جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۱
کد مطلب : 55096
منبع : خبرگزاری فارس
عضو انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه:

برخی برنامه های تلویزیون در نقطه مقابل افزایش جمعیت قرار دارند

قم نيوز : قم نیوز: عضو انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: متاسفانه برخی برنامه های تلویزیونی از جمله سریال ها در نقطه مقابل طرح افزایش جمعیت قرار دارند.
برخی برنامه های تلویزیون در نقطه مقابل افزایش جمعیت قرار دارند
برخی برنامه های تلویزیون در نقطه مقابل افزایش جمعیت قرار دارند
عضو انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه:
برخی برنامه های تلویزیون در نقطه مقابل افزایش جمعیت قرار دارند
حوزه/ عضو انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: متاسفانه برخی برنامه های تلویزیونی از جمله سریال ها در نقطه مقابل طرح افزایش جمعیت قرار دارند.

به گزارش قم نیوز حجت الاسلام و المسلمین رضا فرهادیان با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: البته انصافاً باید گفت که در سال های اخیر پس از تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری و علما و مراجع عظام تقلید مبنی بر تلاش در زمینه افزایش جمعیت کشور، شاهد حرکت نسبتاً خوبی در رسانه ملی بوده ایم اما با این حال هنوز هم برخی برنامه ها و سریال ها ، در مسیری خلاف این روند فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اهمیت و تاثیرگذاری بالای فعالیت های هنری و رسانه ای در جهت نهادینه کردن فرهنگ فرزندآوری در سطح جامعه گفت: پس از نهاد خانواده و مدرسه ، رسانه های جمعی اعم از صدا و سیما و روزنامه ها و مجلات و به خصوص فضای مجازی، تاثیر بسیار زیادی بر مقوله فرهنگ سازی دارند و ما باید از ظرفیت عظیم رسانه در جهت ترویج سبک زندگی دینی حداکثر استفاده را داشته باشیم و از این طریق خانواده ها را تشویق و ترغیب به فرزند آوری و کاهش فاصله سنی میان فرزندان بکنیم.

این مشاور امور خانواده همچنین خاطرنشان کرد: متاسفانه در شرایط فعلی جامعه ما جدای از این که سن ازدواج افزایش یافته ، زوجین در سال های ابتدای زندگی معمولاً بچه دار نمی شوند و یا اگر هم بچه دار شوند به همین یک فرزند اکتفا می کنند.

وی افزود: از سویی برخی از خانواده ها نیز برای آوردن فرزند دوم نیز به بهانه مشکلات اقتصادی و یا گرفتاری های کاری و شغلی و غیره ، سال ها صبر می کنند که بی شک این وضع از حیث تربیتی و فرهنگی همراه با آسیب هایی است که نباید از آن ها غافل شد.

حجت الاسلام و المسلمین فرهادیان با بیان این که بر اساس آیات و روایات ، وجود فرزندان فراوان در یک خانواده هم مایه برکت و فزونی در مال و رزق و روزی است و هم این که می تواند ما را در مسیر کمال و ارزش های الهی یاری برساند، گفت: در بحث فرزندآوری و افزایش تعداد فرزندان، نباید نگرانی ما از مباحث اقتصادی باشد چرا که در سایه توکل بر خدا و البته سعی و تلاش مضاعف می توان به خوبی هزینه های زندگی امروزی را مدیریت کرد که قطعاً در این حوزه باید بر اصل قناعت نیز تاکید خاصی داشت چرا که به فرموده حضرات معصومین(ع) قناعت ثروتی است که هیچ گاه پایان نمی یابد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcep78n.jh8noi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما