دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۲۸
کد مطلب : 55218
منبع : خبرگزاری فارس
در مراسم افتتاحیه برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در استان قم مطرح شد

نقش پیشگیری از تنبلی چشم در کاهش آمار نابینایان

قم نيوز : قم نیوز: در مراسم افتتاحیه برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در استان قم بر نقش این برنامه در کاهش آمار نابینایان در کشور و استان تاکید شد.
نقش پیشگیری از تنبلی چشم در کاهش آمار نابینایان
نقش پیشگیری از تنبلی چشم در کاهش آمار نابینایان
به گزارش قم نیوز مراسم افتتاحیه برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم ظهر امروز در تالار مرکزی شهر قم برگزار شد.

مینو رفیعی معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی، احد جمالی معاون سیاسی امنیتی استاندار قم، رحمان بیرانوند مدیرکل پست استان، عطاء الدین قاسمی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم و رضا سلیقه مدیرکل بهزیستی استان در این مراسم حضور داشتند.

رضا سلیقه مدیرکل بهزیستی استان قم در ابتدای این مراسم با اشاره به تعداد کودکان مشمول طرح پیشگیری از تنبلی چشم در استان اظهار کرد: 78 هزار کودک سه تا 6 سال مشمول شرکت در این طرح در استان قم هستند و باید کودکان زیر 6 سال هر سال یک بار به لحاظ بینایی معاینه شوند.

وی ادامه داد: همچنین طرح پیشگیری در زمینه ناشنوایی نیز در استان قم اجرا شد و سال گذشته 19 هزار نوزاد از لحاظ قدرت شنوایی معاینه شدند و 40 کودک ناشنوا را در استان شناسایی کردیم. زمان طلایی برای درمان ناشنوایی ماه نخست پس از تولد است، اعتقاد داریم که هزینه کردن برای طرح‌های پیشگیری از معلولیت‌ها موجب کاهش هزینه‌های سازمان بهزیستی در آینده خواهد شد.

مینو رفیعی معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی در ادامه این مراسم گفت: این سازمان برای پیشگیری از معلولیت‌ها برنامه‌های مختلفی دارد و یکی از برنامه‌های برجسته سازمان بهزیستی در این زمینه برنامه پیشگیری از تنبلی چشم است و سطح بندی در این برنامه رعایت شده است.

وی افزود: در طول دو دهه اخیر بیش از 300 هزار کودک مبتلا به بیماری تنبلی چشم در کشور شناسایی شدند، درمان این بیماری تنها در سن زیر هفت سال ممکن است و در سنین بالاتر از هفت سال، امکان درمان بیماری تنبلی چشم وجود ندارد و بیمار به نابینایی و کم بینایی شدید دچار خواهد شد.

همچنین در بخش پایانی این مراسم از تمبر یادبود برنامه پیشگیری از تنبلی چشم با حضور جمعی از مدیران سازمان بهزیستی و استان قم رونمایی شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcaaunm.49nm615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما