شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 55114
منبع : خبرگزاری فارس
در دیدار با شهردار قم مطرح شد

تقدیر ستاد اعتکاف از حمایت‌های ویژه شهرداری قم در گسترش برنامه‌های فرهنگی

قم نيوز : قم نیوز: رئیس ستاد اعتکاف استان قم با تاکید بر حمایت‌های ویژه شهرداری قم از فعالیت‌های ستاد اعتکاف گفت: در گذشته حمایت‌هایی ویژه از ستاد اعتکاف شده که امیدواریم برای توسعه فعالیت‌ها اقدامات بیشتری در نظر گرفته شود.
تقدیر ستاد اعتکاف از حمایت‌های ویژه شهرداری قم در گسترش برنامه‌های فرهنگی

به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام تکیه‌ای در دیدار اعضای ستاد اعتکاف استان با دکتر سقائیان نژاد شهردار قم، با تاکید بر اینکه قشرهای مختلف مردم و نخبگان قم از عملکرد شهردار قم رضایت دارند اظهار کرد: خدمت به مردم در نظام اسلامی بسیار ارزشمند است و چه بسا بهتر اینکه خدمت به مردم در راستای تامین معنویت جامعه باشد.
وی با بیان اینکه اقدامات ستاد اعتکاف در راستای نهضت معنویت خواهی است افزود: هزاران نفر در سرتاسر کشور و نقاط دنیا گرد هم می‌آیند تا خدا را با معنویتی افزون عبادت کنند و این اقدام گامی بلند در راستای گسترش ارزش‌های اسلامی است.
رئیس ستاد اعتکاف استان قم با تاکید بر اینکه جامعه‌المصطفی العالمیه به دنبال جهانی شدن اعتکاف است گفت: در حوزه اعتکاف به عنوان سنت حسنه مستحب پژوهش‌های مختلفی شده و تاکنون کتب بسیار زیادی را چاپ و منتشر کرده‌ و در اختیار مخاطبان قرار داده‌ایم.
وی با اشاره به برگزاری پنجمین دوره جشنواره اعتکاف در مشهد مقدس خاطرنشان کرد: این جشنواره به صورت ملی و بین‌المللی برگزار خواهد شد و در بخش علمی 91 اثر ارسال شده که شامل 38 کتاب و 53 مقاله است.
تکیه‌ای گفت: در بخش ادبی جشنواره 686 اثر ارسال شده که شامل 547 شعر، 117 شعر و 22 خاطره است.
وی با بیان اینکه در بخش هنری هزار و 52 اثر به دبیرخانه پنجمین دوره جشنواره اعتکاف ارسال شده است افزود: 35 اثر فیلم کوتاه، 29 اثر مستند، 63 اثر فیلم‌نامه و 925 اثر نیز عکس است.
رئیس ستاد اعتکاف استان قم با تاکید بر اینکه ارسال بیش از هزار و 820 اثر به دبیرخانه جشنواره غیرمنتظره بوده است اذعان کرد: ارسال این مقدار اثر معنوی برای اعتکاف که بسیار مهجور واقع شده جای تعجب دارد.
وی با تاکید بر پشتیبانی ویژه شهرداری قم از فعالیت‌های ستاد اعتکاف و گسترش برنامه های فرهنگی تصریح کرد: در گذشته حمایت‌هایی ویژه از ستاد اعتکاف شده که امیدواریم برای توسعه فعالیت‌ها اقدامات بیشتری در نظر گرفته شود.
تکیه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برخی از مساجد شهر قم که میزبان مراسم معنوی اعتکاف هم هستند نیازمند بهسازی و نوسازی هستند افزود: اگر بنا است که برای نوسازی و بهسازی مساجد هزینه ای صرف شود باید به حوزه محتوایی نیز توجه شود.
وی خواستار ساخت یک نماد شهری در خصوص اعتکاف شد و افزود: محل احیای اعتکاف شهر قم است و باید نماد ویژه اعتکاف نیز در ابتدا در این شهر نصب شود.
رئیس ستاد اعتکاف استان قم با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی مناسب در شهرداری گفت: در کشور تنها به جز شهرداری قم و تهران کمتر شهرداری اقدامات فرهنگی انجام می‌دهد و جای خالی این اقدامات در شهرها احساس می‌شود.

 انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcfjydt.w6dtyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما