يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۸
کد مطلب : 56010
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خبر داد:

۴۵۰ روحانی در مدارس آموزش و پرورش قم حضور دارند

قم نيوز : قم نیوز: مدیر کل آموزش و پرورش استان قم به حضور رحانیون در مدارس اشاره کرد و گفت: ۴۵۰ روحانی در سال تحصیلی ۹۵-۹۶ در مدارس حضور داشته اند که امید است در سال جدید این تعداد به ۵۰۰ روحانی برسد.
۴۵۰ روحانی در مدارس آموزش و پرورش قم حضور دارند
۴۵۰ روحانی در مدارس آموزش و پرورش قم حضور دارند
به گزارش قم نیوز حمید رضا شیخ الاسلام ظهر امروز در دیدار اعضای کمیسیون آموزش و پرورش استان با حجت الاسلام والمسلمین سعیدی که در سالن محراب آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) برگزار شد، با اشاره به این که با آغاز سال تحصیلی ۲۴۱ هزار دانش آموز در سطح مدارس با هزار و ۴۰۰ واحد آموزشی مشغول به تحصیل هستند، اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید حدود ۶ هزار دانش آموز به سطح مدارس استان اضافه شده اند.

وی تراکم دانش آموزی در سطح شهر را یکی از مشکلات استان دانست و افزود: در سال جاری ۲۴۱ هزار دانش آموز مشغول به تحصیل هستند که بیش از ۲۲۵ هزار از این تعداد در سطح شهر قم است .

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه در سال ۹۲ از لحاظ  آماری آخرین استان در کمبود فضای آموزشی در سطح کشور قرار داشته ایم، عنوان کرد: بیش از ۸۷ درصد از مدارس در سال ۹۲ به صورت دو شیفت فعالیت می کردند؛ اما در سال ۹۶ از رتبه آخر به رتبه ۲۶ کشور رسیده ایم.

وی احداث مدارس را راه حلی برای خروج از تراکم دانش آموزی دانست و خاطرنشان کرد: در منطقه پردیسان بیش از ۳۰ مدرسه احداث شده است که اگر این شرایط محیا نمی شد به سمت سه شیفت شدن مدارس می رفتیم.

شیخ الاسلام با اشاره به این که چهار دانش آموز قمی در المپیاد کشوری به مدال دست یافته اند، بیان کرد: دانش آموزان استان قم در رشته سلول های بنیادی و پزشکی باز ساختی رتبه طلا، در رشته ادبی مدال برنز و در رشته فیزیک دو مدال برنز دیگر در کشور به دست آورده اند که نشان از ظرفیت بالای دانش آموزان در فراگیری علوم دارند.

وی به حضور رحانیون در مدارس اشاره و تصریح کرد: ۴۵۰ روحانی در سال تحصیلی ۹۵-۹۶ در مدارس قم حضور داشته اند که امید است در سال جدید این تعدا به ۵۰۰ روحانی برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم اجرای طرح امین در مدارس را مد نظر قرار داد و عنوان کرد: ۱۶۴ مدرسه امین در سطح استان وجود دارد و برای رسیدن این رقم به ۱۷۰ مدرسه توجه ویژه ای خواهد شد.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcbggbs.rhb08piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما