?>?> طلاب در زمينه نظام اسلامي دغدغه داشته باشند | قم نیوز
دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۱
کد مطلب : 55215
منبع : خبرگزاری فارس
مدير مركز فقهي امام علي(ع):

طلاب در زمينه نظام اسلامي دغدغه داشته باشند

قم نيوز : قم نیوز: مدير مركز فقهي امام علي(ع) گفت: طلاب بايد براي نظام اسلامي كه براي ثمردهي آن خون‌ها ريخته شده دغدغه داشته باشند تا دين مردم و جوانان حفظ شود.
طلاب در زمينه نظام اسلامي دغدغه داشته باشند
طلاب در زمينه نظام اسلامي دغدغه داشته باشند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام مجید محمدی ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب مرکز فقهی امام علی(ع) و بسیجیان پایگاه مقاومت فقه و بصیرت علوی با آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به چهارمین سال فعالیت‌ مرکز فقهی امام علی اظهار کرد: همه طلاب مرکز علاوه بر مطالعه فقه و اصول دروس حوزه به مباحثه به طور جدی می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد:‌ این طلاب تقریرات درس را می‌نویسند و امتیازاتی برای آن قائل می‌شوند سپس پایان هفته برخی از مبانی تدریس می‌شود.

مدیر مرکز فقهی امام علی با بیان اینکه تمام طلاب مرکز دوره‌های تبلیغی را گذرانده‌اند گفت:  این طلاب در مناسبت‌ها به تبلیغ اعزام می‌شوند. باید در نظر داشت عالمی که در جامعه با قلم و کلام جامعه را بهره‌مند می‌کند با عالم دیگر که کاری به جامعه ندارد متفاوت است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخشی از این افراد مجتهد شدند مجتهدان و علمایی شوند که نسبت به جامعه دغدغه‌مند و اثرگذار باشند.

محمدی یادآور شد: طلاب باید برای نظام اسلامی که برای ثمردهی آن خون‌ها ریخته شده دغدغه داشته باشند تا دین مردم و جوانان حفظ شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از طلاب دوره‌های آموزش کار با کودک و نوجوان را آموختند گفت: به طور معمول کسانی که به سمت فقه و اصول و اجتهاد می‌روند به این مسائل نمی‌پردازند ولی طلاب مرکز در اوقات تبلیغی محرم، صفر و اربعین به عنوان مبلغ اعزام می‌شوند و به ارشاد، موعظه و پاسخ به سؤالات شرعی می‌‌پردازند.

مدیر مرکز فقهی امام علی(ع) عنوان کرد: طلاب با یکدیگر درس می‌خوانند و مباحثه می‌کنند و دروس سنتی حوزه و تراث عظیم علما و فقها رها نشده است.

وی ابراز کرد: امیدواریم طلابی تربیت شوند که نسبت به جامعه دغدغه‌مند بوده و مبلغان خوبی باشند و در عین حال در فقه و اصول به مراتب عالی اجتهاد برسند و از اساتید حوزه‌های علمیه در سراسر کشور باشند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchminm.23nmzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما