستان و اسرائیل است.
وی با بیان اینکه اقتدار موشکی و پیشرفت‌‌های ایران در عرصه نظامی آمریکا را عصبانی و ناامید کرده است بیان کرد: تمامی رؤسای جمهور آمریکا قبل از ترامپ از واژه خلیج فارس استفاده می‌کردند و حتی در قبرهای سربازان آمریکایی که در خلیج فارس کشته شده‌اند، نام خلیج فارس درج‌ شده است و استفاده از واژه خلیج عربی توسط ترامپ نشان دهنده مایوس شدن آمریکایی‌ها از عقب نشینی ایران است.
رضایی با تاکید بر اینکه اقتدار و پیشرفت‌های موشکی و همچنین دستاورد‌‌های انقلاب اسلامی موجب ترس آمریکایی‌ها شده است گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند نباید بلاهت ترامپ موجب شود که از مکر و توطئه دشمن غافل شویم بلکه باید هوشیار باشیم و بدانیم که دشمنان همچنان در حال توطئه علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.
وی افزود: یکی از مهم‌ترین دستاوردهایی که در جنگ بدست آوردیم این بود که از تهدید‌های دشمنان نترسیم بلکه باید تهدید‌ها را تبدیل به فرصت کرده و از این فرصت‌ها نیز به بهترین شکل ممکن در راستای اهداف نظام و انقلاب استفاده کرده و بهره‌برداری کنیم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آمریکا قابل اعتماد نیست و طرفداران برجام باید از آن درس بگیرند، اظهار کرد: متاسفانه هنوز هم در کشور افرادی هستند که منتظرند از آسمان برجام،‌ زمین اقتصادی ایران آباد شود ولی باید بدانیم که برجام تاکنون سودی نداشته و در آینده نیز نخواهد داشت.
وی افزود: رهبر انقلاب در همه عرصه‌ها و زمینه‌ها در کشور مسیر تعیین کرده و سیاست‌گذاری ‌کرده‌اند و هیچ بعدی در کشور وجود ندارد که برای آن برنامه‌ و هدف تعیین و تبیین نشده باشد.
رضایی با تاکید بر توجه به سیاست‌های رهبری در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، علم و فناوری بیان کرد: خوشبختانه امروزه فضای جهانی به نفع ایران است و ما باید از این فضا و فرصتی که در اختیار ما قرار گرفته استفاده کنیم و اقتصاد و صنعت خود و وضعیت معیشت مردم را اصلاح کنیم.
وی افزود: هزینه‌های زیادی برای برجام دادیم اما این هزینه‌‌ها موجب اثبات حقانیت ایران در عرصه‌ بین‌الملل شد و در حال حاضر همه دنیا ایران را کشوری می‌دانند که در راه مبارزه با تروریسم ثابت قدم است و برای دنیا مشخص شد که آمریکا قابل اعتماد نیست و حتی به تعهدات بین‌المللی خود نیز عمل نمی‌کند و موجب اخلال در نظم دنیا می‌شود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه برجام حاصل ۱۲ سال مذاکره بود اظهار کرد: بسیاری از افراد فکر می‌کردند ارتباط با آمریکا مشکلات ایران را حل می کند ولی مشخص شد که آمریکا نمی‌تواند تاثیری در کشور داشته باشد.
وی گفت: رهبر انقلاب ما دارای یک ظرفیت بزرگ سیاسی، معنوی و تجربی هستند و بزرگترین سرمایه ما پس از خداوند متعال و حضرت ولی‌عصر(عج) به شمار می روند و ما می‌توانیم با پیروی از رهبری و اتحاد مردم، یک شگفتی بزرگ در زمینه‌های اقتصادی، علمی و فرهنگی به وجود بیاوریم.
رضایی با بیان اینکه ترامپ غلط کرده که این‌گونه در مورد ایران صحبت کرده است، تصریح کرد: مردم و مسؤولان بدانند که دشمن به دشت از ما عصبانی است و این جنجال‌های اخیر هم برای ترساندن ایران است و ترامپ باید بداند که غلط کرده که این‌گونه صحبت کرده است و ملت ایران چنان سیلی محکمی به آمریکا خواهند زد که گذشتگان نیز چینی سیلی نخورده ‌باشند.
رضایی با تاکید بر اینکه جوانان انقلابی نباید در تردید دیگران بمانند گفت: آتش به اختیار به معنای حرکت در مسیر رهبری، حل مشکلات کشور، پیشگامی و پیشتازی است.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcaywnm.49nm015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما