شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 55121
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم:

اعتیاد منشا بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است/اهمیت شناخت آسیب‌های اجتماعی نوظهور

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم گفت:اعتیاد، منشا بسیاری از مفاسد و آسیب‌های اجتماعی است و فردی که معتاد می‌شود علاوه بر اعتیاد، به آسیب‌های دیگری از جمله طلاق، بیماری‌ و ... دچار می‌شود بنا بر این مقابله با اعتیاد می‌تواند موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی دیگری شود.
اعتیاد منشا بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است/اهمیت شناخت آسیب‌های اجتماعی نوظهور

به گزارش قم نیوز معصومه ظهیری ظهر امروز در کارگاه آموزشی حمایت‌‌های اجتماعی از زنان بهبود‌ یافته ویژه تشکل‌های مردم نهاد و مددکاران اجتماعی، گفت: همه افرادی که در زمینه آسیب‌های اجتماعی فعال هستند می‌دانند که دشمنان در حال حاضر می‌کوشند که آسیب‌های اجتماعی را در میان بانوان رواج دهند چرا که زنان زودتر از مردان مورد تاثیر قرار می‌گیرند.
وی با اشاره به جایگاه مهم زنان در خانواده افزود: زنان، نقش و تاثیرگذاری زیادی در خانواده و جامعه دارند و اگر مادر یا دختر خانواده‌ به آسیب‌های اجتماعی مبتلا شود، گویی یک نسل به آن آسیب‌ مبتلا شده‌ است.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم با تاکید بر اهمیت شناخت آسیب‌های اجتماعی نوظهور گفت: آسیب‌های نوظهور و نوپدید به دلیل ناشناخته بودن، به بررسی ویژه‌ای به منظور ارائه راهکار‌های مقابله با آن نیاز دارند.
وی افزود: اعتیاد، از جمله آسیب‌های اجتماعی است که بر شرایط فرد و خانواده کاملا تاثیرگذار است و متاسفانه در سال‌های اخیر گرایش معتادان به استفاده از مواد مخدر صنعتی شرایط ویژه‌ای را ایجاد کرده است.
ظهیری اظهار کرد: مقام معظم رهبری در مورد آسیب‌های اجتماعی فرموده‌اند: «ابتلائات جامعه به مسائل مربوط به فساد، فحشا و مواد مخدر موجب می‌شود که در روان و عملکرد افراد آن جامعه تخدیر ایجاد شود»؛ بنا بر این توجه به آسیب‌های اجتماعی ضروری است.
وی با اشاره آیاتی از سوره مریم بیان کرد: براساس آیات قران، افرادی که از نماز، دعا و معنویت دور شوند سلامت روانی خود را از دست‌ خواهند داد و مهارت‌ "نه" گفتن را از دست می‌دهند و در نهایت در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار می‌گیرند.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم افزود: شهوت، به معنای میل زیاد انسان به هر چیزی است و زمانی که شهوت در انسان تقویت شود، آن فرد کنترل خود را از دست می‌دهد و انسانی که خود کنترلی نداشته باشد، سست می‌شود و در نتیجه مهارت ایستادگی و مقاومت خود را در مقابل آسیب‌ها اجتماعی از دست‌ می‌دهد.
وی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر، اعتیاد مختص به افراد دارای مشکلات خاص و ویژه نیست، بلکه افرادی که جایگاه اجتماعی و تمکن مالی مناسبی هم دارند در دام اعتیاد گرفتار می‌شوند.
ظهیری با تاکید بر فراهم کردن زمینه مناسب برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی ادامه داد:‌ معتادان در حال حاضر از همه سنین هستند و متاسفانه در کشور، کودکان و نوجوانان معتاد نیز وجود دارند بنا بر این وظیفه ما مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و کمک به این افراد است چراکه‌ کمک‌های ما در نهایت منجر به سعادت این افراد می‌شود.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم با تاکید بر این‌که مقابله با آسیب‌های اجتماعی اجر دنیوی و اخروی دارد تصریح کرد: اعتیاد، منشا بسیاری از  مفاسد و آسیب‌های اجتماعی است و فردی که معتاد می‌شود علاوه بر اعتیاد، به آسیب‌های دیگری از جمله طلاق، بیماری‌ و ... دچار می‌شود بنا بر این مقابله با اعتیاد می‌تواند موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی دیگری نیز شود.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcdff0k.yt0kx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما