شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۰۶
کد مطلب : 55105
منبع : خبرگزاری فارس
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج:

چهره اصلی آمریکا در رفتار و گفتار ترامپ قابل مشاهده است

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه چهره اصلی آمریکا در رفتار و گفتار ترامپ قابل مشاهده است گفت: مردم باید بدانند که دعوای ایران اسلامی با ترامپ نیست بلکه دعوای اصلی با ایالت متحده آمریکا به عنوان شیطان بزرگ است.
چهره اصلی آمریکا در رفتار و گفتار ترامپ قابل مشاهده است
چهره اصلی آمریکا در رفتار و گفتار ترامپ قابل مشاهده است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین جواد محرابی ظهر امروز در دومین همایش ملی هیأت‌های مذهبی فعال در عرصه اربعین که در سالن همایش‌های غدیر مجتمع یاوران مهدی(عج) برگزار شد، با اشاره به اینکه انقلابی‌گری در حرکت اربعین حسینی باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: ترویج فرهنگ انقلابی با توجه به ویژگی‌های که دارد در ابعین حسینی می‌تواند نتایج مثبتی را به دنبال داشته باشد.

وی از شاخص‌های انقلابی بودن در نگاه رهبر انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: پایبندی به مبانی و ارزش‌های اسلامی، تلاش برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی، تبعیت نکردن از دشمن و داشتن تقوای دینی و سیاسی از جمله مهم‌ترین این شاخص‌هاست که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه نظام اسلامی بدون آرمان‌های انقلابی همانند دیگر کشورهای اسلامی خواهد بود، خاطرنشان کرد: همانطور که رهبری تاکید دارند رسیدن به استقلال سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی باید در دستور کار قرار گیرد، در میان این موارد رسیدن به استقلال فرهنگی با توجه به تهاجمات فرهنگی دشمن اهمیت بسیاری دارد که تا کنون نتوانسته به این هدف برسیم.

وی با تاکید بر اینکه تهاجمات دشمن در جنگ نرم به استقلال فرهنگی کشور خدشه وارد کرده است، عنوان کرد: تولید قدرت نرم در شرایط کنونی به عنوان یک اولویت مطرح است، هر چند تا کنون در برخی از عرصه‌ها توانسته ایم به این هدف برسیم اما همچنان نیاز به تلاش‌های گسترده‌تر داریم.

محرابی با اشاره به اینکه برای داشتن حساسیت نسبت به کار دشمنان باید آنان را بشناسیم، عنوان کرد: اکنون زمان اختلاف‌ها گذشته است چرا که دشمنان نیز اختلافات را کنار گذاشته و برای مقابله با جبهه حق در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.

محرابی یادآور شد: کار دشمن در مرحله نخست ایجاد اختلال در دستگاه محاسباتی مسؤولان و در مرحله دوم ایجاد اختلال در دستگاه محاسباتی نیروهای انقلابی است؛ این اختلال‌ها سبب می شود که متوجه نقطه نزاع نشویم به همین علت گاهی خلاف نظر ولی فقیه وارد نزاع غیرضروری می‌شویم و در نقاط مقابل نیز در موضوعی که باید وارد شویم، سکوت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه 70 درصد جمعیت کنونی کشور بعد از انقلاب به دنبال آمده‌اند، مطرح کرد: این افراد جنگ و انقلاب اسلامی را از نزدیک ندیده و درک نکرده‌اند به همین علت تغییر باورها و فریب محاسبات برای دشمن آسان شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین بر معرفی منظومه فکری رهبری تاکید کرد و ادامه داد: اگر نتوانیم به این منظومه فکری برسیم در تفکر انقلابی‌گری دچار اشتباه می‌شویم، اکنون نیز برخی از خواص جامعه درگیر این مشکل شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه دشمن گاهی با تغییر محاسبات به دنبال استفاده از ظرفیت انقلابیون است، عنوان کرد: به دنبال این هستند که جای جلاد و شهید را با یکدیگر عوض کنند و تفکرات اشتباه را در جامعه ترویج دهند؛ در دوران حضرت علی(ع) نیز قرآن‌ها را به نیزه زدند و در دستگاه محاسباتی مسلمانان ایجاد اختلال کردند.

وی با اشاره به اینکه ترامپ در سخنان اخیر خود ملت ایران را تروریسم خوانده و به مردم توهین کرده است، مطرح کرد: جمعیت بسیاری در شبکه های اجتماعی و فضاهای رسانه‌ای به موضوع خلیج فارس توجه کردند اما نسبت به زیر سوال بردن انقلاب و تروریسم خواندن ایرانی‌ها بی‌توجه بوده‌اند.

محرابی با بیان اینکه چهره اصلی جامعه آمریکایی در رفتار و گفتار ترامپ قابل مشاهده است، تصریح کرد: این شخصیت به خوبی نسبت به کاری که انجام می‌دهد آگاهی دارد چرا که سیاست‌های مشخصی را دنبال می‌کند؛ مردم باید متوجه شوند که دعوای ایران اسلامی با ترامپ نیست بلکه دعوای اصلی با ایالت متحده آمریکا به عنوان شیطان بزرگ است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد:‌ اگر تغییر محاسبات در میان مذهبی‌ها رقم زده شود گاهی اربعین نیز از قالب ارزش‌های اسلامی خارج می‌شود در حالی که امام حسین(ع) انقلاب کردند تا ارزش‌ها باقی بماند.

محرابی با تاکید بر اینکه شمر امروز رئیس جمهور آمریکاست، تصریح کرد: باید این موضوع را باور کنیم چرا که کربلای امروز جامعه اسلامی میانمار، سوریه، غزه و فلسطین است و اگر این موضوع را نفهمیم نمی‌توانیم به رشد و ترقی برسیم؛ اگر در روضه امام حسین(ع) متوجه ارزش‌ها نباشیم و گریه ترحم داشته باشیم نمی‌توانیم به جایگاه مورد نظر برسیم.

وی با اشاره به اینکه با از بین رفتن انقلاب، ارزش‌های اسلامی نیز از بین می‌رود، گفت: دشمنان به دنبال براندازی نظام اسلامی بوده و در این راستا نقشه‌های مختلفی را دنبال می‌کند؛ در اقلیم کردستان به دنبال تشکیل رژیم صهیونیستی در کنار ایران بودند که اگر این اتفاق رخ می‌داد این رژیم به بزرگ‌ترین موفقیت خود بعد از انقلاب اسلامی می‌رسید اما به لطف خداوند کرکوک طی 24 ساعت فتح و نقشه دشمنان شکست خورد، که این یکی از بزرگترین فتح‌های دهه‌های اخیر است.

محرابی یادآور شد: دشمن به دنبال این است تا با فشار به جمهوری اسلامی، این کشور را از ارزش‌ها و آرمان‌ها دور نگه دارد و مردم و مسؤولان را فقط به حفظ ایران قانع کند.

وی از رهبری و سپاه به عنوان موانع اصلی مقابل آمریکا و مستکبران نام برد و گفت: بی‌توجهی به آرمان‌های انقلابی و نداشتن بصیرت در یک هیأت مذهبی نشان از یک مشکل بزرگ است که باید رفع شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی هیأت سکولار نداریم، مطرح کرد: جریانات و هیأت‌هایی که به دنبال جریان‌های سکولار و جدایی دین از سیاست هستند می‌خواهند اسلام غیرانقلابی را ترویج دهند که باید مراقب تحرکات آنها باشیم.

وی خاطرنشان کرد: برخی از جریانات به عنوان مدعیان عرفان و اتصال به امام زمان(عج) به وجود آمده که به اسم مهدویت از انقلاب اسلامی گذر می‌کنند در حالی که در شرایط کنونی سفیانی و یمانی ظهور نکرده و تنها راه رسیدن به امام حسین(ع) و امام زمان(عج) حرکت در خط ولایت فقیه و تبعیت از شخص ولی فقیه امام خامنه‌ای است.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcftydt.w6dtxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما