شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۱
کد مطلب : 55404
منبع : خبرگزاری فارس
امروز انجام شد

تجلیل از چهره ماندگاری معماری ایران در قم

قم نيوز : قم نیوز: در همایش صنعت استان قم از محمد گلیار به عنوان چهره ماندگار معماری ایران تجلیل شد.
تجلیل از چهره ماندگاری معماری ایران در قم
تجلیل از چهره ماندگاری معماری ایران در قم
به گزارش قم نیوز همایش صنعت استان قم ظهر امروز با حضور حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی استان و سید مجتبی سبحانی ثابت عضو شورای اسلامی شهر قم در سینما ونوس برگزار شد.

میثم اشعریین کارشناس ارشد کارآفرینی در ابتدای این مراسم با اشاره به مشکلات موجود در راه توسعه صنعت ساختمان اظهار کرد: بزرگترین مشکل در زمینه توسعه این صنعت آموزش است، ما نباید برای توسعه دست به آزمون و خطا بزنیم، اما متاسفانه این مسئله را هنوز هم در صنعت ساختمان شاهد هستیم.

وی ادامه داد: باید کارها در صنعت ساختمان برون سپاری و به افراد متخصص اعتماد شود، هم اکنون کار فروش منازل توسط مشاورین املاک صورت می‌گیرد که آن‌ها آموزش خاصی را در زمینه مهندسی فروش ندیدند.

حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در ادامه این همایش به ایراد سخن پرداخت و گفت: طی سال‌های اخیر شاهد رکود در صنعت ساختمان بودیم و امیدواریم با تمهیدات صورت گرفته رونق دوباره را در این صنعت شاهد باشیم، باید به دنبال این باشیم که بحث استانداردسازی را در زمینه مصرف انرژی در ساختمان‌ها پیگیری کنیم.

وی افزود: با تدوین دستورالعمل‌های مصرف انرژی در ساختمان‌ها، میزان مصرف انرژی در یک ساختمان در تعیین قیمت آن تاثیر خواهد گذاشت، البته این دستورالعمل برای ساختمان‌های در دست احداث است.

در بخش دیگری از همایش از محمد گلیار پدر مقرنس ایران به عنوان چهره ماندگاری معماری کشور تجلیل شد، تقدیر از کیوان طاهریان سازنده برتر کشور در سال 95 نیز بخش دیگری از همایش بود.

در کارنامه محمد گلیار طراحی سرداب محل غیبت امام زمان(عج) در شهر سامرا، طراحی نما و فضای صحن حرم مطهر امام کاظم(ع)، طراحی و نظارت بر توسعه و تعریض اطراف ضریح حضرت معصومه(س) و طراحی گره زیر سقف ضریح مطهر امام حسین(ع) به چشم می‌خورد.

آخرین بخش این همایش رونمایی از کتاب ستاره سازان به عنوان کتاب جامع صنعت ساختمان استان قم بود.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdchkknm.23nmvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما